• Jaga lugu:

    Firmaautoga kihutamine toob tulumaksukohustuse

    Mis juhtub siis, kui ettevõtte nimele saadetakse trahviotsus? Kas trahvid ja intressid tohib kuludesse kanda? Ja kes tasub tulumaksu, kui uljas juht trahvi ise kinni maksab?

    Äripäeva teemaveebis raamatupidaja.ee annab küsimusele vastuse Leinonen OÜ nõustamisüksuse juht Tõnis Elling.
    Ellingu arvates on paljud ettevõtjad kokku puutunud olukorraga, kus ametisõite tehes sõidetakse lubatust suurema kiirusega kiirusekaamerasse või politsei radarisse ning firma nimele saadetakse trahvihoiatus või trahviotsus.
    Tulumaksuseaduse alusel ei ole ettevõtlustulust lubatud kuludena maha arvata seaduse alusel määratud trahve ja sunniraha ning maksukorralduse seaduse alusel tasutud intresse. "Ehk siis firma nimele määratud trahv ei ole kulu, mida saaks ettevõtlustulust maha arvata ja seega toob see kaasa tulumaksu kohustuse," selgitas Elling. "Küll aga on paljudele üllatuseks see, et tulumaksukohustus jääb firmale ka siis, kui roolis olnud juht ise trahvi kinni maksab ja firma mingeid kulutusi selle trahviga seoses ei tee. Vähemalt nii on praegu maksuhaldur oma seisukoha kujundanud ja sellisest praktikast lähtutakse," selgitas Elling.
    Elling tunnistas, et selline seisukoht tundub esmapilgul veider ja arusaamatu. "Meil on Eestis tegelikult nn kulumaks. Kui firma ikkagi mingeid kulutusi ei tee, siis ei tohiks ka tulumaksukohustust tekkida. Arusaadav on see, kui firma maksab trahvi kinni ja nõuab kulude hüvitamist roolis olnud rikkujalt, siis nõudku tõesti kahju välja koos tulumaksuga, sest firma on ju selle tasunud ja tulumaksu kohustus tekib. Kui aga juht kohe ise trahvi tasub, siis oleks asi siiski teine."

    Maksuhaldur põhjendab oma seisukohta sellega, et firma ja juhi vahel võib olla tasaarveldamise kokkulepe, näiteks et palka vähendatakse selle trahvi arvel.

    Tõnis Elling
     Leinonen OÜ nõustamisüksuse juht
    Elling seletas, et maksuhaldur põhjendab oma seisukohta sellega, et firma ja juhi vahel võib olla näiteks tasaarveldamise kokkulepe. "Näiteks palka vähendatakse selle trahvi arvel või mingi muu firma kulutus selle juhi suhtes väheneb. Ehk siis varjatult maksab firma ikkagi trahvi kinni. Ka sellel argumendil on loogika ja mõte olemas. Iseasi, kas ja kuidas seda tõestada. Maksuhalduri seisukoht on selge, et kui on auto firma nimel ja trahviotsus saadetakse firma nimele, siis firmal ka tulumaksukohustus tekib, vaatamata sellele, kes trahvi maksab."
    "Tuleb tunnistada, et mõlemal seisukohal on omad head argumendid ja küllap siis lasub vaidluse korral kohtul kohustus see asi ära lahendada. Seni aga kui keegi kohtusse sellise vaidlusega minna ei soovi, tuleb aktsepteerida maksuhalduri seisukohta ja lisaks trahvile ka tulumaks ära maksta. Iseasi, kas üldse on mõistlik kiirustada ja enda ning teiste elud ohtu seada. Kui aga kogemata siiski väike kiiruseületus tuleb, siis firma autoga sõites võiks ka kooliraha maksta. Reeglina jäävad siis õppetunnid paremini meelde."
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Henry Auväärt: kes jääb praegusajal töötuks?
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiina telefonitootja avab elektriautode tehase
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Raamatupidamisbüroode TOP 2: uisuta sinna, kus litter saab olema, mitte sinna, kus ta oli
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
Raadiohommikus: muljed Dubai Expolt, räägime ka Rail Balticu hetkeseisust
Hommikuprogrammi saatejuht Hando Sinisalu saabus äsja Dubai Expo maailmanäituselt ja vahendab saates muljeid ning intervjuusid Eesti ettevõtjatega. Kuulame intervjuusid ETS-Nordi juhi Urmas Hiie, Yanu baarirobotite asutaja Alan Adojaaniga ning EASi Dubai esindaja Ege Devoni ja Expo Eesti paviljoni äriesindaja Jaan Kelderiga.
Hommikuprogrammi saatejuht Hando Sinisalu saabus äsja Dubai Expo maailmanäituselt ja vahendab saates muljeid ning intervjuusid Eesti ettevõtjatega. Kuulame intervjuusid ETS-Nordi juhi Urmas Hiie, Yanu baarirobotite asutaja Alan Adojaaniga ning EASi Dubai esindaja Ege Devoni ja Expo Eesti paviljoni äriesindaja Jaan Kelderiga.