Börsifirma Kalevi väikeaktsionäridel peaks tänast Ärielu vaadates ihukarvad õudusest püsti tõusma.
Nimelt saavutas Oliver Kruuda suuromanduses Kalevi väljaantav Ärielu midagi sellist, mida vist tükk aega pole suutnud ükski Eesti ajakirjandusväljaanne - viimases numbris pole ainsatki makstud reklaami. Mitte kõige tillematki. On vaid mõni omareklaam.
Võibolla rõõmustavad Ärielu lugejad selle üle, et ses ajakirjas ei sega neid reklaam üldse. Kuid ilmselgelt ei saa rõõmus olla ei Oliver Kruuda või veel vähem Kalevi väikeaktsionärid. On ju ammu teada tõde selle bisnessi juures, et raha tuleb peaasjalikult reklaamimüügist. Tellimuste müük või, hoidku jumal, üksikmüük on vaid pisike osa käibest. Ehk et sellise reklaamitu ajakirja üllitamine on lihtsalt üks suur kahjum, ei muud.
Mida siis teha? Variante on lausa mitu. Üks variant on lasta samamoodi edasi, kuni Kalevi kommivabriku ja Tere piimatööstuse müügist saadud raha on otsas. Ilmselt peaks isegi mitu aastat nõnda vastu. Iseasi, mis on sellise tegevuse mõte, sest iga äri eesmärk peaks ikkagi olema kasumi teenimine.
Teine lahendus on lausa geniaalselt lihtne - tehke huvitavat ajakirja! Tõsijutt, peale asjaosaliste viitsivad ilmselt vaid vähesed lugeda ajakirjast rahandusministeeriumi vanu pressiteateid ning intervjuud mittepäevakajalise abilinnapeaga. Ning siin peitubki võti huvitavuse juurde. Aktsionärid ja lugejad oleks huvitava ajalehe eest väga tänulikud, täitsa kindlasti kohe! Ning võibolla õnnestuks isegi pisut raha teenida...
Kolmas lahendus on kõige lihtsam. Pange ajakiri kohe kinni - jääb kogu raha alles.
Seotud lood
Küberründed sagenevad
Viimastel aastatel on pangateenused liikunud hoogsalt digilahenduste suunas. SEB ettevõtete segmendijuhi Maarja-Maria Aljase sõnul kasutab juba pea pool äriklientidest lisaks internetipangale ka mobiilipanka ja erinevaid pangaliideseid.