Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna-Helsingi-Stockholmi kolmiklinn

    Soomlased on haaranud kiire transpordiühenduse võimalusest, millest võiks saada kasu ka Eesti, leiab Äripäeva arvamustoimetaja Ken Rohelaan.

    Soome väikelinn Salo on kaasatud projekti, mis peaks tulevikus oluliselt kiirendama Helsingi ja Stockholmi vahelist transporti. Meie põhjanaabrid tahavad muuta ühe oma linna Hyperloobi tehnoloogia testjaamaks. Hyperloop on idee panna vaakumtunnelis liikuma sõiduk suurel kiirusel (kuni 1200 km/h).
    Paljud paigad võitlevad sellise võimaluse nimel, leiavad projektis osalevad soomlased. Näiteks üritavad slovakid samuti saada Hyperloobi oma koduõuele. Ent sama innukalt kui soomlased ja slovakid saaks oma huvi näidata Eesti.
    Kolme pealinna ühendus
    Tallinna ja Helsingi vahelisest tunnelist on räägitud aastaid ning seni uuritakse peaasjalikult, kas selline ühendus tasuks ära. Äsja ütles intervjuus Äripäevale ka majandusminister Kristen Michal, et plaanil on jumet, aga tema näeb selle perspektiivi alles kümnete aastate pärast. Samas on hea meel kuulda, et kahe pealinna (ja riigi) vahelist ühendust ikkagi tahetakse. Vähemalt poliitiline tahe on olemas.
    Ent praegu võiks Eesti pista oma nina ka Hyperloobi projekti, mida seni tahetakse Rootsi ja Soome vahele. Kui me räägime suurest pildist, mida Eestis tihti otsitakse, siis Talsingi tunneli kõrval saaks rääkida ka Tallinna-Helsingi-Stochkolmi kolmiklinnast. Kui paljudele kõlab Tallinna ja Helsingi vaheline tunnel juba teostamatu unistusena, siis kolme riigi ühendamine võib jätta veelgi hullumeelsema mulje. Hullumeelse, aga mitte võimatu.
    Peamine argument tunneli vastu ongi tasuvus. Kuigi inimeste ja kauba transport muutuks kiiremaks, ei pruugi ehitus ja hilisem ülalpidamine majanduslikult ära tasuda. Seetõttu astutakse ettevaatlikult ja aeglaselt edasi, et kellegi ootusi liigselt üles ei köetaks.
    Märgatav rahaline kokkuhoid
    Ent erinevalt tavatranspordist on Hyperloobi eelis kiirus. Näiteks Helsingi ja Stockholmi ühenduse esialgsete uuringutulemuste järgi oleks lisaks ajale ka rahaline kokkuhoid: 321 miljonit eurot aastas. Huvitav, kui palju raha aitaks Hyperloop kokku hoida Tallinna ja Helsingi vahel?
    Eestlased on palju unistanud kiiremast transpordist Soomega. Miks mitte ka Rootsiga? Kui soomlased on seni agaralt üritanud eestlasi kaasata Tallinna-Helsingi tunneli rajamisse, siis tõenäoliselt rõõmustaksid nad ka rohkemate osaliste puhul Hyperloobi projektis. Rootslastelgi oleks põhjust meid toetada, sest kes siis ei tahaks nii heasse riiki nagu Eesti tulla? Meil tasub ligipääs muuta mugavamaks.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.