Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ameeriklased loobuvad viina joomisest

    Viinapudelid.Foto: Bloomberg

    2002-2012 olid aastad, mil ameeriklased jõid järjest rohkem viina. Viina müük on USAs viimase kahe aasta jooksul aga aeglustunud ning eelistama on hakatud viskit, kirjutab Wall Street Journal.

    Viinatootjad on proovinud oma tooteid huvitavamaks muuta – pakutud on isegi vahukommi ja mentoolitubaka maitselisi viinasid. Taolised võtted ei ole aga töötanud ja tarbijad eelistavad viina asemel aina enam tekiilat või viskit. See on maailma suurimate viinatootjate jaoks halb uudis.
    Viin moodustab USA alkoholimüügist veerandi ja tarbimise aeglustumine on hakanud sööma ka ettevõtete kasuminumbreid. Diageo PLC' Smirnoffi brändi müük on Põhja-Ameerikas kukkunud viimase poolaasta jooksul 8 protsenti. Nende kasum langes aga 18 protsenti. Teine viinatootja Pernod Ricard SA ütles eelmisel aastal, et Absoluti bränd on USAs raskustes.
    „Maitseeelistused on muutunud ja inimesed pöörduvad rohkem viski poole,“ ütles Diageo tegevjuht Ivan Menezes eelmisel nädalal antud intervjuus. „See on trend, mis on viimastel aastatel hoogu kogunud.“
     
    Erinevate alkohoolsete jookide müügikasv USAsFoto: Wall Street Journal
    Ekspertide sõnul osteti viina seetõttu, et seda saab ükskõik millega kokteiliks segada. See ei ole tarbijate jaoks enam veetlev ning viina asemel juuakse viskit, millel on meeldivam aroom ja sügavam maitse.
    Turundajad proovivad olukorda lahendada viinale erinevate maitsete lisamisega, aga tundub, et see ei tööta. USAs on saadaval üle 600 erineva maitsega viina, sellegi poolest hakkas nõudluse kasv 2014. aastal hoopis aeglustuma.
    2013. aastal suurenes USAs alkohoolsete jookide müük 2,7 protsenti, viina oma aga 1,9 protsenti. See on esimene kord alates 2000. aastast, mil viinamüügi kasv pole ületanud alkohoolsete jookide üldist müügikasvu.
    Mitmete suurte viinatootjate müüginumbrid on tihenenud konkurentsis vähenema hakanud. Väiksemate kaubamärkide toodetele intensiivselt allahindluskampaaniaid teinud supermarketid on võtnud Absolutilt ja Smirnoffilt tarbijaid ära. Kõrgkvaliteetse viina tootjad nagu Diageo Ketel One ja Ciroc on suutnud müüki üleval hoida, kuid näiteks Bacardi Grey Goose'i müük on teinud järsu kukkumise.
    Hästi ei ole läinud ka vene viinal – 2013. aastal vähenes viinaimport USAsse 70 protsenti, selgub USA Destilleeritud Alkoholi Nõukogu kogutud andmetest. Venelaste kõige populaarsem bränd USAs – Stolitšnaja Premium viin – kukkus viie enimmüüdud brändi seast välja.
    Populaarsed viinatootjad on järjest enam turgu kaotamas ka uutele brändidele. Diageo sõnul on ainuüksi viimase kahe aasta jooksul tulnud USAs juurde rohkem kui 200 viinabrändi.
    Ka noored ei armasta enam nii palju viina juua. Peamiseks põhjuseks on selle liigne populaarsus – noortele on üha tähtsam ülejäänud ühiskonnast eristuda. „Me näeme, kuidas pealetulev põlvkond on viinast loobumas,“ ütles Mintel Groupi analüütik Johnny Forsyth.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Maksudebati vanker veereb tiigi poole. Püüame kinni!
Arutelu Eesti maksusüsteemi muutmise üle ei jõudnud õieti alatagi, enne kui see ärevaks tegevas suunas liikuma hakkas. Ent kui varakult sekkuda, siis õnnestub hoogu sattuma kippuvaid poliitikuid õige(ma)le poole nügida, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Arutelu Eesti maksusüsteemi muutmise üle ei jõudnud õieti alatagi, enne kui see ärevaks tegevas suunas liikuma hakkas. Ent kui varakult sekkuda, siis õnnestub hoogu sattuma kippuvaid poliitikuid õige(ma)le poole nügida, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Harju Elektri aktsia rallis täna börsil ootamatult Aktsia kerkis lõunaks 11%
Tallinna börsi põhinimekirjas olev Harju Elektri aktsia kerkis täna lõunaks üle 6 euro, mis tähendab ligi 11% suurust rallit.
Tallinna börsi põhinimekirjas olev Harju Elektri aktsia kerkis täna lõunaks üle 6 euro, mis tähendab ligi 11% suurust rallit.
Reaalajas börsiinfo
RMK nõukogu esimees: metsadebatt ei saa Marrani ajal otsa
Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) nõukogu esimehe Randel Läntsi juttu mööda oodatakse ülitõenäoliselt RMK uueks juhiks saavalt välisluureameti peadirektorilt Mikk Marranilt, et tema kureerimisel tekib huvigruppide vahel rohkem mõistmist ning ühistes eesmärkides ja kriteeriumites suudetakse kokku leppida.
Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) nõukogu esimehe Randel Läntsi juttu mööda oodatakse ülitõenäoliselt RMK uueks juhiks saavalt välisluureameti peadirektorilt Mikk Marranilt, et tema kureerimisel tekib huvigruppide vahel rohkem mõistmist ning ühistes eesmärkides ja kriteeriumites suudetakse kokku leppida.
Raadiohommikus: mida Eesti esivastuluurajalt RMK juhina oodatakse?
Esmaspäev tõi üllatava uudise, et Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) nõukogu valis asutuse uueks juhiks välisluureameti juhi Mikk Marrani, kellega asuti läbirääkimistesse. Miks niisugune valik ning mida Marranilt oodatakse, seda uurime Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis RMK nõukogu esimehelt Randel Läntsilt.
Esmaspäev tõi üllatava uudise, et Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) nõukogu valis asutuse uueks juhiks välisluureameti juhi Mikk Marrani, kellega asuti läbirääkimistesse. Miks niisugune valik ning mida Marranilt oodatakse, seda uurime Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis RMK nõukogu esimehelt Randel Läntsilt.
Töötus on Eestis 5,8 protsenti
Töötus vähenes Eestis teises kvartalis aastatagusega võrreldes 5600 inimese võrra, kuid kasvas esimese kvartaliga võrreldes ja registreeritud töötuse määr oli 5,8 protsenti, võrreldes kvartalitaguse 5,5 protsendiga.
Töötus vähenes Eestis teises kvartalis aastatagusega võrreldes 5600 inimese võrra, kuid kasvas esimese kvartaliga võrreldes ja registreeritud töötuse määr oli 5,8 protsenti, võrreldes kvartalitaguse 5,5 protsendiga.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.