Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ansip Rail Balticust: Eesti ei maksa leedulaste pärast rohkem

    Rail Balticu ehitamiseks on Euroopa Liidult raha taotlemisega kiire, sest muidu võib projekt magada maha terve seitsmeaastase eelarveperioodi, ütles peaminister Andrus Ansip, kelle sõnul peaksid leedulased kiiresti linna suhtes otsusele jõudma, et mitte pidurdada projekti arendamist.

    Praegune Rail Balticu tasuvusuuring on tehtud Leedus arvestusega, et trass kulgeb läbi Kaunase, kuid kui leedulased soovivad trassi hoopis läbi Vilniuse, tuleb hiljemalt septembriks jõuda uue tasuvusuuringu tulemusteni ning kolm Balti riiki peavad suutma moodustada veel veebruari jooksul ühisettevõtte.
    Ühisettevõtte moodustatakse võrdsete osalustega, iga Balti riik saab kolmandiku osalusest. Ansip usub, et kolm riiki saavad sellega hakkama, sest kõikides riikides on selge tahe projektiga edasi minna. Ansipil oli hea meel kuulda, et täna Tallinnas toimunud Baltikumi ja Poola peaministrite kohtumisel kinnitas Poola peaminister Donald Tusk, et Poola lubab oma osa Rail Baltcu projektis kindlasti ära teha, kui Balti riigid teevad oma osa, sest lisaks Baltikumile on Rail Baltic suuresti ka Poola ja Soome huvides.
    „Samas tuleb öelda, et Leedust tulenevast valikust ei ole meie nõus kogu projekti eest rohkem maksma. Kui leedulased jõuavad lõpuks otsusele, siis tahaksime loota, et seekordsed kokkulepped peavad ning me saame projekti arendamisega kiiresti edasi minna,“ ütles Ansip.
    Rahastuse võimalus väheneb
    Peaministri sõnul on riigid kokkuleppel võimalikult kiiresti ühisettevõtte loomiseks, et saada projektile Euroopa ühendise projektis rahastus juba esimeses taotlusvoorus. "Kui me sellesse vooru ei jõua, väheneb tõenäosus saada rahastust järgmistest voorudest," ütles Ansip. "Kui me kiiresti ei tegutse, siis pole ohuks vaid see, et me laseme mööda esimese taotlusvooru, vaid ka see, et laseme mööda kogu Euroopa Liidu seitsmeaastase eelarveperioodi ning peame ootama järgmist."
    Ansipi sõnul läbib trass praeguse kava järgi Kaunast leedulaste endi tahte tõttu, mitte eestlaste, lätlaste või Euroopa Komisjoni plaanide kohaselt.
    Eesti peaminstri mäletamist mööda pidi Rail Balticu plaanerimise algusajal tulema Kaunasesse transiidibaas, kus oleks hakatud laadima kaupa Venemaa rööpalaiusega rongidelt ümber Lääne-Euroopa rööpalaiusega rongidele.
    "Sellepärast tahtsid nad ka Rail Balticut sinna suunata. Nüüdseks on leedulased jõudnud järeldusele, et täpselt samasuguse ümberlaadimisjaama saab rajada ka Vilniusesse," lisas Ansip. "Pealegi on Vilnius ju oluliselt suurem linn ning seal toodetakse hulga suurem osa Leedu SKPst kui kahesaja tuhande elaniku võrra väiksemas Kaunases."
    "Me ei taha, et debatt Vilniuse ja Kaunase üle pidurdaks kuidagi Rail Balticu arendamist, me tahame projektiga edasi minna,“ ütles Ansip.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.