• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kolm Eesti firmat Kesk-Euroopa 500 suurima seas

    Sarnaselt eelmise aastaga mahtusid kolm Eesti ettevõtet Kesk-Euroopa 500 suurima hulka 2011.aasta käibe põhjal, kirjutab AS Deloitte Advisory finantsnõustamise osakonna juht Priit Vare.

    Kesk-Euroopa käibelt 500 suurima ettevõtte edetabelisse jõudsid Eesti ettevõtetest kütuste hulgimüüja Baltic International Trading (136. koht; aasta varem 326.koht; 2011. aasta müügitulu 1 340 miljonit eurot), Tallink (162. koht; aasta varem 229. koht; 2011. aasta müügitulu 1 178 miljonit eurot) ning Eesti Energia (260. koht; aasta varem 244. koht; 2011. aasta müügitulu: 832 miljonit eurot). Kesk-Euroopa suurim ettevõtte on jätkuvalt Poola päritolu naftakontsern PKN Orlen (2011. aasta müügitulu 25 966 miljonit eurot).
    Läti ettevõtteid mahtus raportisse 6, mis on võrdne aastataguse tulemusega. Neist suurim on UralchemTrading – lämmastiku ja fosfaadiväetiste tootja, kes jõudis edetabelisse esimest korda ning asub 200. kohal. Leedu ettevõtteid on edetabelis 12, võrreldes 8 ettevõttega aasta varem. Neist suurim on 11. kohal asuv naftatöötlusettevõte ORLEN Lietuva.
    Kesk-Euroopa juhtivate ettevõtete käibenumbrid näitavad juba teist aastat järjest soliidset kasvu: kui perioodil 2008-2009 kahanes 500 suurima ettevõtte müügikäive keskmiselt 12%, siis perioodil 2009-2010 kasvas müügikäive 11,4% ning perioodil 2010-2011 9,8%.
    Ka Eesti ettevõtetest esindatud Baltic International Trading, Tallink ja Eesti Energia kasvatasid kõik jõudsalt käivet, vastavalt 106%, 45% ja 6%.Kuigi Kesk-Euroopa 500 suurima ettevõtte käibenumbrid on kokkuvõttes näidanud kasvu, on nende kasumlikkus 2011. aastal kahanenud 3,5% võrra võrreldes 2010. aastaga.
    Sarnaselt varasemate aastatega domineerivad käibe pingerea tippu endiselt energiaettevõtted, mis hõivavad lausa 7 kohta Top 10-s.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Dow ja S&P 500 tõusid uute rekorditeni
Dow Jonesi ja S&P 500 indeksid tõusid täna uute rekorditeni, tulemuste hooajal saab see nädal olema hooaja üks aktiivsemaid, vahendab Reuters.
Dow Jonesi ja S&P 500 indeksid tõusid täna uute rekorditeni, tulemuste hooajal saab see nädal olema hooaja üks aktiivsemaid, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Majutusasutuste kogemused hullude klientidega: poissmehed leiavad alati vahukustuti üles
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.