Sporditarvete tootja Nike neljanda kvartali majandustulemused olid oodatust kehvemad ning seetõttu langes ettevõtte aktsia järelturul 7,4 protsendi võrra.
Nike tellimuste arv ja müüginumbrid olid analüütikute prognoositust kehvemad. Kui ennustuste kohaselt oleks tulevikutellimuste arv pidanud kerkima 13 protsendi jagu, näitas tegelikkus ainult 11 protsendi suurust kasvu. Tellimuste arv on Nike puhul analüütikute jaoks tähtsaim näitaja, kuna see on peamine nõudluse indikaator.
Nike käekäik pole viimasel ajal üha tihenevas konkurentsis eriti kiita. Ühelt poolt mõjutab ettevõtte tulemusi nii tugev USA dollar kui ka konkurendid, näiteks Under Armour, kes on üle võtmas Nike turuosa korvpallijalatsite müügis. Adidas on aga häid tulemusi näidanud jooksujalatsite segmendis. Just viimane on ettevõtte jaoks eriti suur kaotus, kuna jooksujalatsid on inimeste seas väga populaarsed ning peale sportimise kasutatakse neid ka vabaajajalatsitena.
Eelnev tähendab ühtlasi, et Nike võib tõsisesse hätta jääda oma mõni aeg tagasi välja kuulutatud ambitsioonika plaani täitmisega: ettevõte plaanib 2020. aastaks jõuda 50 miljardi dollari suuruse käibeni. Praegu on aastase käibe tase 32 miljardi dollari juures.
Nike aktsia hind langes järelturul pärast tulemuste teatamist 7,4 protsenti 49,14 dollarini. Sel aastal on ettevõtte aktsia hind kukkunud juba 15 protsendi võrra, kuna investorid on mures, kas ettevõte suudab soovitud kiirusega kasvada.