Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti mängutootja nagu Taavet Koljatite keskel

    Creative Mobile'i juht Vladimir Funtikov tunnistab, et mobiilimängude turul on konkurents karm.Foto: Andras Kralla

    Eesti edukaim mängutootja Creative Mobile kaotas eelmisel aastal käibes ja kasumis veelgi, sest peab mobiilimängude maailma tihedas konkurentsis võitlema nagu Taavet mitme Koljatiga.

    Kes on Creative Mobile’i suuremad konkurendid?

    Zynga pakub nn sotsiaalseid mänge mobiilidele, internetis oma veebilehel ja Facebookis. Zynga tuntuim mäng on FarmVille, kus saab virtuaalselt arendada talumajapidamist. Zynga eelmise aasta käive oli 690 miljonit dollarit.

    Electronic Arts on üks mängumaailma suurtegijaid, mis pakub peamiselt suuremaid arvuti- ja videomänge, mida nad on lihtsamal kujul laiendanud ka nutiplatvormidele. Tuntumad on virtuaalne kodumäng The Sims, FIFA jalgpallimäng või automängude sari Need for Speed. 2013. aastal oli ettevõtte käive 3,8 miljardit dollarit.

    Glu mänge saab lisaks tavapärastele nutiseadmete platvormidele mängida ka Amazonis ja Google Chrome'is. Nende populaarsete mängude seas domineerivad vägivaldsemad mängud nagu Deer Hunter ja Contract Killer.

    „Me oleme väikeettevõte Taaveti ja Koljati situatsioonis,“ ütles Creative Mobile’i asutaja ja juht Vladimir Funtikov Äripäevale. Konkurents mobiilimängude turul on tihe – Eesti ettevõte seisab võidusõidumängude kategoorias vastamisi suurte tegijatega nagu Zynga, Electronic Arts ja Glu.
    Creative Mobile’i kasumlikkus on kahel viimasel aastal langenud kiirel tempol. Kui veel 2012. aastal teeniti maksude-eelseks kasumiks 5,6 miljonit eurot, siis aasta hiljem 1,6 miljonit ja eelmisel aastal vaid 0,4 miljonit eurot. Ka käive on kahe aastaga langenud 8,4 miljonilt 4,9 miljoni euroni.
    Mullu ütles Funtikov, et langus on plaanipärane, kuna otsustati mängida kõrgliigas ja see nõuab investeeringuid töötajatesse, tehnilistesse lahendustesse ja paljudesse teistesse olulistesse protsessidesse.
    Nüüd rääkis ettevõtte juht, et mullusel tulemuste langusel oli mitu põhjust. Peale karmi konkurentsiolukorra on mängude tase tõusnud, mis tähendab, et uue mängu turule viimiseks on vaja rohkem aega ja raha. Ettevõtte uutest mängudest on Apple’i iOS platvormile jõudnud vaid üks – Nitro Nation Online, mis on rohkem kui 20 riigis esikohal. Mitu teist mängu on varase lansseerimise faasis.
    Eelmisel aastal muutsid ka mõned mobiilirakenduste platvormid oma struktuuri ja poliitikat, mis omakorda raskendas kasutajate kaasamist ja kiirendas Creative Mobile’i seni edukaima mängu Drag Racing käibe langust.

    Mängutootja ostis laserravi keskuse

    Eelmisel aastal tegi Creative Mobile üsna huvitava tehingu, kui ostis ASilt Letofin 137 000 euro eest enamusosaluse meditsiiniettevõttes Medco Partners OÜ. Ettevõttele kuulub Vitaclinika laserravi keskus, mille käive oli eelmisel aastal 488 000 eurot ja kahjum 36 000 eurot.

    Funtikov tehingut kommenteerida ei taha, märkides vaid, et töö on veel pooleli. „Ärge oodake mingit suurt projekti, kus arstid hakkavad mänge arendama või mobiilimängud ravima haigusi, olukord on palju lihtsam,“ ütles ta.

