Kaisa Gabral • 21. august 2015
Jaga lugu:

Eesti emotsioonide mõõtjale naeratas miljonileping

Realeyes mõõdab veebikaameraga inimeste emotsioone.  Foto: Realeyes

Eestlaste loodud emotsioonide mõõtja rebib helikiirusel nullist tegijate hulka, nüüd sõlmiti miljonileping Prantsuse suurettevõttega Ipsos ning 2020. aastaks soovitakse siseneda meditsiinisektoris emotsioonide mõõtmisesse.

Rahasüst Arengufondilt

Arengufond investeeris 2011. aastal koos kaasinvestor Bellusega 240 000 eurot Realeyes OÜsse.Arengufondi investeerimisekspert Andrus Oks märkis toona, et Realeyesi rahvusvahelisel meeskonnal on arendusvõimekuse kõrval ka väga hea müügioskus, mis oli neile selleks ajaks toonud palju püsikliente nagu The New York Times, Sony ja Nokia.

Arengufondi kommunikatsioonispetsialist Martin Meitern ütles, et Realeyes on väga edukas – viimase aja tulemus on olnud selgelt parem, kui planeeritud. “Realeyesi maailmaklassi tiim ehitab väga keerukat tehnoloogiat, mis lahendab reklaamide ebaefektiivsuse probleemi ja teisalt muudab need vaatajale vähem häirivaks,” põhjendas ta investeeringut.

"Ipsos on üks meie parimaid kliente. Ipsos on Prantusmaa ettevõte ning registreeritud ka Pariisi börsil. Leping on meil küll nende USA tütarettevõttega, kuid me koostöö katab Ipsose tegevust globaalselt. Ipsos valis Realeyes oma globaalseks teenusepakkujaks 2014. aasta alguses," kinnitas ettevõtte üks asutajatest Mihkel Jäätma.

Jäätma asutas ettevõtte 2009. aastal koos Elnar Hajiyevi ja Martin Saloga. Meeste eesmärk oli teha Realeyesi visuaalse tähelepanu ja emotsioonide andmed sama lihtsasti kättesaadavaks ning igapäevaseks kui Google Analyticsi veebistatistika.

Ettevõte tegeleb lihtsalt öelduna inimeste emotsioonide mõõtmisega. "Suudame emotsioone mõõta iga kaameraga, mis inimestel on juba süle- või lauaarvutis. Me teeme Amazoni serveris rohkeid arvutusvõimsust nõudvaid hinnanguid,” selgitas Jäätmaa, kuidas inimeste emotsioone mõõdetakse.

Tehing tõi miljoneid kasu

Võistluses Ipsose lepingu pärast tuli Jäätma sõnul seljatada mitu konkurenti. “Ipsose hankeprotsess kestis üle aasta, mille jooksul meid testiti erinevates kampaaniates ning otse ka konkurentide vastu, nagu Affectiva ja nViso. Testide tulemused näitasid, et meie tehnoloogia mõõdab emotsioone tundlikumalt ning meie Software-as-a-Service’i platvormi on produktiivsem kasutada – nii andmete kogumiseks kui ka analüüsiks,” selgitas Jäätma.

Pole rahvusvahelistel hangetel kaotajaks jäänud KredExi ettevõtlusdivisjoni juhi Jarmo Liiver:

Riigi seisukohalt on vajalik, et järjepidevalt käivitataks uusi ettevõtteid, millest tugevamad kujunevad olulisteks tööandjateks. Realeyes OÜ on kiiresti arenev ettevõte, kelle teenuste vastu tuntakse suurt rahvusvahelist huvi ning usume ettevõtte eduloo jätkumist.

Otsustasime käendada Realeyes investeerimislaenu, sest koostöö Ipsosega aitab ettevõttel kiiremini kasvada ning tegeleda enda toote edasi arendamisega. Ettevõtte kiire kasvu jätkumist lubavad oodata klientide suur huvi ettevõtte poolt välja arendatud emotsioonitehnoloogia vastu. Realeyesi toote kõrget kvaliteeti näitab fakt, et ettevõte ei ole viimase aasta jooksul kaotanud konkurentidele ühtegi rahvusvahelist hanget.

KredExi laenukäendus on suunatud ettevõttele, mis vajab oma tegevuseks finantseerimist pangalt või liisinguettevõttelt. Laenukäendus aitab, kui ettevõte soovib kasutada pangalaenu, liisingut või pangagarantiid, kuid selle väljastamiseks puuduvad piisavad tagatised või tegutsemisajalugu.

KredExi käenduste maht on aasta-aastalt kasvanud ning näeme selle trendi jätkumist ka lähiaastatel. Omalt poolt tegeleme järjepidevalt toodete ja teenuste arendamise ja ka uute väljatöötamisega, et toetada üha enam Eestis tegutsevaid ettevõtteid.

Ipsose aastakäive küündib ligi 2 miljardi dollarini ning ettevõttel on 16 530 töötajat.

“Meie lepingu tingimused on konfidentsiaalsed ning neid me jagada ei saa, kuid selle lepingu maht Realeyesi tarkvara kasutuseks on miljonites eurodes,” lausus Jäätma.

Praegu on ettevõtte klientide hulgas sellised nimed nagu Procter & Gamble, Philips. Agentuuridest Ipsos, Mediacom, Sapient ning meediafirmad Disney, AOL, Xaxis.

2020. aastaks meditsiiniturule

Realeyesi grupp Jäätma sõnul ettevõtte finantsandmeid avalikult ei jaga. "Kuna enamik inimeste otsuseid on emotsioonidest mõjutatud, siis selle põhjal tehtavale analüütikale on turg suur. Praegu oleme fokuseerinud ennast turunduse optimiseerimisele," lausus Jäätma.

2016. aastaks on ettevõtte põhieesmärk testimistoote laiem turundamine ning sellega seotud investeeringud. “Tänavu esimesel poolaastal juba müüsime rohkem kui 2013. ja 2014. aastal kokku – kasv on seega märkimisväärne, kuid seda annab finantseerimisega oluliselt kasvatada,” ütles ta, lisades, et tänu Kred Exi garantiile said nad LHVst atraktiivse laenu, et kasvu võimendada.

2020. aastaks on Realeyes Jäätma sõnul kasvanud turundussektorist edasi ning katab ka teisi emotsiooni analüütika võimalusi tervishoius ning hariduses. 

Vaata seoseid nende isikute ja firmadega:
Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum Äripäevas