Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Poola tüli Venemaaga avas eestlastele ukse

    Piirijärjekord NarvasFoto: Erik Prozes

    Venemaa ja Poola suutmatus jõuda veomahtudes kokkuleppele on toonud lisatööd Eesti vedajatele. Samas paneb Vene-Poola tüli veoäris hinnad tõusma.

    Veebruari lõpus kirjutas Äripäev, et Valgevene ja Leedu piiri ummistavad sajad veokid. Delovõje Vedomosti selgitas välja, et sellel on kaks põhjust. Üks on katkenud liiklus Vene-Poola piiril, sest kaks riiki pole suutnud uuendada veolepingut ning vana lepingu tähtaeg sai veebruaris ümber.
    Teiseks pole Vene veokitel võimalik valida teed läbi Ukraina, sest kohalikud blokeerivad alates 11. veebruarist nende läbisõitu Karpaatidest Nižnije Vorota küla lähedal. Läbisõit muutus oluliseks just siis, kui kaubad suunati marsruudilt Valgevene-Poola ümber Ukraina-Slovakkia-Ungari suunale.
    Kuigi kaks riiki jõudsid väidetavalt kaupade transiidis 12. veebruaril kokkuleppele, jätkavad kohalikud ogranisatsioonid tee blokeerimist tähtajatult.
    „Muidugi mõjutab Ukraina ja Poola olukord ka meid. Juba on tunda positiivset mõju: tööd on rohkem ning hinnad tõusevad, kuigi mitte nii kiiresti, kui tahaks, kuid siiski,“ rääkis ASi Jupiter Plus juht Jevgeni Sidorov. Tema sõnul on tulnud palju pakkumisi just Vene suunal. „100 000 Poola veokit on ikkagi palju ning isegi kui nad kõik ei töötanud Venemaa suunal, siis vedajate maht on ikkagi vähenenud,“ selgitas Sidorov.
    Ta lisas, et Vene turgu kaotada on imelihtne, kuid tagasi võita väga keeruline. „Praegu palutakse Venemaal masinat tellides, et see poleks Poolast pärit. Vaevalt see kiiresti ununeb,“ rääkis Sidorov.
    Ka Eestis pikad järjekorrad
    Samas on oluliselt kasvanud Venemaale sissesõidu järjekord ka Eesti piiril. Sidorovi sõnul tuleb seista kohati kuni 60 tundi. „Millegipärast lastakse Poola vedajaid üle Eesti piiri, kuigi reeglina reageerib Vene pool poliitilistele otsustele väga kiiresti. Kuid nii imelik kui see ka pole, sõidavad nad endiselt läbi Eesti,“ rääkis Sidorov.
    Seevastu Sunday Logisticu juht Aleksandr Gorbov ütles, et vedajate olukord on endiselt väga keeruline sanktsioonide tõttu, mis vähendasid tugevalt tellimuste mahtu. „Paljud, kes sõitsid Vene Föderatsiooni, panid oma autod müüki või lasid autojuhid lahti ning jätsid masinad lihtsalt parklasse seisma,“ rääkis Gorbov. Ta lisas, et pole tunnetanud, et olukord Ukrainas ja Poolas oleks Eesti vedajatele kasuks tulnud. „Meie peamised marsruudid on läbi Baltimaade Venemaale ja Kesk-Aasiasse. Ukraina turg pole kunagi olnud oluline ning muutus täiesti ebahuvitavaks eelmise aasta kevadest, kui riskid oluliselt kasvasid,“ selgitas Gorbov.
    Kui algas konflikt Ukrainaga, muutusid ka veod Venemaalt Ukrainasse või sealne transiit väga keeruliseks, rääkis Gorbov. „Autovedu on keeruline isegi läbi Valgevene, sest sissesõitu saadab pikk ülevaatus piiril,“ lausus Gorbov. „Samas on logistika paindlik teadus ning alati saab leida alternatiivi nii vormistamiseks kui ka marsruudile,“ märkis Gorbov.
  • Hetkel kuum
Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.