    Edulugu aegus
    Ettevõtte edu algas 2011. aastal, mil käive ja kasum tegid tohutu hüppe tänu Drag Racingu edule. Funtikovi sõnul on mängu sisu ja tehniline osa nelja aastaga aegunud ja tavaliselt ongi mängu elutsükkel 1-3 aastat, mistõttu on see suur saavutus, et Drag Racing veel oma positsiooni hoiab. Samas tõdes ta, et loomulikult ei teeni see enam pool miljonit eurot kuus.
    Positiivsena tõi Funtikov esile aga seda, et üle 60% käibest tuleb mängudest, mis ei kuulu Drag Racingu seeriasse. Veel 2-3 aastat tagasi oli nende osa alla 10%. „Selles mõttes on olukord paranenud, Creative Mobile ei ole enam one trick pony (ühe trikiga hobune – toim), aga 2012. aasta tasemele jõudmine võtab veel aega.“
    Uus valdkond kasvatab käivet
    Ettevõttele on abi olnud sellest, et otsustati hakata tegelema mängude publitseerimisega, mis tähendab, et ise mängude tootmise asemel antakse välja teiste tootjate mänge kaubamärgi Fun Factory alt. Funtikovi sõnul on neil sihtturul väga hea maine ja tänu sellele tuleb neile igas kuus umbes 40 taotlust. Neist valitakse enamasti üks projekt, millega hakatakse edasi tegelema.
    „Eriti suuri hitte veel ei ole olnud, aga kokku on jõudnud 25 miljoni allalaadimiseni, mis pole paha,“ märkis Funtikov. Ta lisas, et mängude kvaliteet ja sisemised protsessid on paranenud, mis tähendab, et publitseerimine hakkab ettevõtte käibes edaspidi suuremat rolli mängima.
    Selleks aastaks prognoosib Funtikov sama suurt käivet, kuid suuremat kasumit. Mõeldud on ka võimalikule rahakaasamisele, millest räägitakse potentsiaalsete partneritega, kuid see pole eesmärk omaette. „Raha me saame ka ise teenida, võimalik partnerlus peab lisama midagi veel,“ sõnas ta.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Olulisemad lood

Swedbank: tallinlasele on korteri taskukohasus kukkunud 2009. aasta tasemele
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Kriisi ajal teevad isegi erinevad arvutused ärevaks
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Carnivali tulemused jäid hinnangutest tunduvalt alla Carnivali aktsia kukkus 20%
Carnivali aktsia kukkus keskpäevasel kauplemisel 20% 7,33 dollarile, langedes peaaegu 30 aasta madalaimale tasemele.
Carnivali aktsia kukkus keskpäevasel kauplemisel 20% 7,33 dollarile, langedes peaaegu 30 aasta madalaimale tasemele.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Tippjuhtide koolitaja Jüri Ratasest: siin ei aita enam tantsusaated ka Hinnangud Eesti tuntud juhtidele
Tänaseks on Jüri Ratas ennast lõplikult maha mänginud ja ei aita need tantsusaated tõenäoliselt ka, rääkis professor ja koolitaja Mare Pork uues raadiosaates „Äripäeva juhtimiskool“.
Tänaseks on Jüri Ratas ennast lõplikult maha mänginud ja ei aita need tantsusaated tõenäoliselt ka, rääkis professor ja koolitaja Mare Pork uues raadiosaates „Äripäeva juhtimiskool“.
Raadiohitid: nurka surutud Putin ja ostusoovitused börsidelt
Venemaa püha võitlus kollektiivse Lääne vastu, võlgniku teekond kinnisvaramiljonäriks ja parimad ostuvõimalused börsidelt olid sel nädalal teemad, mis pälvisid Äripäeva raadio kuulajatelt enim tähelepanu.
Venemaa püha võitlus kollektiivse Lääne vastu, võlgniku teekond kinnisvaramiljonäriks ja parimad ostuvõimalused börsidelt olid sel nädalal teemad, mis pälvisid Äripäeva raadio kuulajatelt enim tähelepanu.
IKEA Baltikumi juht: Tallinna pood jääb Eesti ainsaks
IKEA Baltikumi juht Hanspeter Zurcheri sõnul on Eesti elanike huvi Tallinna IKEA vastu oodatust suurem, rohkem suuri kauplusi aga Eestisse plaanis ehitada ei ole.
IKEA Baltikumi juht Hanspeter Zurcheri sõnul on Eesti elanike huvi Tallinna IKEA vastu oodatust suurem, rohkem suuri kauplusi aga Eestisse plaanis ehitada ei ole.

Olulisemad lood

Äriregister muutub kõigile tasuta kättesaadavaks
Alates 1. oktoobrist muutuvad äriregistri andmed kõigile tasuta kättesaadavaks, mille eest tuli varem maksta päringutasu. Justiitsministri sõnul muudab see ettevõtlust läbipaistvamaks.
Alates 1. oktoobrist muutuvad äriregistri andmed kõigile tasuta kättesaadavaks, mille eest tuli varem maksta päringutasu. Justiitsministri sõnul muudab see ettevõtlust läbipaistvamaks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.