Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Volvo loobub diiselmootoritest?
Volvo kaalub diiselmootoritest loobumist pistikhübriidide ja elektrimootorite kasuks, kirjutab autosait The Drive.
Diiselmootorid on saanud hoope paremalt ja vasakult: kõigepealt oli Volkswageni skandaal, siis karmistuvad heitmenormid ja lõppeks kokkutõmbuv diiselmootorite turg USAs. Nii mõtlebki Volvo diiselmootoritest loobumisele.Volvo tegevjuht Hakan Samuelsson usub, et Rootsi autotootja praegune diislite põlvkond võib jääda viimaseks ja tulevik kuulub pistikuga hübriididele ja elektriautodele, vahendab Reuters. Peamine põhjus on diiselmootorite uutele heitmenormidele vastavaks tegemise suur kulu.“Tänases perspektiivis me enam ei arenda uut diiselmootorite generatsiooni,” ütles Samuelsson intervjuus Saksa ajalehele Frankfurter Allgemeine Zeitung. Hiljem Volvo kõneisik pehmendas öeldut, sõnades, et autotootja kaalub erinevaid võimalusi ega ole kindlalt diislitest loobumise kasuks otsustanud.Hilisemas Reutersile saadetud avalduses ütles Samuelsson, et diiselmootorid mängivad ka järgmise paari aasta heitmenormide täitmises olulist rolli, olles kütusesäästlikumad kui bensiinimootorid. Volvo arendas hiljuti välja uue diiselmootorite perekonna ja nii pole neil kohe tarvis uue investeeringu üle otsustada, lisas Samuelsson.Oma kütusesäästlikkuse tõttu aitavad diislid autotootjatel alluda karmidele süsinikdioksiidi heitmenormidele. Paraku toodavad nad samal ajal rohkem lämmastikoksiide ja tahkeid osakesi. Just nimetatud heitmete USAs kehtivad standardid tekitasidki Volkswagenile probleeme ja nüüd on Euroopa liikumas samas suunas.Frankfurter Allgemeine Zeitungile antud intervjuus teatas Samuelsson, et Volvo vajab diisleid allumaks Euroopa Liidu kuni aastani 2020. kehtivatele heitmestandarditele, pärast mida tulevad muutused viivad tõenäoliselt diiselmootorite hinna üles. Tootmine võiks jätkuda kuni aastani 2023, ütles Samuelsson. Reutersi andmetel moodustavad diiselmootoriga autod umbes 50 protsenti uutest Euroopas registreeritud sõidukitest ja umbes 90 protsenti Volvo XC90 maasturitest saavad samuti omale kapoti alla diisli.Järgmise paari aasta jooksul keskendub Volvo pistikhübriididele ja elektriautodele, asudes osaliselt konkureerima ka Teslaga, teatas Samuelsson. Volvo plaanide järgi jõuab nende esimene elektriauto turule 2019. aastal. Samuti soovib Volvo ehitada odavama pistikhübriid jõuülekande ka oma väiksematele autodele.Volvo on varem öelnud, et soovib 2025. aastaks teedel näha miljonit elektri-Volvot ja pistikhübriidi. See eesmärk muutub aina tähtsamaks nüüd, mil Volvo näeb tulevikku diisli ja elektri vahelises valikus. Irooniline olukord, arvestades, et Volvo esimene V60 mudelil põhinenud pistikhübriidil oli diiselmootor.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.