Volkswagen tõi täna turule uue digitaalse äri, mille eesmärgiks on pakkuda Uberile sarnaseid teenuseid ning laiendada oma äri.
- Volkswagen tuli turule uue teenusega Foto: Reuters
VW pakub alates järgmisest aastast nõudlusel transporditeenust, mille nimeks saab MOIA. Teenus süvendab Euroopa suurima autotootja haaret digitaalse mobiilsusteenuse turul veelgi; käesoleva aasta alguses investeeris ettevõte sõidujagamise ettevõttesse Gett. “Keskmises ja pikas perspektiivis loob MOIA selliseid teenuseid, mis vastavad linnakodanike vajadustele,” sõnas uue divisjoni juht Ole Harms.
VW, mis otsib võimalusi oma hetigaasiskandaalist taastumiseks, prognoosib, et 2025. aastaks teenitakse uue teenuse pealt juba märkimisväärset kasumit. Autotootja teeb samas suuri investeeringuid ka
elektriautode ning isesõitvate autode arendamiseks.
A.T. Kearney oktoobris avaldatud uuringu kohaselt on sellise äri võimalused ülisuured. Isesõitvate autode ja seotud teenuste globaalne turuväärtus võib aastaks 2030 kasvada 282 miljardi dollarini; aastaks 2020 prognoositakse sektori turuväärtuseks 51 miljardit dollarit.
Saksamaa autotootja soovib järgmise aasta või kahe jooksu saada Euroopas uute teenuste turul turuliidriks, märkis Harms. Tema sõnul plaanib MOIA kasvatada järgmisel aastal oma töötajate arvu 200 inimeseni.
Harmsi sõnul plaanib ettevõte vallutada Euroopa, USA ning Hiina turud.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.