• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Trükiagentuur leiab soodsama ja kiireima pakkumise

    Erinevaid trükiteenuseid pakkuvaid ettevõtteid on Eestis pea paarsada ja sageli ei tea trükivõhik, kus on mõistlik trükkida visiitkaarte või kellelt tellida kataloogi trükk. Siin tuleb appi trükiagentuur, mis aitab kliendile parima lahenduse kokku panna.

    Grupp Trükiagentuur OÜ juhi Kalle Panki sõnul käib trükiagentuuri teenus tavaliselt käsikäes kommunikatsiooniteenusega ehk reklaami- ja meediaagentuuride pakutavaga. Tavapäraselt loovad reklaamiagentuur koostöös meediaagentuuriga trükise, mille tehnilise teostuse eest trükiagentuur vastutab. “Optimeerime trükise ja otsime sellele sobiliku trükikoja,” rääkis Pank oma tööst. “Reklaam ja turundus on loovad alad. Trükk on väga tehniline ja siin ei pruugi ettevõtte turundusinimesed enam väga pädevad olla.”
    Agentuurilt saab soodsamat hinda nõuda. Trükikojad ja trükiagentuurid on servast konkurendid ja teistpidi koostööpartnerid. “Meil on kogemust, et pakkuda trükikodadele stabiilset töid,” selgitas Pank, et agentuur ei saada juhuslikke päringuid trükikodadele, vaid küsivad pakkumist ainult neile töödele, mida trükikoda teha saab. Kuna pidevalt pakutakse erinevatele trükifirmadele hea tehnilise kvaliteediga töid, siis on agentuuridel ka n-ö hulgikliendi eelis.
    Siit tuleb ka hinnavõit trükiteenuse tellijale. “Teeme koostööd 30 erineva trükikojaga. Teame täpselt, kellelt tellida visiitkaare, kes trükib parima kvaliteediga katalooge,” selgitas Kalle Pank, et erinevate trükikodade pakutav erineb tohutult vastavalt nende masinapargile ja kõiki töid igal pool teha ei saagi. “Meilt küsivad isegi trükikojad nõu, milliseid masinaid peaks soetama,” tõi ta välja ja lisas, et on ebatõenäoline, et trükimaalimast mitte midagi teadev klient esimese korraga küsib pakkumist täpselt sellelt trükikojalt, kes temale sobiliku trükise valmistada suudab.
    Juba 1998. aastast tegutseva Ellington Trükiagentuur OÜ juhataja Eero Pank nõustus, et trükindus on spetsiifiline ala ja keskmine klient selles üldjuhul ei orienteeru. “Paljud trükikojad on spetsialiseerunud just nišitoodetele nagu blanketid ja rinnasildid,” lisas ta. Ka on agentuuridel kogemus, kuidas trükifailid korrektselt ette valmistada nii, et klient ei peaks pettuma.
    Pooled otsivad ise võimalused. Tema sõnul suhtlevad umbes pooled trükiteenuse tarbijad otse trükikodadega ja teine pool agentuuride kaudu. “Kui klient on enda spetsiifilistele vajadustele konkreetse trükikoja leidnud ja tal on vaja vaid ühte kindlat asja, näiteks tootekataloogi trükkida, siis on loomulikult lihtsam suhelda otse. Kui vajadused on laiemad ehk lisaks kataloogidele on vaja visiitkaarte, reklaamplakateid jne, siis ühest trükikojast koostööpartnerina ei piisa ja nii on lihtsam suhelda kompetentse trükiagentuuriga,” selgitas Eero Pank.
    PromoStar OÜ juhataja Mart Kaseväli kinnitab, et tavakliendil on lihtsam kasutada trükiagentuuri teenust. “Kui puuduvad teadmised trükist ja tehnoloogiast, kuidas failid ette valmistada, millised materjalid valida, siis on trükiagentuur vahelüli, mis muudab kliendi soovid trükikojas valmistatavaks, sest trükikoda on ikkagi tootmisette­võte,” lisas ta. “Oskame nõua anda, kuidas saavutada soovitud tulemus, millised värvid, kaetud või katmata paber jne.”
    Ka puudub tavaklientidel tihti kogemus, millist trükist neil on vaja, ja näiteks tellitakse suur plakat välitingimustesse, kuid kuna selle materjal saab kogenematusest vale valitud, siis rebeneb see katki või pleegib koledaks. “Siin on väga palju nüansse, kuid põhilised märgusõnad, miks trükiagentuuri eelistada, on kiirus ja hind,” lisas Kaseväli.
     
