Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ameeriklased loobuvad viina joomisest

    Viinapudelid.Foto: Bloomberg

    2002-2012 olid aastad, mil ameeriklased jõid järjest rohkem viina. Viina müük on USAs viimase kahe aasta jooksul aga aeglustunud ning eelistama on hakatud viskit, kirjutab Wall Street Journal.

    Viinatootjad on proovinud oma tooteid huvitavamaks muuta – pakutud on isegi vahukommi ja mentoolitubaka maitselisi viinasid. Taolised võtted ei ole aga töötanud ja tarbijad eelistavad viina asemel aina enam tekiilat või viskit. See on maailma suurimate viinatootjate jaoks halb uudis.
    Viin moodustab USA alkoholimüügist veerandi ja tarbimise aeglustumine on hakanud sööma ka ettevõtete kasuminumbreid. Diageo PLC' Smirnoffi brändi müük on Põhja-Ameerikas kukkunud viimase poolaasta jooksul 8 protsenti. Nende kasum langes aga 18 protsenti. Teine viinatootja Pernod Ricard SA ütles eelmisel aastal, et Absoluti bränd on USAs raskustes.
    „Maitseeelistused on muutunud ja inimesed pöörduvad rohkem viski poole,“ ütles Diageo tegevjuht Ivan Menezes eelmisel nädalal antud intervjuus. „See on trend, mis on viimastel aastatel hoogu kogunud.“
     
    Erinevate alkohoolsete jookide müügikasv USAsFoto: Wall Street Journal
    Ekspertide sõnul osteti viina seetõttu, et seda saab ükskõik millega kokteiliks segada. See ei ole tarbijate jaoks enam veetlev ning viina asemel juuakse viskit, millel on meeldivam aroom ja sügavam maitse.
    Turundajad proovivad olukorda lahendada viinale erinevate maitsete lisamisega, aga tundub, et see ei tööta. USAs on saadaval üle 600 erineva maitsega viina, sellegi poolest hakkas nõudluse kasv 2014. aastal hoopis aeglustuma.
    2013. aastal suurenes USAs alkohoolsete jookide müük 2,7 protsenti, viina oma aga 1,9 protsenti. See on esimene kord alates 2000. aastast, mil viinamüügi kasv pole ületanud alkohoolsete jookide üldist müügikasvu.
    Mitmete suurte viinatootjate müüginumbrid on tihenenud konkurentsis vähenema hakanud. Väiksemate kaubamärkide toodetele intensiivselt allahindluskampaaniaid teinud supermarketid on võtnud Absolutilt ja Smirnoffilt tarbijaid ära. Kõrgkvaliteetse viina tootjad nagu Diageo Ketel One ja Ciroc on suutnud müüki üleval hoida, kuid näiteks Bacardi Grey Goose'i müük on teinud järsu kukkumise.
    Hästi ei ole läinud ka vene viinal – 2013. aastal vähenes viinaimport USAsse 70 protsenti, selgub USA Destilleeritud Alkoholi Nõukogu kogutud andmetest. Venelaste kõige populaarsem bränd USAs – Stolitšnaja Premium viin – kukkus viie enimmüüdud brändi seast välja.
    Populaarsed viinatootjad on järjest enam turgu kaotamas ka uutele brändidele. Diageo sõnul on ainuüksi viimase kahe aasta jooksul tulnud USAs juurde rohkem kui 200 viinabrändi.
    Ka noored ei armasta enam nii palju viina juua. Peamiseks põhjuseks on selle liigne populaarsus – noortele on üha tähtsam ülejäänud ühiskonnast eristuda. „Me näeme, kuidas pealetulev põlvkond on viinast loobumas,“ ütles Mintel Groupi analüütik Johnny Forsyth.
  • Hetkel kuum
Märt Meesak: majutusasutuste käibemaksu tõus tuleb ära jätta
Eestis ei olda 30 aastat turismisektorit vääriliselt hinnatud. Praegusel keerulisel ajal saab seda teha, jättes kavandatud maksutõusu ära, kirjutab ettevõtja ja Vabaerakonna esimees Märt Meesak.
Eestis ei olda 30 aastat turismisektorit vääriliselt hinnatud. Praegusel keerulisel ajal saab seda teha, jättes kavandatud maksutõusu ära, kirjutab ettevõtja ja Vabaerakonna esimees Märt Meesak.
Kiibisektori kolmas trügib vägisi pjedestaali teisele astmele
Nvidia aktsiajagunemisega kaasnenud eufooria paistel jagab oma aktsiad kümnega ka Broadcom, praegu kiibisektori suuruselt kolmas firma, lootusega tõusta suuruselt teiseks.
Nvidia aktsiajagunemisega kaasnenud eufooria paistel jagab oma aktsiad kümnega ka Broadcom, praegu kiibisektori suuruselt kolmas firma, lootusega tõusta suuruselt teiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikeettevõtjate esindaja loodab kliimaministeeriumile
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Konkurentsiameti juht räägib ebapopulaarsete otsuste langetamisest ja inimeste pahameelest
Pärnu juhtimiskonverentsil rääkis konkurentsiameti juht Evelin Pärn-Lee sellest, kuidas langetada ebapopulaarseid otsuseid ja millega seejuures arvestada tuleb.
Pärnu juhtimiskonverentsil rääkis konkurentsiameti juht Evelin Pärn-Lee sellest, kuidas langetada ebapopulaarseid otsuseid ja millega seejuures arvestada tuleb.
Aasta lõpuks sõidavad pealinna tänavatel vesinikutaksod
Vesinikutehnoloogiaettevõte PowerUp Energy juhi Ivar Kruusenbergi sõnul jõuavad novembris Tallinna tänavatele esimesed vesinikutaksod.
Vesinikutehnoloogiaettevõte PowerUp Energy juhi Ivar Kruusenbergi sõnul jõuavad novembris Tallinna tänavatele esimesed vesinikutaksod.
Aasta lõpuks sõidavad pealinna tänavatel vesinikutaksod
Vesinikutehnoloogiaettevõte PowerUp Energy juhi Ivar Kruusenbergi sõnul jõuavad novembris Tallinna tänavatele esimesed vesinikutaksod.
Vesinikutehnoloogiaettevõte PowerUp Energy juhi Ivar Kruusenbergi sõnul jõuavad novembris Tallinna tänavatele esimesed vesinikutaksod.
Mart Helme uuest erakonnast: ma ei usu neisse, pole kedagi, kes nende eest rügaks
EKRE juhtfiguur Mart Helme ütles parteist lahkunute uue erakonnaalgatuse kohta, et tal pole sellesse mingit usku.
EKRE juhtfiguur Mart Helme ütles parteist lahkunute uue erakonnaalgatuse kohta, et tal pole sellesse mingit usku.
Reisikorraldaja rühkis kasumisse: inimesed läksid pensioniraha eest reisile
Reisikorraldusfirma Tez Tour parandas mullu oma tulemusi ja kirjutab aruandes, et paljud teisest pensionisambast raha välja võtnud kulutasid selle just puhkusereisidele.
Reisikorraldusfirma Tez Tour parandas mullu oma tulemusi ja kirjutab aruandes, et paljud teisest pensionisambast raha välja võtnud kulutasid selle just puhkusereisidele.