Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Oksjonile jõuab Steve Jobsi BMW Z8
Meeldigu see meile või mitte, aga meie auto kõneleb meie kohta palju. Mõnikord on ka vastupidine tõsi - eriti kui omanik on Apple'i kaasasutaja Steve Jobs ja auto on ideaalses korras 2000. aasta BMW Z8.
USA autoveeb The Drive kirjutab, et RM Sotheby’s paneb just selle sõiduki detsembris New Yorgis toimuvale oksjonile.
Mehe kohta, kes leiutas rea esemeid, mida inimestel tegelikult vaja ei lähe, oli Jobs ise omamiskultuuri vastane. Ja kuigi sama kehtis ka tema sõidukite kohta, ei suutnud Jobs kunagi vastu panna saksa insenerimõtte veetlusele - nii kuulus talle mitu Saksamaal toodetud sõidukit. Näiteks 1980. aasta Porsche 928, 1966. aasta BMW R60/2 mootorratas ja hilisematel aastatel rida Mercedes SL55 AMG sõidukeid. Sellest nimekirjast oli just Z8 kõige enam nn. autosõbra auto: ilus, hinnaline roadster, vähese funktsionaalsuse, aga kamalutäie disaini ja väärikusega.
Jobs ostis auto uuena 2000. aastal, kui Oracle'i juht Larry Ellison kiitis, et see sõiduk on kaasaegse inseneritöö ja ergonoomika musternäidis, mis peegeldab Steve'i enda tooteid ja maailmavaadet.
Kui see suurejooneline müügikõne kõrvale jätta, oli BMW Z8 veidi polariseeriv tegelane BMW brändi ajaloos, tuletades meelde kadunud BMW 507 kerejooni, suurepärast juhitavust ja suurejooneliselt 128 000-dollarist (tänases vääringus 183 000 dollarit) hinnasilti.
Kuigi Jobs oli kurikuulus selle poolest, et vahetas iga kuue kuu tagant liisingusõidukit, et vältida vajadust numbrimärkide järele, meeldis Z8 talle nii palju, et registreeris selle lausa kolmeks aastaks oma nimele. Praegune omanik ostis selle sõiduki temalt 2003. aastal ja enamus odomeetril seisvast 15 200 miilist on tema läbitud.
Z8-l, nagu ka teistel BMW tippmudelitel, oli neil aastatel standardvarustuses BMW logoga Motorola autotelefon. Antud juhul on tegemist standardse 90ndate aastate lõpu klapptelefoniga ja oksjonikirjelduses seisab, et Jobs vihkas seda. iPhone'i arendamine sai õige hoo sisse 2004. aastal - aasta pärast sõiduki müüki. Kas frustratsioon BMW telefonist oli uue telefoni arendust käivitavaks sädemeks? Igatahes soovib RM Sotheby’s, et me nii arvaksime.
The Drive nimetab ulmeliseks masina hinnasilti. BMW Z8 väärtus ei ole kunagi kukkunud - tavalisemate omanikega 1999.-2003. aastatel toodetud sõidukid maksavad ka täna sageli üle 200 000 dollari. Lisades hinnavalemisse Steve Jobsi, ootab RM Sotheby’s sõidukile hinda 400 000 dollari ringis. Peale Jobsi nime registreerimistunnistusel on hinna sees ka muuseumikorras masin, 400hobujõuline V8, tehase kõvakatus, hooldusraamat ja kaks võtit.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.