• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 19.09.17, 17:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ford Transit ja istmeks maskeeritud juht

USA autoväljanne Motor Trend kirjutab, et Ford kasutab isesõitvate autode ja inimestevahelise käitumise uurimiseks väga iselaadset moodust.
Autojuht end istmeks maskeerimas.
  • Autojuht end istmeks maskeerimas.
  • Foto: Ford
Paar nädalat tagasi nähti Arlingtonis, Virginias isesõitvat Ford Transit Connect kaubikut, kuid selle kaubiku juures oli midagi väga veidrat - auto polnudki isesõitev, vaid roolis oli autoistmeks maskeeritud autojuht. Nähtu tekitas palju küsimusi - kas tegu oli nalja või mingit tüüpi uuringuga?
Tänaseks on vastus teada, Ford maskeerib juhte autoistmeteks soovides uurida autonoomsete sõidukite ja inimeste suhtlemist reaalsetes situatsioonides.
Fordi inimfaktori tehnilise spetsialisti Johb Shutko sõnul tegeleb autotootja koos kohalike tehnika ja transpordiinstituudiga autojuhi puudumisest tekkivate suhtlusprobleemide uurimisega, “Inimjuhi peanoogutus või käeviibe on oluline osa sujuva ja ohutu liiklusvoolu kujunemisel.”

Artikkel jätkub pärast reklaami

Algsel mõeldi tekstisõnumite ja sümbolite peale aga meeskond leppis kokku hoopis valgussignaalise kasutamises kui kõige tõhusamas isesõitvate autode ja inimeste suhtlemise viisis. Uurijad tahavad, et valgussignaalid näitaksid kas auto on isesõitvas režiimis või annab teed või hakkab hoopis kiirendama.
Ford kinnitas Transit Connecti tuuleklaasi kohale valgustiriba ja riietas juhi autoistmeks, et ideid katsetada ilma reaalselt isesõitva auto kasutamiseta.
Näiliselt autonoomne Transit sõitis augustis Virginias maha 1800 miili ja kogus selle aja jooksul 150 tundi andmeid. Valgussignaale anti 1650 korral nii parklates, ristmikel, garaazides, lennuväljadel kui ka paljudes muudes kohtades.
Esmapilgul võllanaljana paistnud autoistmeks riietamisel oligi väga praktiline põhjus. Kohal Arlingtoni uudistereporter üritas isegi istmeks maskeeritud juhiga suhelda, kes seepeale minema kihutas.
Tundub, et Ford ja Virginia tehnikainstituut suutsid teha nalja ja teadust korraga.
Fordi isesõitev auto
7 fotot
  • Fordi isesõitev auto
  • Foto: Ford

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele