Alatiseks on möödas ajad, kus peatoimetaja võis mitte tegeleda tellijate arvuga või olla ükskõikne kasumi-kahjumi suhtes, kirjutab Äripäeva peadirektor Igor Rõtov.
Moodne peatoimetaja peab olema tugev müügimees ja ärijuht, orienteeruma vabalt online-meedia keerukates mudelites. Peatoimetajalt oodatakse sõnavabaduse, ausa ja kartmatu vaba ajakirjanduse põhitõdede järgimist.Oleme näinud nii Eestis kui mujal maailmas, et meediafirmade aktsionärid ei oska peatoimetaja rolli vääriliselt hinnata. Peatoimetajas ei nähta mitte isiksust, vaid käsutäitjat kellegi kolmanda tõekspidamiste maksmapanemisel.
Omanikud kipuvad vahel unustama, et meediaväljaande majandusliku edu alus on sõnavabadus ja meediaeetika kompromissitu järgimine, mitte reklaamikliendile mee moka peale määrimine või kellegi kolmanda huvide kaitsmine leheveergudel. Meediaväljaanne saab olla majanduslikult edukas ainult siis, kui teeb panuse headele ajakirjanikele ja jõulisele peatoimetajale.
Loe Igor Rõtovi kommentaari jõuvahekordade muutumise kohta Eesti meediaturul Äripäeva paberväljaandest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Igor Rõtov, Vilja Kiisler