    Tasub teada
    Mida tellida trükiagentuuridelt
    Valik teenustestDigitrükk. Ideaalne, kui trükitavad kogused pole suured ning materjalid on väikesemõõdulised, kuni A3. Sobiv lahendus näiteks kleebistele, flaieritele, reklaamlehtedele, voldikutele ja posteritele. Laiformaadis digitrükk võimaldab suuremõõdulisi trükitöid.Visiitkaardid. Personaalne ja soodne isiku reklaamimise viis. Euroopas enam levinud mõõdus 9×5 cm.Kleebised. Kasutusala on lai, alates toodete markeerimisest, sõidukite disainimise või vaateakende dekoreerimiseni.Mobiilsed stendid ehk roll-up’id. Presentatsioonide tegemiseks, mis ei vaja kinnitusi. Kasutatavad ka reklaamina sisetingimustes ning saab tellida nii ühe- kui ka kahe­poolseid.Lisaks disainiteenus, logod, viidad, erilahendused, reklaamkigitused, paigaldus ja järelhooldus, logistika ning konsultatsioon
    Allikas: Äripäev
     
    Mis on mis
    Trükikojad spetsialiseeruvad kindlatele tooterühmadele
    PerioodikatrükikojadKasutavad rullpaberile trükkivaid masinaid – kuivatita cold-set masinaid ajalehtede trükkimiseks ja kuivatiga heat-set masinad veidi paksemale ja kvaliteetsemale kaetud paberile ajakirjade ja tootekataloogide tegemiseks.Sageli olemas ka poognatrükimasinad ajakirjade ja kataloogide kaante trükkimiseks.
    RaamatutrükikojadLai järeltöötlusvõimaluste valik, mis on vajalikud raamatute valmistamiseks. Eri etappidest koosnev kõvakaaneliste raamatute köitmine.
    PakenditootjadSpetsialiseeruvad omakorda nt kilepakendite, kleebisetikettide, kartongist pakendite jms trükkimisele.Kilele trükkimiseks kasutatakse fleksotrükki, mille ettevalmistus erineb ofseti omast.
    ReklaamitrükikojadKasutavad erinevas formaadis poognatrüki masinaid ja erinevaid järeltöötlusvõimalusi.Trükitakse reklaamlehti, voldikuid, brošüüre, plakateid, müügitoetusmaterjale, otsepostitusmaterjale, kalendreid, kirjalehti, nimekaarte, ümbrikke ja palju teisi trükiseid.
    DigitrükkalidKasutavad digitaalseid trükiseadmeid. Trükivad suuri plakateid ja bännereid erinevatele materjalidele, reklaammaterjale, firmatrükiseid ja raamatuid.Tehnoloogia pluss on väikeste koguste trükkimine ja muutuva infoga trükiste tootmine.
    Allikas: Eesti Trükitööstuste Liit
     
    Kommentaar
    Pisifirma tehku ettevaatlikuks
    Eero Pank, Ellington Trükiagentuur OÜ juht Hea trükiagentuuri tegemiseks on vaja kompetentset meeskonda, kes tunneb nii klientide vajadusi kui ka trüki­maastikul pakutavat.Ettevaatlik tasub olla ühemehefirmadega, kes vahendavad trükiteenust, pakuvad reklaamiagentuuri ja meedia­suhtluse tööd, sest üks inimene sageli ei pruugi kõigis valdkondades kompetentne olla.Meie mõte on jääda ühe asja juurde, milles tugevad oleme.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Eva Truuverk: Eestist võiks saada rohepöörde Silicon Valley
Kui me tahame ühiskonda järgmisele tasemele tõsta, peame leidma uue mudeli, mis soodustaks arengut ning mille tulemusena looduskeskkond on hoitud ja taastatud, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, Rohetiigri eestvedaja Eva Truuverk.
Kui me tahame ühiskonda järgmisele tasemele tõsta, peame leidma uue mudeli, mis soodustaks arengut ning mille tulemusena looduskeskkond on hoitud ja taastatud, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, Rohetiigri eestvedaja Eva Truuverk.
NFT – kuum plokiahela trend – saab oma ETFi
USA varahaldur Defiance ETF käivitab Defiance Digital Revolution ETFi, mis hakkab järgima plokiahelaga seotud ettevõtete ja non-fungible token'i (NFT) indeksit.
USA varahaldur Defiance ETF käivitab Defiance Digital Revolution ETFi, mis hakkab järgima plokiahelaga seotud ettevõtete ja non-fungible token'i (NFT) indeksit.
Volkswageni autotarkvaraettevõte muudab oma äristrateegiat Eestis
Volkswagen Grupi tarkvaraalaseid kompetentse koondav ettevõte CARIAD SE muudab oma strateegiat ja äritegevuse fookust Eestis. Selle tulemusel hakkab CARIAD Estonia haldama kõiki ettevõtte rahvusvahelisi tütarettevõtteid.
Volkswagen Grupi tarkvaraalaseid kompetentse koondav ettevõte CARIAD SE muudab oma strateegiat ja äritegevuse fookust Eestis. Selle tulemusel hakkab CARIAD Estonia haldama kõiki ettevõtte rahvusvahelisi tütarettevõtteid.
Raadiohommikus: kelle seast valitakse aasta silmapaistvaim ettevõtja?
Äripäeva toimetus valis värskelt välja kaheksa inimest, kes kandideerivad sel aastal tiitlile aasta ettevõtja. Kes ja miks esitati ehk kelle seast valik tehakse, selgub hommikuprogrammis.
Äripäeva toimetus valis värskelt välja kaheksa inimest, kes kandideerivad sel aastal tiitlile aasta ettevõtja. Kes ja miks esitati ehk kelle seast valik tehakse, selgub hommikuprogrammis.