• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • 19.09.15, 10:00

Miks eurooplastele Tesla ei meeldi?

Kui USAs on Tesla elektriautod muutunud tõeliseks kultussõidukiteks, siis eurooplased päris nii ei arva, kirjutab Bloomberg.
Tesla Model S teisipäeval toimunud Frankfurdi autonäitusel
  • Tesla Model S teisipäeval toimunud Frankfurdi autonäitusel Foto: epa
Sakslased pole nimelt Tesladest kuigi huvitatud. Selle aasta esimese kaheksa kuuga müüdi Saksamaal vaid 958 Tesla Model S-i. Ühe sellise auto hind on 81 800 eurot. Võrdluseks, samal ajal müüdi 5149 Mercedes-Benzi S-klassi sedaani, mis on Teslaga samast hinnaklassist. Ka BMW i3 elektriautosid müüdi sama aja jooksul pea kolmandiku võrra enam kui Teslasid.
Kui sel nädalal Frankfurdis toimunud rahvusvahelisel autonäitusel hakkas silma Tesla Model Xi puudumine, siis teised autotootjad olid oma lipulaevadega väljas. Nii tutvustas näiteks Audi nullemissiooniga E-tron Quattro konseptsiooniga linnamaasturit, Porsche andis lubaduse, et tuleb elektriautoga välja tuua viie aasta jooksul, ka BMW teatas, et oodata võib rohkem „rohelisi“ autosid. Kuigi Norras ning Hollandis on Tesla mõningast edu nautinud, tuleb autotootjal Saksa autotootjatega võistlemiseks tõsist vaeva näha.
„Norras edukas olemisest üksi ei piisa, vaja on vallutada suuri turge,“ lausus Stefan Bratzel Saksamaal asuvast Bergisch Gladbachi rakendusteaduste ülikoolist. „Kui sa saad sellega hakkama Saksamaal, saad sa hakkama igal pool,“ lisas ta.
Pikaaegne eesmärk
Bloomberg kirjutab, et võrrledes teiste autotootjate boksidega oli teisipäeval Tesla sektsioon üsna vaikne. Üksnes mõned külastajad uudistasid kolme väljapandud Tesla Model S-i.
Tesla on lubanud, et saab konkurentidest mööda pikas perspektiivis. „Meie eesmärk on saada inimesed sõitma elektriautodega, selle eesmärgi täitmiseks peame me aga koostööd tegema rahvusvaheliste autotootjatega,“ lausus Tesla pressiesindaja Richardo Reyes.
Tesla lennukad ideed võivad aga saada takistatud, kuna saksa tarbija on küllaltki konservatiivne ning eelistab kodumaiseid tootjaid. Lisaks ütles Reyes, et hoolimata pingutustest, pole Tesla suutnud täita tühimikku Euroopa autoturul. Samuti pole ettevõttel praegu kavas Saksamaal laiendada  elektriautode laadimispunktide võrgustikku.
IHS Automotive’i prognooside kohaselt tarnis Tesla esimese poolaastaga Euroopasse 7100 autot, USAsse seevastu 11 700. California uute autode müüjate assotsiatsiooni andmeil müüdi USAsse tarnitud Tesladest pooled just Californiasse.
Gerpisa mõttekoja direktor Bernard Jullien märkis, et Tesla toode ning turundamisviis sobib enim just USA turule. IHSi analüütik Carlos da Silva uskus, et Teslal läheb ilmselt aastaid, enne kui ta end Euroopa turule tõeliselt sisse seada võib. Tesla Model X jõuab Euroopasse sel sügisel, ent tõenäoliselt ei muuda uus auto olukorda kuigivõrd, kuna nimetatud linnamaastur on suur ja kallis ning inimesed ei saa seda endale lihtsalt lubada.
Siiski märkis da Silva, et Model 3 jõudmist Euroopasse tasub kindlasti enam tähele panna. Tesla juhi Elon Muski sõnul on Model 3 väiksem ning maksab umbes 30 000-35 000 dollarit.
Norra buum
Tesla teatas eelmisel kuul, et esimese poolaasta Euroopa müüginumbrid kasvasid tervelt poole võrra. Kasv tuli peamiselt tänu Norrale, kus helded toetused, tasuta parkimise ning elektriauto laadimise võimalus, samuti õigus sõita bussiradadel on suurendanud teedel vuravate elektriautode arvu alates 2013. aastast tervelt 50 000 sõiduki võrra.
EV Obsessioni andmeil oli Model S Volkswageni e-Golfi järel müüduim elektriauto Norras.
Norra buum ei pruugi aga enam kuigi kaua kesta. Valitsus on nimelt teatanud, et plaanib alates 2018. aastast soodustusi kärpima hakata. Ükski teine Euroopa riik nii heldeid toetusi ei jaga.  

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele