• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 30.09.15, 06:30

Hinrikus: liiga vara on veel tehtut imetleda

“Oleme liikunud absoluutselt õiges suunas,” ütles Transferwise’i üks asutaja ja sel aastal esimest korda rikaste edetabeli esikolmikusse jõudnud Taavet Hinrikus.
Transferwise’i ühe asutaja Taavet Hinrikuse sõnul käib ettevõtte turuosa, käibe ja ka kasumi kasvatamine tänapäeval meeletult kiiresti, kui olla õige soone peal.
  • Transferwise’i ühe asutaja Taavet Hinrikuse sõnul käib ettevõtte turuosa, käibe ja ka kasumi kasvatamine tänapäeval meeletult kiiresti, kui olla õige soone peal. Foto: Eiko Kink
Kes on kes
Taavet Hinrikus
Sündinud 1981.
Juhib rahaülekandeid pakkuva Transfer­Wise Ltd Eesti filiaali. Hoolitseb firma turunduse, tootearenduse, suhtekorralduse ja investoritega suhtlemise eest.
Meeldivad asjad, mis on lihtsad, töökindlad ja maksavad nii palju, kui peaksid.
Aitas Skype’i esimese töötajana ehitada sadade miljonite elusid muutnud ettevõtet.
Ingelinvestor ja nõustaja erinevatele firmadele.
Tunnustatud 2014. aastal Valgetähe V klassi teenetemärgiga.
Valiti 2013. aastal koos seekordse TOPi võitja Kristo Käärmanniga Äripäeva aasta ärimeesteks.
“Tasub märkida, et oleme alles teekonna alguses. Kui vaatame, kuhu tahame jõuda, siis on ikkagi veel väga palju teha. Liiga vara on jääda istuma ja tehtut imetlema,” tunnistas Hinrikus intervjuus Äripäevale.
Mida toob Transferwise’ile tulevik? Kas Te prognoosite sama kiire kasvu jätkumist?
Jah, kindlasti. Suurbritannia turust kuulub meile 2–3%. Seal tahaksime jõuda 10 protsendini. Samuti loodame edu teistel põnevatel maadel. Näiteks Euroopa suurtel turgudel – Saksamaal, Prantsusmaal, Itaalias ja Hispaanias. Ameerikas alustasime tegevust aasta algul ning seal läheb väga hoogsalt. Oleme turule minemas Austraalias ning lisaks on veel suur hulk maid töös. Täpsemalt on veel vara nendest rääkida.
Aga sa võid ise mõelda, mis on need linnad, kus elab kõige rohkem inimesi, kes vajavad meie teenust. Tõenäoliselt on maailmas viiskümmend linna, kus elab suur ekspatrieerunute kogukond. Nemad ongi meie põhiline sihtrühm.
Te olete Transferwise’i majandustulemustest rääkides kidakeelsed. Ometi võitlete peidetud pangatasude vastu ehk siis põhimõtteliselt läbipaistvuse eest. Miks te majandustulemustest rääkida ei ole soovinud?
Ega me end kuskile ei peida. Igaüks võib minna äriregistrisse ja meie majandustulemusi uurida.Minu arust pole see lihtsalt kõige olulisem jututeema. Olulisem on see, et me teeme oma teenusega inimeste elu paremaks.
Idufirmade puhul on võrdlemisi tava­pärane, et alguses ollakse kahjumis. Nii on ka Transferwise’il läinud. Teie kahjum isegi suurenes eelmisel aastal võrreldes üleeelmisega.
Ma arvan, et kahjum suureneb ka sel aastal.
Millal võiks tulla see aeg, kui Transfer­wise kahjumist välja jõuab?
Mis puudutab laienemist, siis ettevõttel on võimalik sõita käikudega ühest viieni või hoopis panna sisse insane mode nagu Teslal. Praegu sõidame viienda käiguga.
See aeg, mil nulli võiksime joosta, pidevalt muutub. Tahame olla viie aasta pärast maailma suurim rahaülekandeid tegev ettevõte. Selles kontekstis ei oma tähtsust, kas meie kasum on tänavu 3, 10 või 15 miljonit. Tänapäeva maailmas on kahjumist palju olulisem see, kui kiirelt sa turuosa suudad haarata. 
Ma arvan, et 99% tulust, mida Transferwise järgmise viie aasta jooksul teenib, on veel teenimata. See, kui suured olid meie kulud esimese 1% juures, ei oma tähtsust.
Praegu on Transferwise’i turuosa kõigist maailma rahaülekannetest ümardatult 0%. Kas tõesti on reaalne saada viie aastaga suurimaks rahavahendusplatvormiks?
Jah. Absoluutselt. Viie aasta pärast võime vahendada sadu miljardeid eurosid aastas.
Millist mõju on avaldanud selliste kuulsate investorite nagu Richard Bransoni, Peter Thieli ja Ben Horowitzi omanikeringi tulek?
Saame pöörduda nende poole ning võrrelda nende teiste ettevõtete kogetut Transferwise’iga seotud otsuste tegemisel. Näiteks kui Airbnb-l oli probleem X, siis saame neilt küsida, mismoodi nad selle lahendasid. Selline nõu on hindamatu väärtusega. Oleme nendega üsna regulaarses kontaktis, nad nõustavad meid pidevalt.
Transferwise’i väärtuseks on hinnatud üks miljard dollarit. Samas on palju räägitud sellest, et idufirmade hinnad on põhjuseta üles puhutud.
Ka idufirmadele kehtib tsüklilisus. Kas Transferwise on praegu tsükli tipus või mitte, ei tea keegi.
Teisipidi, see on enneolematu, kui kiirelt on tänapäeval võimalik ettevõtteid kasvatada. Airbnb ja Uber on oma käivet kasvatanud kiiremini kui ükski teine ette­võte ajaloos. Sealt tuleb ka nende väärtus. Tänapäeval on võimalus kasvatada ette­võtte turuosa, käivet ja lõpuks ka kasumit meeletult kiiresti.
Transferwise’il on palju konkurente, kuid ometi olete teie pidevalt pildil. Millised on teie põhilised turundusnipid?
Ma ei arva, et oleks palju ettevõtteid, mis suudavad meiega konkureerida. Sama ärimudeliga ettevõtete kohta võin öelda, et imiteerimine on parim kompliment, mida saab teha. Me soovime kõigile edu, kuid me oleme üsna kindlad enda tugevuses ning kavatseme jätkata samas vaimus.
Kui suurt rolli mängib Transferwise’i turunduses sotsiaalmeedia?
Sotsiaalmeedia mängib suurt rolli kogu maailmas. See, kui kiiresti inimesed saavad oma sõnumeid levitada ja jagada enda häid või halbu kogemusi on turundust muutnud üsna radikaalselt. Seda enam, kui rääkida teenustest, millel on mingisugune sotsiaalne aspekt, olgu selleks rahaülekanne sõbrale või näiteks Airbnb pakutav teenus, kus sa rendid elamispinda teiselt indiviidilt.
Mida tuleks 2015. aastal idufirmat luues silmas pidada?
Põhitõed pole aja jooksul muutunud. Ikkagi on olulisim, et sul oleks mingi toode või teenus, mis on konkurentidest parem ja mida kliendid tahavad.
Teise mõttena tooksin Facebooki ja Snapchati näitel välja võimaluse pakkuda inimestele sellist väärtust, mida neil varem pole olnud. Antud juhtudel on selleks väärtuseks kommunikatsioon, mida aja möödudes ja ettevõtmise kasvades saaks monetiseerida.
Ma pisut sõnastaksin oma küsimuse ümber. Mis on põhilised eksimused, mille pärast paljud idufirmad on Teie arvates põhja läinud?
Ka selle puhul kehtivad fundamentaalsed põhitõed. Tehakse toodet või teenust, mida keegi ei taha, mis on minu arvates enamiku idufirmade viga. See on see, mis takistab idufirmast saamist firmaks.
Järgmisena tulevad aga tegevus- ja juhtimisvead, mis takistavad firmat saamaks edukaks firmaks. Alati ei ole nii, et inimesed, kes on parimate ideede genereerijad, oleksid parimad teostajad või võimelised looma enda ümber tiimi, kes suudaks neid ideid teostada.
Kokkuvõtteks võib öelda, et füüsikareeglid kehtivad ka idufirmade maailmas (naerab).

Seotud lood

Uudised
  • 28.01.16, 17:00
TransferWise suurendas võimsalt kahjumit
Rahaülekandeid pakkuv TransferWise kasvatas kiirelt käivet, aga mitmekordistas ka kahjumi.
  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele