Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volvo loobub diiselmootoritest?

    Volvo kaalub diiselmootoritest loobumist pistikhübriidide ja elektrimootorite kasuks, kirjutab autosait The Drive.

    Diiselmootorid on saanud hoope paremalt ja vasakult: kõigepealt oli Volkswageni skandaal, siis karmistuvad heitmenormid ja lõppeks kokkutõmbuv diiselmootorite turg USAs. Nii mõtlebki Volvo diiselmootoritest loobumisele.Volvo tegevjuht Hakan Samuelsson usub, et Rootsi autotootja praegune diislite põlvkond võib jääda viimaseks ja tulevik kuulub pistikuga hübriididele ja elektriautodele, vahendab Reuters. Peamine põhjus on diiselmootorite uutele heitmenormidele vastavaks tegemise suur kulu.“Tänases perspektiivis me enam ei arenda uut diiselmootorite generatsiooni,” ütles Samuelsson intervjuus Saksa ajalehele Frankfurter Allgemeine Zeitung. Hiljem Volvo kõneisik pehmendas öeldut, sõnades, et autotootja kaalub erinevaid võimalusi ega ole kindlalt diislitest loobumise kasuks otsustanud.Hilisemas Reutersile saadetud avalduses ütles Samuelsson, et diiselmootorid mängivad ka järgmise paari aasta heitmenormide täitmises olulist rolli, olles kütusesäästlikumad kui bensiinimootorid. Volvo arendas hiljuti välja uue diiselmootorite perekonna ja nii pole neil kohe tarvis uue investeeringu üle otsustada, lisas Samuelsson.Oma kütusesäästlikkuse tõttu aitavad diislid autotootjatel alluda karmidele süsinikdioksiidi heitmenormidele. Paraku toodavad nad samal ajal rohkem lämmastikoksiide ja tahkeid osakesi. Just nimetatud heitmete USAs kehtivad standardid tekitasidki Volkswagenile probleeme ja nüüd on Euroopa liikumas samas suunas.Frankfurter Allgemeine Zeitungile antud intervjuus teatas Samuelsson, et Volvo vajab diisleid allumaks Euroopa Liidu kuni aastani 2020. kehtivatele heitmestandarditele, pärast mida tulevad muutused viivad tõenäoliselt diiselmootorite hinna üles. Tootmine võiks jätkuda kuni aastani 2023, ütles Samuelsson. Reutersi andmetel moodustavad diiselmootoriga autod umbes 50 protsenti uutest Euroopas registreeritud sõidukitest ja umbes 90 protsenti Volvo XC90 maasturitest saavad samuti omale kapoti alla diisli.Järgmise paari aasta jooksul keskendub Volvo pistikhübriididele ja elektriautodele, asudes osaliselt konkureerima ka Teslaga, teatas Samuelsson. Volvo plaanide järgi jõuab nende esimene elektriauto turule 2019. aastal. Samuti soovib Volvo ehitada odavama pistikhübriid jõuülekande ka oma väiksematele autodele.Volvo on varem öelnud, et soovib 2025. aastaks teedel näha miljonit elektri-Volvot ja pistikhübriidi. See eesmärk muutub aina tähtsamaks nüüd, mil Volvo näeb tulevikku diisli ja elektri vahelises valikus. Irooniline olukord, arvestades, et Volvo esimene V60 mudelil põhinenud pistikhübriidil oli diiselmootor.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.