• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 24.09.14, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riigivõla söövad ära jooksvad kulud

Eesti riigivõlg on kahe aastaga kasvanud kaks korda. Kui veel 2011. aastal oli valitsussektori koondvõlg alla ühe miljardi, siis mullu lähenes juba kahele miljardile eurole. Teisisõnu, oleme kõigest kahe aastaga miljard eurot juurde laenanud.
Võlga iseenesest ei pea kartma. Küll aga on ohumärk, kui võlg kulub investeeringute asemel jooksvate kulude katteks. Ühiskonnale olulistest projektidest pole kuulda kippu ega kõppu. Selles kontekstis on kummaline, et valitsus tõrjub debatti võla üle.
Fookuses pole ühtki suurprojekti. Eesmärki, mis oleks ühiskonnale kasulik ja tõmbaks ühtlasi majanduse käima.
Pigem kõlavad vastassuunda kalduvad ideed stiilis sularaha igasse talusse ja vald igasse külasse.  Tegemata või pooleli on haldus-, haridus- ja haiglareform. Ehitamata Tartu maantee ja Saaremaa sild. Laualt maas on arutelu võlakirjade üle, olgu riigi- või omavalitsuste tasemel, kuigi see looks rööbiti investeerimisele võimaluse ka kodanikel panustada hoiusel kasutult seisvaid eurosid Eesti kasvu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui lähtuda loogikast, et kidumisel pumpa majandusse raha ja kuumenemisel keera kraanid kinni, oleme endiselt valel teel.
Õigemini, triivime laisalt hoovusega kaasa.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele