Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miks eurooplastele Tesla ei meeldi?

    Tesla Model S teisipäeval toimunud Frankfurdi autonäituselFoto: epa

    Kui USAs on Tesla elektriautod muutunud tõeliseks kultussõidukiteks, siis eurooplased päris nii ei arva, kirjutab Bloomberg.

    Sakslased pole nimelt Tesladest kuigi huvitatud. Selle aasta esimese kaheksa kuuga müüdi Saksamaal vaid 958 Tesla Model S-i. Ühe sellise auto hind on 81 800 eurot. Võrdluseks, samal ajal müüdi 5149 Mercedes-Benzi S-klassi sedaani, mis on Teslaga samast hinnaklassist. Ka BMW i3 elektriautosid müüdi sama aja jooksul pea kolmandiku võrra enam kui Teslasid.
    Kui sel nädalal Frankfurdis toimunud rahvusvahelisel autonäitusel hakkas silma Tesla Model Xi puudumine, siis teised autotootjad olid oma lipulaevadega väljas. Nii tutvustas näiteks Audi nullemissiooniga E-tron Quattro konseptsiooniga linnamaasturit, Porsche andis lubaduse, et tuleb elektriautoga välja tuua viie aasta jooksul, ka BMW teatas, et oodata võib rohkem „rohelisi“ autosid. Kuigi Norras ning Hollandis on Tesla mõningast edu nautinud, tuleb autotootjal Saksa autotootjatega võistlemiseks tõsist vaeva näha.
    „Norras edukas olemisest üksi ei piisa, vaja on vallutada suuri turge,“ lausus Stefan Bratzel Saksamaal asuvast Bergisch Gladbachi rakendusteaduste ülikoolist. „Kui sa saad sellega hakkama Saksamaal, saad sa hakkama igal pool,“ lisas ta.
    Pikaaegne eesmärk
    Bloomberg kirjutab, et võrrledes teiste autotootjate boksidega oli teisipäeval Tesla sektsioon üsna vaikne. Üksnes mõned külastajad uudistasid kolme väljapandud Tesla Model S-i.
    Tesla on lubanud, et saab konkurentidest mööda pikas perspektiivis. „Meie eesmärk on saada inimesed sõitma elektriautodega, selle eesmärgi täitmiseks peame me aga koostööd tegema rahvusvaheliste autotootjatega,“ lausus Tesla pressiesindaja Richardo Reyes.
    Tesla lennukad ideed võivad aga saada takistatud, kuna saksa tarbija on küllaltki konservatiivne ning eelistab kodumaiseid tootjaid. Lisaks ütles Reyes, et hoolimata pingutustest, pole Tesla suutnud täita tühimikku Euroopa autoturul. Samuti pole ettevõttel praegu kavas Saksamaal laiendada  elektriautode laadimispunktide võrgustikku.
    IHS Automotive’i prognooside kohaselt tarnis Tesla esimese poolaastaga Euroopasse 7100 autot, USAsse seevastu 11 700. California uute autode müüjate assotsiatsiooni andmeil müüdi USAsse tarnitud Tesladest pooled just Californiasse.
    Gerpisa mõttekoja direktor Bernard Jullien märkis, et Tesla toode ning turundamisviis sobib enim just USA turule. IHSi analüütik Carlos da Silva uskus, et Teslal läheb ilmselt aastaid, enne kui ta end Euroopa turule tõeliselt sisse seada võib. Tesla Model X jõuab Euroopasse sel sügisel, ent tõenäoliselt ei muuda uus auto olukorda kuigivõrd, kuna nimetatud linnamaastur on suur ja kallis ning inimesed ei saa seda endale lihtsalt lubada.
    Siiski märkis da Silva, et Model 3 jõudmist Euroopasse tasub kindlasti enam tähele panna. Tesla juhi Elon Muski sõnul on Model 3 väiksem ning maksab umbes 30 000-35 000 dollarit.
    Norra buum
