Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autod jäävad Tallinnas aeglasemaks

    Taavi Aas.Foto: Andras Kralla

    Autoga liiklemine on Tallinnas praegu kohati veel kiirem kui ühistranspordiga, kuid linnavalitsus töötab selle nimel, et eelistataks ühistransporti, kirjutab Tallinna linnapea Taavi Aas (KE).

    Hiljuti valminud Tallinna Tehnikaülikooli transpordikorralduse professori Dago Antovi põhjaliku uuringu peamine järeldus oli, et ühistranspordikorralduse „laiaulatuslik kiire muutmine pole Tallinnas tervikuna vajalik ega mõttekas“. Pigem tuleb seista ühistranspordi korralduse jätkumise ja edasiarendamise eest, mitte hakata seda põhjalikult muutma.
    Näiteks Mustamäe ja kesklinna vaheline ühendus on üsna hea, kuigi tõsi on seegi, et hetkel veel on autoga linnas liiklemine selgelt kiirem. Autode eelised on siiski kahanemas, ja seda kolmel põhjusel. Esiteks, autosid lisandub kogu aeg, kuid teed ja tänavad ei ole kummist. Teiseks, linn arendab edasi ühistranspordiradu, mis teeb ühistranspordi kiiremaks. Kolmandaks, kesklinn on muutumas peatänava ehituse tõttu, mis annab eelise ühistranspordile. Ja mitte ainult peatänav pole põhjuseks, ka Reidi tee ja Gonsiori tänava ümberehitus tugevdavad ühistranspordi positsioone.
    Küll aga andis uuring otsesemalt aimu sellest, mida oleme tähele pannud varemgi: uued arendused kujundavad inimeste paiknemist ümber ja tekitavad uut nõudlust – nii peame me arvestama, et uued töökohad paiknevad Ülemiste Citys ja Mustamäe Tehnopargis.
    Samuti andis uuring soovitusi teatud liine parendamiseks. Näiteks bussiliin nr 28, mis alustab Õismäelt ja läbib Mustamäge ei peaks lõpetama oma teed Veerenni tänavas, vaid võiks sõita kuni Vanasadama piirkonnani. Saab luua ka uusi liine. TTÜ uuring soovitab kiiret ekspressbussiliini Väike-Õismäest läbi Mustamäe kuni Ülemiste Cityni. Neid ettepanekuid asume kaaluma.
    Viru terminal saab täis
    Uuring osutab, et tänasest keskuse-põhisest korraldusest loobumine oleks keerukas. Kuid samas on lähiaastate probleemküsimus, kas on võimalik Viru terminali toimivust laiendada. Uuring soovitab kaaluda uue või isegi mitme uue sarnase terminali loomist kohtades, kus ümberistumiste arv on suur või võib tulevikus suureks kasvada.
    Tallinna ühistransport tähistas tänavu viie aasta täitumist hetkest, mil käivitus tasuta ühistranspordi projekt. Näeme uuringutest, et kasutajate rahulolu Tallinna ühistranspordiga on kasvanud, kuid see ei ole põhjus loorberitele heitmiseks.
    Koostöömõtted Tallinnaga on liikumas ka erinevate Harjumaa omavalitsuste seas ning ümberkaudsed vallad soovivad hinnata linnast välja viivate võimalike tulevaste trammiliinide tasuvust.
    Tallinn on kindlasti oma trammiliikluse alast võimekust kasvatamas, sest vajame uusi tramme, uut trammiliini Vanasadamasse ja siis edasi saame mõelda ambitsioonikamate kavade peale. Igal juhul julgustaksin selles vallas edasi liikuma.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.