Jaga lugu:

Äppe testiv idu sai kosumiseks miljonisüsti

Testlio üks asutajaid Marko Kruustük loodab, et aasta lõpuks kahekordistub nende töötajate arv.   Foto: Andres Haabu

Eestlaste idufirma Testlio on leidnud usaldust USA, Jaapani ja Hiina investorite seas ning kogunud lühikese ajaga üle miljoni dollari investeeringuid.

Michael Girdley, kes on üheks investoriks oleva Geekdom Fundi tegevdirektor, ei nõustunud avaldama oma investeeringu suurust, kuid ütles, et panustasid Testliosse nende potentsiaalsete võimaluste ja kõrgelt kvalifitseeritud meeskonna tõttu. „Eeldame, et neist saab tulevikus suur ettevõte,“ märkis Girdley.

Testlio investoriteks on teiste hulgas Techstars, Galvanize, Geekdom ja Bullet Time Ventures.

Testliol on ligi paarkümmend klienti, nende hugas näiteks Voxox, FullContact ja Pipedrive.

Ettevõte on keskendunud tavakasutajale mõeldud äppidele, näiteks e-maili rakendus Acompli.

Odavam ja efektiivsem

Testlio ühe asutajaliikme Marko Kruustüki sõnul on ettevõtte põhitegevus lühidalt mobiiliäpppide testimine. Testlio on tema sõnul mõeldud tarkvara arendavatele ettevõtetele, kes on loonud tarbijatele mõeldud mobiiliäpi. Enne turule toomist on vaja seda aga korduvalt katsetada ja parandada. Loojatele ongi abiks Testlio, kes teeb äpile kvaliteedikontrolli.

Testlio kaasasutaja Kristel Viidik ütles, et ettevõtetel on kasulikum testida oma äppe Testlio kaudu, kuna sel juhul ei pea nad muretsema vajalikke seadmeid ega palkama eraldi tarkvaratestijaid. „Me oleme üle 50% odavamad ja efektiivsemad, kui oleks sisemise testimismeeskonna palkamine,“ märkis ta ja lisas, et ettevõtted maksavad ainult testimisele kulunud tundide eest.

Tunnipõhist tööd testijana saavad teha ainult registreeritud kasutajad, kes on läbinud ka põhjaliku valideerimisprotsessi. Selle käigus vestlevad Testlio liikmed uue kasutajaga ja veenduvad tema pädevuses. „Hiljem saavad nad esimesse tasustatud testprojekti, aga pärast iga testtsüklit (2-3 tundi testimist) me hindame, kuidas nad hakkama said,“ selgitas Kruustük, kuidas testitakse omakorda testijaid.

Kruustüki sõnul on Testliol tarkvaratestijaid üle maailma. „Meil on tänaseks iga nädal paarsada testijat, kellele me maksame kuus kümneid tuhandeid dollareid,“ lausus ta. Lisaks on Testliol ligi 5000 registreerinud soovijat, kes on huvitatud testijaks olemisest.

Kogemuste najal

Londonis alustanud idufirma Testlio edulugu sai alguse 2012. aastal, kui Kristel Viidik jagas oma kauaaegseid tarkvaratestimise kogemusi elukaaslase Marko Kruustükiga. “Üks asi oli see, et testijana tundsin, et minu aega ei väärtustatud,” ütles Viidik. Ta selgitas, et talle maksti testijana iga vea pealt, mis ta leidis, kuid mõne vea leidmine võis võtta tunduvalt kauem aega kui teise.

“Teine asi oli see, et nendel saitidel ei olnud tiimitööd: kõik võitlesid selle eest, kes raporteerib esimese veaelemendi, ja ei olnud seda ühtsustunnet,” lausus Viidik. Tema sõnul on kvaliteet kogu tiimi ühistöö ja selle saavutamiseks tuleb üksteist aidata ja täiendada, seda aga oma kogemustes ta piisavalt ei näinud.

Koos Kruustükiga otsustati, et testimisel ilmnenud probleeme oleks võimalik vältida, kui luua selleks omaette keskkond. Selle mõtte arendus sai Testlio loojate sõnul hoo sisse Londoni häkkimisvõistluselt Angelhack, kust pääseti edasi finaali San Fransiscosse. Seal teenisid nad võistluselt 25 000 dollarit, mille investeerisid Testlio loomisse.

Viidiku sõnul lahkus ta pärast seda Londonis täiskohaga töölt, et pühendada ennast täielikult Testliole. See tähendas aga ka Eestisse naasmist, sest Testlio mõtte arendamine oleks olnud Londonis ilma tasuva töökohata liiga kulukas.

„Siis me tulime Eestisse, olime kaks kuud siin, pärast seda avastasime, et siin on nagu natuke aeglane see kõik,“ ütles Kruustük. Tema sõnul ei arenenud firma Eestis piisavalt kiiresti ja selleks oli vaja minna USAsse. “Eestiga on paratamatult suur ajavahe ning müügitsükkel venib,” lisas Viidik.

Garage48 ja Pipedrive´i kaasasutaja Ragnar Sass:

Tegemist on väga tugeva tiimiga. Kui nad seda ettevõtet tegema hakkasid ja Londoni häkkimisvõistlusel prototüüpi ehitasid, küsisid nad minult nõu. Olen Testlio tegemisi juba esimesest päevast jälginud ja neile nõu andnud.

Kristel on selgelt väga tugeva testimistaustaga ja on testimises väga entusiastlik. Lisaks Marko, kes on üks haruldane tegelane ja suudab hästi hallata tehnilist poolt. Ma arvan, et ala, millega nad tegelevad, on tõusev ja väga suure turuga. Testlio oma potentsiaali poolest, kuhu ta võib välja jõuda, kuulub kindlasti tugevalt sellisesse uude lainesse. Nad kuuluvad kindlasti top kolme.

Tegemist on olulise firmaga, kes jõudis sellisesse kiirendisse, millega võivad uhkustada ülivähesed Eesti idufirmad. Ma näen neis väga suurt perspektiivi. Need sammud, mida nad teevad, et jõuda edukate firmade juurde, on väga õiged ja hetkel tundub, et neil läheb väga hästi.

Techstarsiga tuul tiibadesse

Enne USAsse minekut jõudsid Kruustük ja Viidik anda ka avalduse USA idufirmade kiirendisse Techstars, kuhu saab liikmeks ligi üks protsent soovijatest. Kruustük kirjeldas, et andis Viidikuga avalduse sisse viimasel päeval enne tähtaja lõppu ja kohe järgmisel päeval kutsuti nad USAsse intervjuule. Samal õhtul, kui nad Austinisse jõudsid, said teada ka otsuse nende vastuvõtmisest. „See oli meie jaoks järjekordne kinnitus, et me teeme õiget asja,“ lausus Kruustük.

Techstarsi programm kestis kolm kuud. „Techstarsi võrgustik ise on aga n-ö terveks eluks ehk kui sa asutajana sinna lähed, siis isegi kui teed ka uue ettevõtte, oled ikkagi seal võrgustikus,“ ütles Kruustük.

Kruustüki sõnul seisnes Techstarsi suurim kasu selles, et nad said USAs tugeva võrgustiku inimestest, kes on valmis aitama ja õigeid kontakte leidma. „Sealt on meil tekkinud investoreid ja ametlikke nõuandjaid, kes aitavad kõiges,“ märkis ta.

Investorid kannustavad

Kruustük ütles, et Techstarsist oli abi ka jaanuaris lõppenud investeeringute kaasamise voorus, kus ligi kahe kuuga suutsid eestlastest ettevõtjad leida miljon dollarit investeeringuid. „Raha kaasamine aitab tõsta usaldusväärsust, sest klientide jaoks on oluline, et teenusepakkuja ka homme eksisteeriks,“ nentis ta. Kruustüki sõnul oli Techstars ka ise üheks investoriks.

Teine oluline põhjus, miks nii kiiresti investorid leiti, seisnes Kruustüki sõnul selles, et Testliol oli ette näidata tugev tulude kasv ehk poole aasta jooksul iga kuu 70%. Ta nentis, et tõusev kasum on siiski parim näitaja firma jätkusuutlikkusest ning teeb nii ka firma investoritele atraktiivseks.

Kogutud investeeringutega on Kruustüki sõnul plaanis kasvada ehk aasta lõpuks kahekordistada töötajate arvu. Hetkel töötab nii USAs kui ka Eestis Testlios kümme inimest. Lisaks plaanivad nad luua Eestisse ja USAsse vajadustele vastavad kontorid, sest siiamaani on tulnud hakkama saada co-working töökeskkonnas ehk kohas, kus ühes avatud ruumis töötab mitu ettevõtet.

Vaata seoseid nende isikute ja firmadega:
Jaga lugu:
Hetkel kuum