• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • 21.04.16, 08:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sajad ettevõtted pakuvad lastele peopaiku

Laste sünnipäevade suurelt pidamine on muutunud normiks, mis kasvatab lastele üritusi korraldavate ettevõtete ridu.
Teenused lastele on ärisuund, mis kasvab jõudsalt.
  • Teenused lastele on ärisuund, mis kasvab jõudsalt. Foto: Julia-Maria Linna
Ehkki klientuur on lai ning võimalusi väikestele peopaiga pakkumiseks palju, on Eesti turg siiski piiratud ning konkurentidest eristumine ning enda nähtavaks tegemine äärmiselt oluline, kirjutab 22. aprilli Äripäev mikroettevõtluse rubriigis.
Eestis kasvab trend pidada laste sünnipäevi kodust väljas. Üheks põhjuseks on lastele üritusi korraldavate ettevõtjate sõnul see, et sünnipäevade suurelt pidamine on muutunud normiks. Aja kokkuhoiu mõttes korraldatakse sageli üks suur pidu, kuhu kutsutakse kokku kõik sõbrad ja sugulased. Sageli kutsutakse näiteks terve lasteaiarühm, keskmiselt osaleb sünnipäevapidudel 25-30 inimest.
Kasvav teadlikkus ning kogemuste kasv muudab aga kliendid aina nõudlikumaks. Tihedas konkurentsis tuleb esilekerkimiseks olla kursis trendidega ning osata tegevust kohandada.
Võlumetsa mängumaad pidava Anu Kopti sõnul muudab klientide hoidmise raskemaks tõsiasi, et reeglina teist korda samas kohas sünnipäeva pidada ei taheta. "Inimesed soovivad vaheldust. Klientide tagasimeelitamiseks tuleb pidevalt areneda ja uusi lahendusi välja mõelda," märkis ta.
Võlumets on püüdnud erineda näiteks selle poolest, et külla oodatud laste vanus on suure skaalaga - oodatud on lapsed vanuses 1-12 aastat. "Tihti on mängutoad suunatud kitsamale vanusegrupile. See aga tähendab, et kui väikestele mõeldud mängutoas toimub sünnipäev, siis vanematel õdedel ja vendadel hakkab igav. Kui sünnipäev toimub vanematele lastele mõeldud kohas, peab väiksematega kogu aeg kaasas käima, sest nende jaoks ei pruugi üksi liikumine ohutu olla," kirjeldas ta. 
Kes maksab, tellib muusika
Samas ei saa Kopti sõnul alahinnata tõsiasja, et ürituse eest maksavad vanemad. "Kui vanematele ei meeldi, neil on ebamugav või liiga palju kohustusi, siis nad tagasi ei tule ning teistele kohta ei soovita, isegi kui lastele meeldis," selgitas Kopti.
Mängutoa Väike Madrus eestvedaja Marilin Reins sõnas, et paljud lapsevanemad ja ka lapsed ise eelistavad pidada sünnipäeva temaatilises mängutoas, mis on tema sõnul mugav ja tellijale lihtne lahendus. Seetõttu pakuvad paljud teenusepakkujad kliendi soovil täislahendust alustades lapse lemmikteemaga dekoratsioonidest ja toitlustusest ning lõpetades õhtujuhtide ning teatrietendusega.  
Üheks võimaluseks teistest erineda on pakkuda lisaks meelelahutusele õpetlikke tegevusi. Muffininimeister Marge Rahu, kes korraldab lastele pidusid muffinikojas, leiab, et teenusepakkujate - just spetsiifilisemate lahenduste pakkujate - arv kasvab.
Rahu lisas, et suurema muudatustena prognoosib ta lasteürituste puhul seda, et rohkem hakatakse väärtustama lastega tegelemise võimalust, mitte lihtsalt ruumide rentimist, kus lapsed saavad ringi joosta ja mängida.
Rohkem tähelepanu pööratakse ka laste soovidele ja vajadustele. "Kui me alustasime, käisime muffineid kaunistamas sünnipäevadel kohapeal - kas kliendi kodus või mängutubades, kuna omad ruumid meil puudusid," rääkis Rahu. "Täna on meil aga enda pisike muffinikoda, kus muffini-pidusid pidada. Nõudlus on kasvanud, sest südamega tehtud kvaliteetne teenus hakkab suures konkurentsis kindlasti silma," märkis ta.
Kommentaar
Vanemad kuulavad aina enam laste arvamust
Tallinna Loomaaia loodushariduse ja avalike suhete osakonna juht Maris Laja
Saime uue majaga kaasa hulga uusi töökohti, mis võimaldas läbi mõelda oma senine teenuseportfell ning hakata pakkuma ka lastele suunatud üritusi nagu sünnipäevad, linnalaagrid ning jõulupeod. Meil toimub praktiliselt iga päev mõni lasteüritus.
Vanemad hindavad üha enam seda, et nende võsukesed saaksid lõbusal viisil targemaks. Oleme natuke ebatavaline koht, kuna meil on sünnipäevade jaoks rollimängudes loomad ise, mis lastele väga meeldib.
