Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maanteeameti veider hange

    Maanteeamet maksab 7000 eurot numbri kohta oma ajakirja uuele peatoimetajale, kes on ameti ekstöötaja.

    Möödunud nädalal teatas maanteeamet, et ameti ajakirja Teeleht uueks peatoimetajaks saab hiljuti maanteeameti avalike suhete osakonnast omal soovil lahkunud ekstöötaja Martti Naaber, kes on ka varem Teelehte teinud. Nelja ajakirjanumbri tasu Naabrile on lepingu järgi 28 000 eurot. 
    Hanketingimused tekitavad kahtluse, et töökoht oli juba eos vahepeal FIEks hakanud Naabrile suunatud, kuna kandidaatidelt nõuti nii varasemat peatoimetamise kui ka avaliku sektori organisatsioonis töötamise kogemust. Hanke teise osaleja, Meta Advisory Groupi partner Andreas Kaju ütles Eesti Päevalehele, et sellised hanketingimused välistasid erasektori kogemusega toimetajad.
    Maanteeameti avalike suhete juht Meelis Kompus ütles Äripäevale, et väljamakseid hakatakse uuele Teelehe peatoimetajale Naabrile tegema igakuiselt. Igakuine tasu on fikseeritud ehk 28 000 eurot on jagatud 12 kuu peale. Kompuse sõnul sellele summale lisaks midagi ei maksta, fikseeritud tasu sisse peavad mahtuma kulutused töövahenditele, tasud kaasautoritele jne. Eelarvepiir kujunes Naabri arvutuste järgi, mis Kompuse sõnul ei hüpanud olulisel määral üle maanteeameti kavandatud hankemahust.
    Maanteeameti avalike suhete osakonnas on lausa kuus töötajat, kellest üks teeb küll praegu ajutiselt tööd väljaspool osakonda. Ometi ei suudeta Kompuse sõnul Teelehte osakonna olemasoleva ressursiga teha. „Ainuvõimalik lahendus on need töötunnid sisse osta,“ märkis Kompus. Ta selgitas, et tundub küll, et maanteeameti avalike suhete osakonnas on palju inimesi, kuid neil kõigil on erinevad ülesanded. Kompuse sõnul on varem püütud Teelehte ka osakonnas teha, aga see olevat päädinud sellega, et ajakiri ilmus nelja korra asemel kaks korda aastas.
    Miks üldse Teelehte vaja on? Kompus rääkis, et alles hiljuti lasi amet küsitleda oma koostööpartnereid, kellest 60% pidas Teelehte sisuliseks ja oluliseks infoallikaks. Teelehe tiraaž on 800-1000 eksemplari kandis, ajakirja saavad tasuta maanteeameti koostööpartnerid nagu ehitusfirmad, liikluskasvatusega seotud partnerid ja valitud raamatukogud. Ajalooliselt on Teeleht Kompuse sõnul olnud pigem siseleht, kuid on nüüd rohkem ka väljapoole suunatud.
    Lisaks peatoimetamisele kulutab maanteeamet aastas 10 000-15 000 eurot ajakirja väljaandmisele (trükk, levitamine jmt).
    Seda, miks Teelehe uuelt peatoimetajalt nõuti avalikus sektoris töötamise kogemust, põhjendas Kompus vajadusega, et toimetaja tunneks korda ja tavasid, mis valitsevad avaliku sektori organisatsioonis.
    Maanteeameti peadirektor Aivo Adamson ei soovinud Teelehe teemat kommenteerida ja suunas küsimused Kompusele.
    2012. aastal paljastas Äripäev maanteeameti endise juhtkonna lustireisid maksumaksja kulul. Pärast skandaali sai maanteeameti uueks juhiks Adamson.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Tiit Kolde: iga idee, mis tõstab turvatunnet, on kuldaväärt
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
Äripäeva kirjastus jagab kiirematele investeerimistarkust poolmuidu
Ega tühi kott püsti seisa. Kui tunned, et investeerimisel on juhe kokku jooksnud või ulub kingikotis tuul, lase Äripäeva kirjastusel end aidata. Kui sind järgnevad raamatud kõnetavad, võta lahti kirjastuse e-pood, et sealt lihtsa vaevaga oma uued ja vanad lemmikud ostukorvi laduda.
Ega tühi kott püsti seisa. Kui tunned, et investeerimisel on juhe kokku jooksnud või ulub kingikotis tuul, lase Äripäeva kirjastusel end aidata. Kui sind järgnevad raamatud kõnetavad, võta lahti kirjastuse e-pood, et sealt lihtsa vaevaga oma uued ja vanad lemmikud ostukorvi laduda.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Juhtide piiratud aeg teeb värbamise kalliks
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Milrem Robotics saadab Ukrainasse 14 robotsõidukit
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Janek Stalmeister: tarneahela finantseerimise digipööre sünnib Eesti fintech-firmas
Oma varasemas tööelus neli aastat Tallinki juhtinud Janek Stalmeister tegutseb nüüd finantstehnoloogia ettevõttes SupplierPlus ning aitab luua lahendusi tarneahelate finantseerimise digipöördeks nii Eestis kui ka lähiriikides.
Oma varasemas tööelus neli aastat Tallinki juhtinud Janek Stalmeister tegutseb nüüd finantstehnoloogia ettevõttes SupplierPlus ning aitab luua lahendusi tarneahelate finantseerimise digipöördeks nii Eestis kui ka lähiriikides.

Olulisemad lood

Raadiohommikus: gaasi haalamisest ja koroonatestide lõppemisest
Kolmapäeva hommikul räägime Äripäeva raadio hommikuprogrammis nii meditsiiniärist, gaasiterminali haalamiskaist kui ka Eesti sisemajanduse koguproduktist ja mainekast arvamuskonkursist.
Kolmapäeva hommikul räägime Äripäeva raadio hommikuprogrammis nii meditsiiniärist, gaasiterminali haalamiskaist kui ka Eesti sisemajanduse koguproduktist ja mainekast arvamuskonkursist.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.