• OMX Baltic0,18%270,33
  • OMX Riga0,49%872,14
  • OMX Tallinn−0,03%1 709,94
  • OMX Vilnius0,22%1 057,84
  • S&P 500−0,18%6 073,41
  • DOW 30−0,19%44 062,73
  • Nasdaq −0,22%19 990,26
  • FTSE 1000,12%8 311,76
  • Nikkei 2251,21%39 849,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,84
  • OMX Baltic0,18%270,33
  • OMX Riga0,49%872,14
  • OMX Tallinn−0,03%1 709,94
  • OMX Vilnius0,22%1 057,84
  • S&P 500−0,18%6 073,41
  • DOW 30−0,19%44 062,73
  • Nasdaq −0,22%19 990,26
  • FTSE 1000,12%8 311,76
  • Nikkei 2251,21%39 849,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,84
  • 13.05.16, 21:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Globaalne alkoholi müük langes

Globaalne alkoholi müük langes 2015. aastal esimest korda alates 2001. aastast, mil Euromonitor hakkas ülemaailmseid andmeid koguma, vahendab CNN Money.
Alkohol.
  • Alkohol. Foto: Veiko Tõkman
Tõenäoliselt langes müük esmakordselt alates Aasia finantskriisist 90-date lõpus, ütles Euromonitori alkohoolsete jookide analüütik Spiros Malandrakis.
Tõsi, dollarites kasvas müük 2015. aastal 2 protsenti. Üleüldine tarbimine langes aga 0,7 protsenti. Alkoholi ülemaailmset tarbimist on vähendanud mitmete arenevate turgude raske majanduslik olukord.
Hiina on praegu maailma suurim alkoholitarbija. Hiinas vähenes alkoholi tarbimine eelmisel aastal 3,5 protsendi võrra, sest sealne majandus aeglustus.
Brasiilias vähenes alkoholitarbimine 2,9 protsenti ja Ida-Euroopas 4,9 protsenti. Brasiilia majandus on languses ning riiki ähvardab korruptsiooni tõttu ka poliitiline kriis. Ukraina ja Venemaa vaheline konflikt on samuti tööstusele kehvasti mõjunud.
Investorite jaoks on alkoholitööstus olnud üldiselt hea panus, sest inimesed joovad alkoholi nii headel kui ka halbadel aegadel. 2015. aasta oli aga erandiks.
„Arvati, et alkoholisektor kasvab igavesti. Tundub, et see nii ei ole,“ ütles Malandrakis ja lisas, et kõige halvemini müüdi rummi ja viina.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.12.24, 15:24
Tiktokist, tapeedist ja Trumpist: kuidas luua turundusstrateegia 2025. aastaks
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele