Disney hiljutine multifilm "Frozen“, on Norra turismisektorile osutunud kullaauguks, tänu joonisfilmi imelistele loodusstseenidele, mida USA turistid nüüd oma silmaga näha soovivad.
Multifilmi tegevus toimub Arendelle kujuteldavas kuningriigis, mille kujunduse aluseks võeti Norra kaljune rannajoon.
Skandinaavia mütoloogia on filmi üks läbivaid teemasid – filmitegelaste hulka kuuluvad trollid, ruunid ja sopilised kirikud.
Peale filmi esilinastust selle aasta alguses, kasvas USA turistide hulk võrreldes eelmise aastaga ajavahemikul jaanuar-märts Norras 37%, vahendab Innovation Norway.
Norrasse lende otsivate inimeste hulk kasvas aga 154%, selgub Flight Tracker andmetest.
„Film on Norra muutnud imetlusväärseks sihtpunktiks,“ märkis Innovation Norway asepresident Per-Arne Tuftin.
Norra pole ainus, kes on „Frozeni“ pealt kasu teeninud. Märtsis sai filmist tulusaim multifilm läbi aegade, teenides 1,7 miljardit dollarit, märkis Walt Disney Studios.
Paikade hulka, mis filmitegijaid inspireerisid, kuulusid sellised kohad nagu Akershusi loss, Bergen ja Thronheim.
Entusiastlikud „Frozeni“ fännid peavad oma Norra pakettreisi eest aga maksma üsna krõbedat hinda, mis jääb keskmiselt 5000 dollari ringi.
Turismisektor panustas 2012.aastal Norra SKP-sse 6,2% ning suurenes prognooside kohaselt 2013. aastal 2,7% võrra 28,9 miljardile eurole, selgub OECD andmetest.