• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 15.01.14, 10:56

Säästmist mõjutab inimtüüp

Säästutoodete pakkumisel ei piisa lihtsalt klientide segmenteerimisest, vaid oluline on töötada välja tooted erinevatele inimtüüpidele. Säästmislahenduste kohta tehtud uuringust selgus, et inimeste hinnangutes ilmnesid erinevused mitte vanusest, rahvusest või kohustuste olemasolust, vaid pigem inimtüübist sõltuvalt, kirjutab Praxise majandusanalüütik Mari Rell.
Tugeva enesekontrollivõimega inimesed ei vaja märkamatuid säästmismeetmeid, nagu näiteks töötasust teatud osa suunamine otse säästukontole. Nad pigem valivad ja kontrollivad ise enda säästmisotsuseid. Impulsiivsematele inimestele sobiks aga, kui säästmisotsus ja ülekanne oleks tehtud juba enne sissetulekute igapäevaselt kasutatavale pangakontole jõudmist.
Huvitava aspektina paistis silma, et inimesed peavad end teistega võrreldes oluliselt vähem mõjutatavaks. Sageli hinnati, et pakutud lahendus sobib teistele paremini, aga mitte mulle. Lisaks on inimestel kalduvus asju edasi lükata, nii ka säästmisega alustamisel.
Suurt poolehoidu leidis meediakampaania säästmise populariseerimiseks. See on arusaadav, kuna ei nõua inimese enda panust – kampaaniat võib ju vaadata ja kuulata, kuid see ei sunni langetama kohe säästmisotsuseid. Vähe on neid, kes on teadvustanud, et nende tulevane pension moodustab varasemast sissetulekust vähem kui poole. Veel vähem on neid, kes mõistavad, et ka inflatsioonile alla jääv tootlus säästudelt on parem kui säästude puudumine.
Selliste mõttemallide muutmiseks sobiks säästmist toetavad virtuaalsed ja mängulisemad abivahendid, nagu näiteks kulusid näitlikustav rahaplaneerija või säästmiseesmärgi kalkulaator.
Säästmine tulevikuks kui mõtteviis vajab mõistlikult pakutud uudseid ja kindlale sihtgrupile suunatud lahendusi. Oluline on sotsiaalne toetus ning säästmise teema üleval hoidmine, et tasakaalustada ühiskonna survet tarbida.

Seotud lood

Uudised
  • 15.01.14, 12:26
Praxis: tõstame teadlikkust säästmise tähtsusest
Täna esitletav Praxise uurimus Eesti inimeste säästmiskäitumisest julgustab enam koguma pikaajalisi sääste, soovitab teenusepakkujail tuua turule märkamatuid säästmismeetmeid ja pakkuda erapooletut finantsnõustamist.
  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele