Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tõbised tuleb Tallinna tuua

    Maie JõgarFoto: erakogu

    Tallinna võiks ehitada rahvusvahelise meditsiiniturismi keskuse, kirjutab New Tallinn OÜ tegevjuht Maie Jõgar.

    Teenuste ekspordist peaks saama Eesti majanduse kasvuvedur ning riigil tuleb välja töötada strateegilisi projekte, mis võimaldaksid erinevatel teenustesektoritel üheskoos kiiremini välisturgudele pääseda. Üheks selliseks projektiks võiks saada rahvusvaheline meditsiinikeskus ja asukohaks sobib veel välja arendatamata Tallinna sadamaala. 
    Meditsiiniteenused on üks suurima lisandväärtusega ekspordialasid ning sellest on saanud tõeline trend. Inimesed on nõus tasuma suuri summasid, selleks et näha välja kaunim ja ahvatlevam, aga ka soliidsem ja noorem. Samuti on inimesi reisima innustanud uued meditsiinitehnoloogiad.
    Meditsiiniteenuste eksport eeldab aga seda, et patsient tuleks ise riiki kohale ning see omakorda eeldab meditsiiniturismi infrastruktuuri põhjalikku väljaarendamist. Kõige kergem ongi ehitada üks suur rahvusvaheline meditsiinikeskus alale, kus juba praegu liiguvad miljonid turistid – siis ei pea nägema vaeva ja kulutama tohutuid summasid turistide uude kohta meelitamiseks. Samuti on Tallinna sadamapiirkonna eeliseks see, et ümberringi paiknevad juba mitmed hotellid, kaubanduskeskused, restoranid ja meelelahutusasutused.
    Meditsiiniteenuste klaster
    Rahvusvahelise meditsiinikeskuse tuumaks oleks kaasaegne esinduslik riigihaigla, mis oleks ka konkurentsitugevuseks, kuna väga paljudel juhtudel ei suuda erinevad erakliinikud osutada kiiret intensiivravi.
    Riigihaigla ümber paiknevatest mitmesugusistest erakliinikutest ja teistest meditsiiniasutustest tekiks terviklik teenuste klaster. Meditsiiniturismi arengu aluseks on ka meditsiinitöötajate keelteoskus ning siin on Eestil omad plussid, kuna eestlased räägivad tavaliselt vabalt vähemalt kolme keelt.
    Paljudes maades on meditsiinitöötajatest suur puudus, raviteenuste hinnad kõrged ja järjekorrad pikad ning see tendents kasvab. Võimalust tuleb kasutada ja sõlmida vastastikku kasulikud lepingud, mis suunaksid nende riikide patsiendid Eestisse.
    Projekti kriitilise edutegurina mängiks aga rolli hoopis konfidentsiaalsus. Eesti on esimene riik maailmas, kes on loonud e-riigi süsteemi, mis võimaldab ka välismaalastel hoida oma terviseandmeid turvalistes andmebaasides, juhul kui nad on saanud riigi e-residendiks. Eesti meditsiiniturismi jõuline areng annaks võimsa tõuke e-residentide arvu märkimisväärsele kasvule ning lisaks hoogu juurde meie maa rahvusvahelise maine tõusule.
    Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, ACE Logisticsi, Eesti Gaasi, Silberauto, Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor ja Äripäeva arvamuskonkursi Edukas Eesti raames.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.