• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 31.10.17, 08:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Homsest saab sõidujagamisest taksoteenus

Homme jõustuv ühistranspordiseaduse muudatus ühtlustab taksojuhtidele ja sõidujagajatele kehtivad reeglid, käsitledes sõidujagamist edaspidi infoühiskonna teenuse vahendusel taksoteenuse osutamisena.
Taxify mobiilirakendus
  • Taxify mobiilirakendus
  • Foto: Andres Haabu
Nii nagu tavalise taksoteenuse puhul, tuleb ka sõidujagamisest kindlustusandjat teavitada, vahendas Liikluskindlustuse Fond pressiteates.
Fondi juhatuse esimehe Mart Jesse sõnul on sõidujagamine alates 1. novembrist sisuliselt taksoteenus ning kindlustusandjad peavad seda oluliseks riskiasjaoluks kohustusliku liikluskindlustuse ja vabatahtliku sõidukikindlustuse lepingute sõlmimisel. „Sõltumata sellest, kas teenust osutatakse põhitöökohana või üksnes aeg-ajalt, soovitame sõidujagamise teenust pakkuvatel sõidukiomanikel täpsustada kindlustusandjaga, kas ja millistel tingimustel kehtib kindlustuskaitse. Kindlustusandjate eest info varjamine võib kaasa tuua probleeme kindlustusjuhtumi hüvitamisel ja kindlustuslepingu uuendamisel,“ ütles Jesse.
ERGO kindlustusdirektori Andres Konsapi sõnul käsitlevad nemad hinnastamisel sõidujagajaid võrdselt taksodega, nii nagu ka uus seadus. „Juhul, kui sõidujagaja või taksoteenuse osutaja on jätnud sõidujagamisest kindlustusseltsile teatamata, siis on meil liikluskindlustuse osas õigus nõuda kindlustusmakse vahe tasumist ning kaskokindlustuses lisaks ka hüvitist vähendada või selle maksmisest keelduda,“ ütles Konsap.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Swedbanki liiklus- ja kaskokindlustuse valdkonnajuhi Kristjan Ahvena hinnangul aitab peagi jõustuv seadusemuudatus kindlustusandjatel paremini riske hinnata. „Kui sõidukit kasutatakse taksona ning seda ei ole poliisile märgitud, oleme praktikas seni kohaldanud vabatahtliku sõidukikindlustuse kahju korral poliisil märgitud omavastutuse kolmekordset määra. Soovitame sõidujagajatel üle vaadata oma kehtiv kindlustuspoliis ning vajadusel muuta sõiduki kasutusala, et vältida olukorda, kus soovitud lisatulu asemel tuleb tegeleda hoopis täiendavate kuludega,“ ütles Ahven.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele