Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
E-kaubandus on vallutanud kõik sektorid
Kui varem oli e-kaubandus tugev mõnes valdkonnas, siis sel aastal on see vallutanud kõik kaubandussektorid, leidis e-kaubanduse asjatundja Andrew Phipps.
“Esimest korda on märgata, et e-kaubandus muutub massiliseks kõikides kaubandussektorites. Kui varasematel aastatel oli e-kaubandus tugev näiteks raamatute, elektroonika ja reiside valdkonnas, siis nüüd puudutab see kõiki valdkondi alates ravimitest ja lõpetades autodega,” ütles Phipps.
Teine huvitav trend puudutab tema sõnul lojaalsust. “Alguses arvati, et tarbijad on e-kaupluste suhtes ebalojaalsed ja ostavad sealt, kus soodsam hind. Veebis on ju nii lihtne ühest e-poest teise “hüpata”. Tegelikult näitavad uuringud, et kui pood suudab pakkuda meeldivat ostukogemust, on tarbijad e-poodide suhtes üllatavalt lojaalsed,” väitis ta.
Phippsi sõnul saab tänapäeva tarbija väga kergesti hindu võrrelda, seega muutuvad konkurentsieelisena olulisemaks näiteks garantii tingimused, tarne kiirus ja teeninduse kvaliteet.
Kes on kes
Andrew Phipps
Briti uuringufirma GfK globaalse online-kaubanduse direktor. Enne seda aitas käivitada legendaarse Briti kaubamaja Harrods e-poodi.Esineb 8. oktoobril kaubanduse aastakongressil.