Raido Neemre • 19 märts 2015

USA muusikateenused on populaarsemad kui CD-d

Foto: EPA

Muusikateenused nagu Spotify on varju heitnud CD-de müügile ning on muutumas muusikatööstuse suurimaks tuluallikaks, selgub Recording Industry Association of America värskest uuringust.

USA muusikateenuste pakkujate nagu Spotify ja Rhapsody ning raadiojaamade, sh SiriusXM, kasumid ületasid 2014. aastal 1,87 miljardi dollari piiri; võrreldes 2013. aastaga, tõusid nende kasumid 29%.

CD-de müük kukkus 12,7% 1,85 miljardile dollarile ning seda hoolimata sellest, et füüsiliste muusikaformaatide müüki suurendas vinüülplaatide müük, mis 2014. aastal tegi ligi 50% hüppe.

Allalaadimised on olnud USA muusikatööstusee suurim digitaalse müügitulu allikas juba viimased 10 aastat, kuid 2012. oli sektori tipphetk ning peale selle on kasumid olnud languses.

2014. aastal kukkus allalaadimistelt saadav kasu 8,7% 2,58 miljardile dollarile, mis moodustab kogu tööstuse müügikasumist 37%.

“Muusikaäri on läbimas põrutavat muutust,” sõnas RIAA tegevjuht Cary Sherman.

“Plaaditootjad on nüüdsest digitaalsed, teenides enam kui kaks kolmandikku oma müügitulust erinevate digitaalsete muusikaformaatide pealt,” lisas ta.

Hetkel kuum