Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bussijuhid võitlevad palgatõusu nimel

    Firma GoBus palgal olevad bussijuhid on otsustanud korralikku palgatõusu saada.Foto: Veiko Tõkman

    Vaidlus transpordi ametiühingu ja bussifirma GoBus vahel võib veebruaris päädida streigiga, sest ühing ei ole firma pakkumisega rahul.

    "Läheme töötajate ette ja kui nad on valmis oma õiguste eest seisma, siis valmistume tõsiseks streigiks," lubas ametiühingu juhatuse liige Aare Kübarsepp, kelle hinnangul on olukord väga kriitiliseks läinud, sest GoBus ei ole suutnud läbirääkimisi pidada. "Eesti tööinimene ei suuda enda eest seista, loodetakse sellele."
    Tartumaa, Saaremaa ja Pärnumaa bussijuhid, kelle palk jäi 700 euro kanti, keeldusid uuest aastast vähema kui 930 euroga töötama.
    GoBus ja juhte toetama asunud ametiühing jõudsid lõpuks tupikusse läinud vaidlusega riikliku lepitaja juurde. 5. jaanuaril otsustati, et bussifirma teeb kompromissettepaneku, kuid ühing ei ole saadud pakkumisega rahul. "GoBus pakkus juba eelmise aasta lõpus 810 eurot. Meie pakkumine oli, et kuupalk peab jaanuarist olema 800 eurot ja 1. juulist 850," selgitas Kübarsepp, kelle sõnul ollakse valmis ka arutama seda, mil määral palka järgmisel aastal tõsta.
    Jaanuarist tõusis, nagu küsitud, juhtide töötasu, aga rohkem ei soovi firma palka kergitada, seega valmistub ühing streigiks. GoBus keeldus praegu teemat kommenteerimast.
    "Ahnusest seda raha ei endale ei hoita - kusagil on tehtud valed arvestused," oletas Eesti Buss juht Gunnar Oblonski, miks GoBus palgatõstmisel tõrgub. "Hankele minnakse madala palgakuluga, järsku tekib väga tugev surve palgatõusuks, aga arvestustes, millega hange võideti, selleks raha ei ole."
    "Kui nad (GoBus - toim) ei ole nõus palka tõstma, vaatavad ülbelt otsa ja naeravad näkku, mida siis teha tuleb?" küsis retooriliselt Tartu GoBusi bussijuhtide usaldusisik Andrus Klaos, kelle palganumber kasvas viimati neli aastat tagasi. "Tuleb kõvasti ületunde teha, et hakkama saada, aga nüüd käivad ületunnid 810 euro sisse - enam ei ole mõtet neid teha."
    Bussifirmad, kes madalamat palka maksavad, võtavad tööle meelsamini pensionäre, kes veidi lisaraha teenida tahavad -- bussijuhtide keskmine vanus on kerkinud 60 eluaasta ligi. "Näiteks varem politseinikuna töötanu jääb 55aastaselt pensionile, riigipensioni saab ta 500-600 eurot ja kui natuke lisa teenib, siis miks GoBus palka tõstma peaks? Noor pereinimene aga ei ela 400-500 eurose netopalgaga ära," lausus ametiühingu liige Evald Lass.
    Näiliselt võib palk isegi tõusta, aga sissetulek kokkuvõttes ei suurene, nagu näitab mõne bussifirma käitumine.
    "Kärbitakse samal ajal tulemus- või staažitasu," lisas Lass, kes on küll ametiühingus, aga isiklikult on streikide vastane, eelistades piketi korraldamist, et reisijad transpordita ei jääks. "Teistmoodi peaks survestama."
    Riiklik lepitaja Henn Pärn leiab, et läbirääkimisruumi siiski on. "Nad ei ole laua taha istunud ja asju läbi vaielnud," kommenteeris ta lootusrikkalt.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.