    Tesla teatas eelmisel kuul, et esimese poolaasta Euroopa müüginumbrid kasvasid tervelt poole võrra. Kasv tuli peamiselt tänu Norrale, kus helded toetused, tasuta parkimise ning elektriauto laadimise võimalus, samuti õigus sõita bussiradadel on suurendanud teedel vuravate elektriautode arvu alates 2013. aastast tervelt 50 000 sõiduki võrra.
    EV Obsessioni andmeil oli Model S Volkswageni e-Golfi järel müüduim elektriauto Norras.
    Norra buum ei pruugi aga enam kuigi kaua kesta. Valitsus on nimelt teatanud, et plaanib alates 2018. aastast soodustusi kärpima hakata. Ükski teine Euroopa riik nii heldeid toetusi ei jaga.  
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Kakskeelse Eesti visa, aga pöördumatu lõpp
Eestis on, sarnaselt teiste riikidega, vähemalt Ida-Euroopas, aset leidmas ajalooline mentaalne nihe, mis puudutab suhtumist vene keelde ja Russki Miri laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Eestis on, sarnaselt teiste riikidega, vähemalt Ida-Euroopas, aset leidmas ajalooline mentaalne nihe, mis puudutab suhtumist vene keelde ja Russki Miri laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA aktsiaturg tõusis neljandat nädalat järjest
USA aktsiaturg lõpetas reedel nädala tugeva tõusuga, kui investorite kindlust turgude osas on kasvatanud oodatust madalamad inflatsiooninumbrid, mis näitavad, et inflatsiooni tipp võib olla juba seljataha jäänud. Nii S&P 500 kui Nasdaqi indeks tõusid neljandat nädalat järjest, vahendab Reuters.
USA aktsiaturg lõpetas reedel nädala tugeva tõusuga, kui investorite kindlust turgude osas on kasvatanud oodatust madalamad inflatsiooninumbrid, mis näitavad, et inflatsiooni tipp võib olla juba seljataha jäänud. Nii S&P 500 kui Nasdaqi indeks tõusid neljandat nädalat järjest, vahendab Reuters.
Reaalajas börsiinfo
Jaanus Vihand: kui iseloomud ei klapi, siis koostööd ei tule
Mitu aastat Coop Eestit juhtinud, siis Margus Linnamäe kutsel Apollo Grupi etteotsa läinud ning sealt idufirmasse Eurora lahkunud Jaanus Vihand soovis enne A. Le Coqi juhi positsiooni vastu võtmist näha, kuidas ettevõtte nõukogu tasandil suhted on.
Mitu aastat Coop Eestit juhtinud, siis Margus Linnamäe kutsel Apollo Grupi etteotsa läinud ning sealt idufirmasse Eurora lahkunud Jaanus Vihand soovis enne A. Le Coqi juhi positsiooni vastu võtmist näha, kuidas ettevõtte nõukogu tasandil suhted on.
Vene kodanike sisenemist Eestisse piiratakse juba tuleval nädalal
Eile kiitis valitsus heaks sanktsiooni, millega piiratakse Venemaa kodanikele Eesti viisade väljastamist. Nüüd on teada, et Vene kodanikud ei saa üle piiri alates 18. augustist.
Eile kiitis valitsus heaks sanktsiooni, millega piiratakse Venemaa kodanikele Eesti viisade väljastamist. Nüüd on teada, et Vene kodanikud ei saa üle piiri alates 18. augustist.
Raadiohommikus: õlletehase uus juht ja värske iduedu
Veerand sajandit A. Le Coqi õlletehast vedanud Tarmo Noobilt võtab teatepulga üle Jaanus Vihand, kes avab Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis ametivahetuse tagamaid ja selgitab joogitööstuse suurimaid väljakutseid.
Veerand sajandit A. Le Coqi õlletehast vedanud Tarmo Noobilt võtab teatepulga üle Jaanus Vihand, kes avab Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis ametivahetuse tagamaid ja selgitab joogitööstuse suurimaid väljakutseid.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.