Vanemad kuulavad palju laste arvamust, mis paistab välja ka sünnipäevaprogrammi teema valimisel. See on väga positiivne, sest siis laps tunneb, et saab oma sünnipäevaelamuses kaasa rääkida
Alati võiks olla üritustel rohkem külastajaid. Selleks teeme detailseid turundusplaane, et leida uusi lahendusi. Suuremat kliendihulka ja positiivset tagasisidet soovivad kõik ettevõtjad, ka meie.
Hea töötaja on defitsiit
Rahu on enda sõnul valiku ees, kas kasvada veel või jätkata tegevust praeguses mahus. "Mõlemal valikul on head ja vead. Praegusega sarnaselt jätkates on oht jääda kinni mugavustsooni, kuid samas jääks teenus n-ö eksklusiivseks. Kui ettevõtet kasvatada, tuleksid mängu riskid, eelkõige tööjõu küsimus,“ nentis Rahu.
Mängutubade tegevust mõjutab suuremal või vähemal määral hooajalisus. Kui sügisest kevadeni on nõudlus ruumide ja teenuste järele suur ning nädalavahetused kohati mitmeid kuid ette broneeritud, siis suvel on olukord märksa vaiksem.
Osad mängutoad kasutavad seda aega värskendusremondiks ja suurpuhastuseks, teised püüavad leida võimalusi ja lahendusi, kuidas tegevus õue viia ja koht atraktiivne hoida.
Mikroettevõtetes tekitab tihti küsitavusi ettevõte kasvatamine ning uute inimeste palkamine, nii ka selles valdkonnas. Rohkemate inimestega kasvavad palgakulud ja tihti nähakse selles pigem ohtu, mis võib arengule piirid seada, märkis Rahu.
Vähemtähtis ei ole tõsiasi, et häid spetsialiste ja sobivaid inimesi on raske leida. Valdkond on spetsiifiline - igale inimesele lastega töö ei sobi. Paljudele ei sobi selline töö ka põhitööna, kuna intentsiivsus viiks entusiasmi ja sära silmist. Keeruline on leida ka häid koostööpartnereid, näiteks mängujuhte. Töötajate kullafondi ja häid kontakte hoitakse suure hoolega.
Kuidas silma paista?
Inimeselt-inimesele levivat reklaami ei tohi alahinnata, eriti arvestades konkurentsi tihedust turul. Samas tuleb ettevõtjate sõnul enda leitavaks tegemisega pidevalt tööd teha. 
Kommentaar
Huvi hariva ja lõbusa teenuse vastu kasvab
Meremuuseumi Lennusadama müügispetsialist Kersti Silk
Eristume teistest ürituskorraldajate poolest suurema ruumi ja sisustuse poolest, mis annab meile korraldusliku poole pealt suuremad võimalused. Püüame igale vanusegrupile läheneda erinevalt - neile sobivas võtmes.
Soovime pakkuda külastajatele peale meelelahutuse ka teadmisi ja tarkust ning lapsed on siin peamine sihtrühm. Huvi harivate ja lõbusate teenuste vastu on kasvav. Konkurents selles valdkonnas tekitab kiirema arengu ja mitmekesistab lõppkliendile mõeldud valikut. 
Muffinkojas tegutseva Marge Rahu sõnul on tema jaoks suust suhu leviv reklaam kõige olulisem - selle nimel pingutatakse enim. Näiteks tehakse koostööd blogijatega, reklaamitakse enda sotsiaalmeedias ja erinevate huvigruppide projektide kaudu. "Mind on kutsutud ja olen end ka ise pakkunud lasteaedadesse muffineid kaunistama, tänu millele olen saanud lapsevanematele oma teenust tutvustava flaieri jätta. Teen koostööd sihtgrupile mõeldud ajakirjade ja online-väljaannetega," kirjeldas Rahu.
"Rõhutan sotsiaalmeedias aktiivne olemise olulisust," lisas ta. "Aktiivsuse all pean silmas ka pidevat kursisolemist sotsiaalmeedia uuenduste ja muudatustega. Tähtis on, et sinust räägitakse,“ toonitas Rahu.
Rahu soovitas jälgida, et reklaamsõnum oleks igal pool üks ja konkreetne, sel juhul jääb ettevõte inimestele meelde. "Sind suudetakse siis õigel ajal meenutada ja seltskonnas soovitada," nentis ta.
Rahu lisas, et kui sõnum tegevusest või teenusest on segane ja arusaamatu, ei jää see õigele sihtrühmale silma ega kõrva. "Sest tänapäeva infomüras, kus pakkumisi ja sõnumeid tuleb tohutus koguses, on oluline olla selgesti arusaadav ja oma sõnumit stabiilselt ja ühtselt edasi anda."
Rahu lisas, et edu tagab ennekõike toode ja selle sisu, sest sellele järgneb positiivne tagasiside ja kliendipoolne reklaam. Lisaks suust suhu levivale reklaamile on oluline olla veebis leitav. "Märksõnadeks on google, youtube, sotsiaalmeedia, blogid, koduleht, ristturundus näiteks ümberkaudsete lastehoidude ja -aedadega," loetles Rahu. "Tehes oma asja kire ja hingega, jõuab info ka õigete klientideni," oli ta kindel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 08:00
Wallester ühendab jõud MTÜ-ga Naerata Ometi, et toetada abivajavaid Eesti peresid
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele