Inflatsioon on löönud kliendid pikali – IKEA käive küll tõuseb, ent hinnatõusu arvel.
Foto: Liis Treimann
Maailma suurima mööblifirma käive kasvas aasta algusest kuni augusti lõpuni aastases võrdluses 6,6%, 47,6 miljardi euroni. Sealjuures tuli kasv üksnes hinnatõusust, sest IKEA müügimaht aasta esimesel kaheksal kuul vähenes.
Fanta asemel Fancy, Big Maci asemel Big Hit – Vene turg on välismaiste kaubamärkide lahkumisega kiiresti kohanenud. Aga sanktsioonidel on ikkagi mõju, sest kaubad on kallinenud ja ostujõud vähenenud. Rikkam rahvas pole oma elukvaliteedis siiski palju kaotanud, õitsevad paralleelimport ja kohalikud tooted.
Internetiühenduse olulisust on raske üle hinnata – see on nüüdseks nagu enamiku ettevõtete selgroog. Ühenduse tõrkumine võib töö täiesti seisata ning tuua kaasa tuhandeid või isegi kümneid tuhandeid kahju. See mõjutab tööviljakust, küberturvalisust, kliendikogemust, töötajate rahulolu – ning võib hakata pärssima isegi ettevõtte arengut.