Alyona Stadnik • 3. september 2015 kell 10:45

Holsmer: sadam ei saa jääda minevikku vaatama

Tallinna Sadama nõukogu esimees Remo Holsmer ja ajutise juhatuse liikmed Marko Raid ja Carri Ginter.  Foto: Andras Kralla

Tallinna Sadama nõukogu kuulutas kahe uue juhatuse liikme leidmiseks välja konkursi, mille üks tingimusi on see, et kandidaat peab olema valmis läbima tausta- ja julgeolekukontrolli.

“Uus juhatus peab alustama puhtalt lehelt, mistõttu enne juhatuse valimist läbib Tallinna Sadam sisuliselt kolm põhjalikku kontrolli – lisaks siseauditile ning juhatuse ajutisele liikmele vandeadvokaat Carri Ginterile viib erikontrolli läbi sõltumatu audiitorfirma," ütles sadama nõukogu esimees Remo Holsmer. "Audiitor keskendub senise juhatuse otsuste analüüsile ja majanduslikule otstarbekusele."

Tallinna Sadama uue juhatuse valib juba uus nõukogu, kes määratakse ametisse septembri jooksul. Konkursikuulutused avaldatakse ka rahvusvahelises meedias ning konkursi tähtaeg on 5. oktoober.

Praamileping on graafikus

“Nõukogu kuulas istungil ära ka juhatuse aruande parvlaevade ehituse kohta. Uus ajutine juhatus on esimese ülesandena võtnud kontakti nii Poola kui Türgi laevatehasega ning saanud mõlemalt suulise ja kirjaliku kinnituse lepingukohustuste täitmise kohta, seega kulgeb laevade ehitus plaanipäraselt ja graafikus,” märkis Holsmer.

Holsmeri sõnul sai nõukogu ka kaitsepolitseilt ülevaate ettevõtetest, kellega sõlmitud lepinguid tuleb vaadata eriti tähelepanelikult. "Neid ettevõtteid on kümmekond, kuid mitmed on koondunud gruppidesse ehk on ühtse juhtimise all," täpsustas ajutine juhatuse liige Marko Raid.

Tallinna Sadama ajutine juhatuse liige Carri Ginter ütles, et prokuratuur ei luba luubi all ettevõtete nimesid avalikustada, sest see võiks uurimist kahjustada.

Küsimusele, et kas on kahtlust, et Tallinna Sadam on sõlminud ka mõne endale kahjuliku lepingu, vastas Ginter, et parvlaevade hankelepingute puhul vaadati üle, kas parvlaevad osteti liiga kallilt. "Esialgne hinnang näitas, et pigem saadi need ikkagi soodsalt, ehk turuhinnaga võrreldes on hinnad mõistlikud," sõnas Ginter. Ta lisas, et neid lepinguid, mida peab üle vaatama, on väga palju ja hinnangu andmine võtab veel aega.

Kõigi auditeerimiste kõrval peab Tallinna Sadamas olema tagatud igapäevane juhtimine ja töö, rõhutas Holsmer. "Kindlasti ei saa lubada, et Tallinna Sadam pool aastat või aasta tegeleb ainult minevikku vaatamisega. Igapäevane äri ja raha teenimine peab jätkuma" sõnas ta.

Hetkel kuum