Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    India OPECile: me ostame üle jääva nafta ära

    India lipp.Foto: EPA

    Kuna India majanduse kasvutempo kogub tuure, on suurenemas ka riigi naftanõudlus.

    Kuna India ei tooda aga ise eriti märkimisväärsel määral naftat, on riik väga suures osas sõltuvuses just impordist. Veelgi enam, teadaolevalt puudub Indial ka nii-öelda naftareserv, mis oleks suureks abiks sel juhul, kui peaks tekkima nafta pakkumise vähenemine või kui pakkumine on häiritud, vahendab CNN Money.
    Nüüd on India aga võtnud nõuks arendada välja nii-öelda naftapuhver. Nimelt võimaldab uus eelarve välismaistel naftakompaniidel vältida maksude maksmist Indias ladustatava nafta pealt. Samal ajal arendab India projekte, mille eesmärk on ehitada maa-aluseid ladustuskoopaid, mida kasutada nafta varumiseks.
    Selline strateegia on Indial kahtlemata nutikas, kuna nafta hind on madal ning maailmaturul valitseb ülepakkumine.
    „Lähis-Ida naftatootjatega suhete loomine on India jaoks igati mõistlik, kuna riigi naftatarbimine aina kasvab ning riigil endal pole naftat, et nõudluse kasvu katta,“ selgitas ClipperData tooraineuuringute direktor Matthew Smith.
    Kasvav nõudlus
    India kiire majanduskasv on riigist teinud suuruselt kolmanda naftaimportija USA ja Hiina järel. Statistika kohaselt peab India aastaks 2035 importima 92 protsenti vajaminevast naftast. 2010. aastal oli sama näitaja Rahvusvahelise Energiaagentuuri andmeil 73 protsenti.
    See tähendab India jaoks aga energiajulgeoleku seisukohalt olulist küsimust. Juhul, kui nõudlus jääb täitmata, oleksid sellel riigile tõsised majanduslikud kahjud.
    Kui Indial õnnestuks üles ehitada aga strateegiline naftavaru, nii nagu on näiteks USAl ja Hiinal, oleks mõningane kaitse võimalike tarnetõrgete eest olemas.
    India riigiettevõte on juba ehitamas kolme taolist ladustamiskoobast, mille ladustamisvõimsus on 5,3 miljonit tonni ehk umbes 12 päeva India naftanõudluse jagu. Esimene neist ladustamiskoobastest on juba valmis ning ka täidetud. Teised kaks peaksid valmis saama sel kevadel.
    5,3 miljonist tonnist pole Indiale ilmselgelt aga küllalt ning nii on ootamas tulevikus ees teinegi laienemisring, mille tulemusena peaks India olema varustatud veel 12,5 miljoni tonni  varunaftaga. See peaks lisama esialgsele 12 varupäevale veel 28 päeva.
    OPEC aktsioonis
    Suure tõenäosusega saavad need naftapaagid täidetud OPECi liikmete toodetud naftaga. 86 protsenti India imporditavast naftast tuleb just OPECi riikidest, suurima panuse annab Saudi Araabia, järgnevad Venezuela, Iraak ning Araabia Ühendemiraadid.
    Ka ühe ladustamiskoopa arendamisele aitavad Araabia Ühendemiraadid märkimisväärselt kaasa, mistõttu on India naftaminister Dharmendra Pradhan öelnud, et riik tunneb huvi impordi suurendamise vastu just Araabia Ühendemiraatide suunalt.
    „Araabia Ühendemiraadid on hea näide sellest, et tegu on naftat tootva riigiga, kellel ei ole õnnestunud leida oma naftale kohta ning kellel on probleeme selle ladustamisega,“ lausus Smith.
    Araabia Ühendemiraatide välisminister Anwar Mohammed Gargash on öelnud, et riik on väga huvitatud oma nafta müümisest Indiasse, rõhutades eriti India strateegiliste reservide täitmise eesmärki.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.