Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vari Tallinna tänavapuhastus-äris

    Viimaste aastatega Tallinna prügiveoturul juhtohjad haaranud Ida-Virumaa kommunaaläri kuninga Nikolai Ossipenko kõrvad paistavad nüüd ka pealinna ühe suurima tänavapuhastusfirma tagant.

    Ehkki ametlikult on Teehoolduse OÜ (varem Teho Eesti Teehooldus OÜ - toim) omanik praegu jurist, viitavad mitmed Äripäevaga vestelnud allikad Ossipenko ärihuvidele Tallinna tänavapuhastusäris. Praegu on käimas ka Tallinna linna suured tänavapuhastuse hanked leidmaks järgnevaks seitsmeks aastaks tööde tegijaid.
    "Jutud käivad, jah, aga täpsemalt ei tea," rääkis Tänavapuhastuse ASi juht Vello Kink Ossipenko ja Teehoolduse OÜ võimalikest sidemetest. Ka teise konkurendi, Jaaksoni Linnahooldus OÜ juhataja Urmas Teeorg on sarnaseid jutte kuulnud.Heikki Anipai kontrolli all olnud Teehoolduse OÜ-l on Tallinna linnaga lepingud ida- ja lõunapiirkonna magistraalteede puhastamiseks. "Tõsisem müügimõte oli Anipail paar viimast aastat kindlasti, sellest on temaga juttu olnud ja ta on lõõpinud, et kui tahad osta, tule ja räägime," meenutas Kink.
    Sel kevadel saigi ettevõte uue omaniku, MeisterGrupp OÜ kaudu kuulub see  juristile ning poliitikule Evelyn Danilovile. Varem Reformierakonna Kiviõli piirkonda juhtinud Danilov on koos Kristiina Ojulandiga Rahva Ühtsuse Erakonna asutajate hulgas ning ta kuulub uue erakonna juhatusse. "Ma ei soovi oma äritegevust kommenteerida," jäi Danilov kommentaaripalve peale napisõnaliseks.
    Süüdi võimukriisis. Suve algul palgati Teedehoolduse OÜ juhiks Jõhvi senine abivallavanem Eduard Rae. Kohapealse poliitikaelu teadjad räägivad, et kuigi Rael oli kevadel võimalus ka vallavanemaks tõusta, otsustas ta eraäri kasuks. Ta läks Ossi (Ossipenko - toim) juurde tööle, kes tegi talle väga hea pakkumise, kinnitavad paar Äripäevaga rääkinud allikat kui ühest suust. Ossipenkot peetakse ka ühe niiditõmbajana vastutavaks, et Jõhvi vald viskleb juba mõnda aega võimukriisis. Volikogu aseesimees on Ossipenko kasupoeg Tiit Lillemets.
    Ka Venemaal Novosibirski veetranspordi akadeemia hüdrotehnilise insenerina lõpetanud ning enne abivallavanemaks saamist maanteeameti Ida regiooni planeeringute osakonda juhtinud Rae kuulub praegu Jõhvi vallavolikogusse. Rae kinnitas, et juttudel, nagu oleks Ossipenko kutsunud ta tänavapuhastusfirmasse tööle, pole alust. "Äriregistris on näha, kes on firma omanik," sõnas ta.
    Ossipenko aga pahandas küsimise peale. "Te üllatasite mind selle mingisuguse teedefirmaga. Mul on prügifirma Ekovir. Sellest ma võin teiega rääkida, muudest kuulujuttudest ei taha ma midagi kuulda ja soovitan teilgi nendest mitte välja teha. Kas te seda juttu ei ole kuulnud, et mulle kuulub Vabaduse väljak või Toompea esine plats?" ironiseeris Ossipenko vastu.
    Paar aastat tagasi, kui tema venna Viktori ja vennanaise Raissa firma nimele vormistati Adelan Prügiveod ost, mängis Ossipenko ajakirjanikega pimesikumängu. Tema ei teadvat tehingust midagi ja kõik see on seotud tema venna Viktoriga, kes püüab ka prügiäris kanda kinnitada. Kuid läks mööda pool aastat ja Adelan Prügiveod liikus edasi juba Nikolai Ossipenko naise Natalia Ossipenko firma I.V.P. Keskus OÜ omandusse.
    TASUB TEADA
    Selle aasta maikuus lõpetati Viru maakohtu määrusega parandamatult haigestunud Nikolai Ossipenko suhtes kriminaalmenetlus kohtuasjas, kus teda süüdistati ettevõtte juhina Kohtla-Järve linnapeale Jevgeni Solovjovi lähikondsetele varaliste soodustustega teenuste osutamise. Süüdistuse järgi kuritarvitas Solovjov vastutasuna oma ametiseisundit ja lõi hangetel tuttavatele ettevõtjatele põhjendamatuid soodustingimusi.
    AS N&V juhatuse liige Nikolai Ossipenko esitas 2006. aasta septembrist kuni 2009. aasta augustini linnavalitsusele kinnitamiseks valeandmeid tehtud remondi-, hooldus- ja korrashoiutööde kohta. Aktides kajastati muuhulgas lepingu raames teostatud tööde objekte, sisu, mahtu, maksumust ja teostamise aega, mille linnapoolne kontroll aktsepteeris. Lisaks vormistati tagantjärele ümber tööde vastuvõtu- ja ülevaatusakte ning ettevõtte poolt Kohtla-Järve linnale esitatud eelarvet, et varjata ülemaksete ebaseaduslikkust.
    INTERVJUU
    Rae: Ma ei näe siin mingit seost
    Teehoolduse OÜ juhatuse liikme Eduard Rae sõnul ei vasta tõele jutud Nikolai Ossipenko huvidest ettevõttes.
    Kas vastab tõele, et Nikolai Ossipenko kutsus t eid ettevõtet juhtima?
    Ei, see ei vasta tõele. Äriregistris on näha, kes on firma omanik.
    See on juristi nimel.
    Ei ole nii, vaadake äriregistrist, siis näete, kes on omanik.
    Evelyn Danilovi nimi tuleb välja.
    Siis ma arvan, et sellega on kõik öeldud.
    Kas Ossipenko ei aja Teedehoolduse OÜ asju?
    Ma ei näe siin mingit seost.
    Huvitav, miks siis sellised jutud liiguvad?
    Ma ei oska seda öelda, küsige neilt endalt seda.
    Kuidas ettevõttel läheb?
    Püüame osutada kvaliteetset teenust ja oma kohustused oleme tellijate ees täitnud. Osaleme ka Tallinna hangetel.
    Ega te pole kahetsenud, et Jõhvi vallavanema kohta vastu ei võtnud?
    Ei ole kahetsenud, sest mul on teede valdkonnas kümme aastat kogemusi ja ma tulin nüüd sellele alale tagasi.
    TAUST
    Tallinna suuri tänavapuhastushankeid on siiani valitsenud kuldne kolmik - Jaaksoni Linnahoolduse AS, Teedehoolduse OÜ (varem Teho - toim) ja Tänavapuhastuse AS. 2007. aastal sõlmis linn nendega seitsmeaastased lepingud kogusummas 61 miljonit eurot. Toona võitis TEHO ida ja lõuna piirkonna hanked, kokku 25 miljoni euro eest. Tänavapuhastuse AS sai kesklinna piirkonnas 18,5 miljoni euro eest töid ja Jaaksoni Linnahooldus põhja ja lääne piirkonnas kokku 16,6 miljoni euro eest. Igasse piirkonda tuli siis üksainus pakkumine ehk üleval oli kõva kahtlus kartellikokkuleppes.
    Tartu tänavapuhastushangete kohtuasja istungil 2012. a märkis prokurör süüdistuskõnes, et jälitustegevusest saadud tõenditest nähtuvalt oli nelja ettevõtte, lisaks eelpoolnimetatutele ka tollase nimega Veolia Keskkonnateenused, vahel ilmselt varem olnud kartellikokkuleppeid. Seda ilmestavad tollase Veolia Keskkonnateenused juhi Argo Luude ja Tänavapuhastuse ASi juhatuse liikme Vello Kingi omavahelised kõned, kus Luude ähvardas, et juhul kui Teho ei lähe Tartu teises riigihankes kokkuleppele, siis kavatseb ta võib-olla minna konkurentsiametisse rääkima, mis toimus Tallinna hangetega.
    Tõendite puudusel jäeti aga Tallinna hankeid puudutav osa süüdistusest välja. Praeguseks on Tallinna kommunaalamet välja kuulutanud uued hanked viie piirkonna magistraalteede ja -rajatiste hoolduseks. Seekord on konkurents väga tihe. Uued tulijad, Eesti Keskkonnateenused, RIAB Teedeehitus ja Warren Safety on usinalt vaidlustanud hanketingimusi ning saanud riigihangete vaidlustuskomisjonis ka õiguse.
    Kevadel hanget välja kuulutades plaaniti, et tänavapuhastajad asuvad septembri algusest uute lepingute järgi tööle, siis vaidlustustuste tõttu on hange veninud ning praeguste plaanide järgi on tööde algus lükatud järgmise aasta 16. maile. Lepinguperioodi pikkus on seitse aastat.
    Hanketingimuste järgi ei tohi kesklinna piirkonnas lepingu eeldatav aastamaksumus ilma käibemaksuta ületada 3,45 miljonit eurot, ida piirkonnas 2,43 miljonit eurot, lääne piirkonnas 1,3 miljonit eurot, põhja piirkonnas 1,125 miljonit eurot ning lõuna piirkonnas 0,8 miljonit eurot. Summad on ilma käibemaksuta.
    Hanke venimise tõttu pikendas kommunaalamet praeguste tänavapuhastajatega lepinguid kuni järgmise aasta 15. maini.
    INTERVJUU
    Vello Kink: Hankel peab arvestama suurte riskidega
    Tänavapuhastuse ASi juhataja Vello Kink ütles, et tänavapuhastuse hangetel osalejad peavad hinna tegemisel arvestama suurte riskidega.
    Olete kuulnud, et Nikolai Ossipenko on Teehoolduse OÜ taga?
    Jutud käivad jah, aga see on jutu tasemel. Täpsemalt ei tea.
    Kas teil oli selle ettevõtte vastu huvi?
    Tõsisem müügimõte oli Anipail paar viimast aastat kindlasti, sellest on temaga juttu olnud ja ta on lõõpinud, et kui tahad osta, tule ja räägime. Meile oli selles mõttes raskem müüa, et me oleme selle turuga väga hästi kursis ja siis meilt ei saa müüja soovitud hinda küsida. Võib-olla seepärast meile viimast pakkumist ka ei tehtud.
    Kui Ossipenko jutt tõele vastab, siis on tegemist väga tõsise konkurendiga.
    Kindlasti, ta on siiani olnud Ida-Virumaal tõsine tegija ja kui ta on nüüd Tallinnas, siis jõudu tööle! Eks me siis konkureerime.
    Miks Tallinna uued hanked on venima hakanud?
    See on kõik vaidlustamiste taga. Meie vaidlustanud ei ole, oleme küll täpsustavaid küsimusi küsinud. Päris huvitav saab see konkurss olema. Põhiline, et need uued tulijad aduksid, kuhu turule nad tulevad ja oskaksid riske õigesti hinnata ning vastavalt sellele ka hinna teha. Alati ei loe hankedokumentidest kõiki nüansse välja, mida tellija soovib. Meie tööpõllul peab arvestama päris suurte riskidega. Kui mõne firma pakkumisi mõnes teises hankes vaadata, siis vist päris täpselt ei osata riske hinnata.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.