• OMX Baltic0,02%308,14
  • OMX Riga−0,01%885,42
  • OMX Tallinn0,07%2 085,78
  • OMX Vilnius0,02%1 204,86
  • S&P 5000,07%5 974,47
  • DOW 300,02%42 528,76
  • Nasdaq 0,16%19 430,79
  • FTSE 1000,16%8 801,29
  • Nikkei 2250,8%37 747,45
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • OMX Baltic0,02%308,14
  • OMX Riga−0,01%885,42
  • OMX Tallinn0,07%2 085,78
  • OMX Vilnius0,02%1 204,86
  • S&P 5000,07%5 974,47
  • DOW 300,02%42 528,76
  • Nasdaq 0,16%19 430,79
  • FTSE 1000,16%8 801,29
  • Nikkei 2250,8%37 747,45
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • 13.07.17, 13:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Londoni takso uus kuub

Sel nädalal avalikkuse ette lastud uus Londoni takso meenutab välimuselt oma kuulsat esiisa, ent kuulub siiski tänapäeva, pakkudes reisijatele internetiühendust ja liikudes vaikselt elektri toel.
Sel nädalal astus avalikkuse ette uus Londoni takso.
  • Sel nädalal astus avalikkuse ette uus Londoni takso.
  • Foto: LEVC
Briti autoväljaanne Car kirjutab, et uus takso nimega TX on ehitatud alumiiniumist ja lennunduse või Lotuse kombel suurema jäikuse huvides kokku liimitud. Uus takso koliseb kojusõitudel palju vähem, lubab valmistaja.
Ettevõte on muutnud ka nime. Varasem London Taxi Company on nüüd London EV Company (LEVC). Uus nimi sobib paremini autotootja plaaniga: saada ettevõtteks, mis toodab linnadele erinevaid elektrilisi tarbesõidukeid.
Ainult elektriga uus takso siiski ei liigu, uus mudel on olemuselt pistikhübriid, aga väikse bensiinimootori eesmärk on vajadusel akusid täita.

Artikkel jätkub pärast reklaami

LEVC, mis kuulub Hiina hiiglasele Geelyle, väidab, et uus sõiduk suudab sõita 400 miili, enne kui taas tankimist vajab. Rohkem kui 70 neist miilidest suudab auto sõita vaid elektrimootori abil, enne kui bensiinimootor akude laadimiseks käivitub. Ettevõte väidab, et uus sõiduk hoiab taksojuhtidele kütuse pealt kokku 100 naela nädalas, võrreldes diiselmootorit kandnud esivanemaga.
Tagumised uksed avanevad nüüd sõidusuuna ja uues autos on ka ratastooli ramp, mille tarvis uks lausa 90 kraadi võrra avaneb. Uue taksoga mahub sõitma kuus klienti.
Londoni takso
7 fotot
  • Londoni takso
  • Foto: LEVC

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele