• OMX Baltic0,06%294,57
  • OMX Riga−0,28%914,4
  • OMX Tallinn−0,29%1 980
  • OMX Vilnius0,43%1 234,06
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 1000,01%9 284,16
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,24
  • OMX Baltic0,06%294,57
  • OMX Riga−0,28%914,4
  • OMX Tallinn−0,29%1 980
  • OMX Vilnius0,43%1 234,06
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 1000,01%9 284,16
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,24
  • 21.11.16, 09:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Facebook ostab miljardite eest aktsiaid tagasi

Facebooki juhtkond kinnitas plaani, mille kohaselt ostetakse investoritelt tagasi 6 miljardi dollari eest aktsiaid, vahendab CNN Money.
Facebooki asutaja Mark Zuckerberg
  • Facebooki asutaja Mark Zuckerberg
  • Foto: EPA
Aktsiate tagasiostudega alustatase järgmise aasta esimeses kvartalis, selgub USA väärtpaberi- ja börsikomiteele esitatud dokumentidest.
„Ajastus ning tegelik tagasiostude maht sõltuvad mitmest faktorist, näiteks hinnast, üldisest turuseisust ja alternatiivsetest investeerimisvõimalustest,“ kirjutas ettevõte. Facebooki aktsia kallines pärast teadaannet järelturul üle 1 protsendi.
Tavaliselt teevad sellises mahus aktsiate tagasioste vanad ettevõtted, mille kasv aeglustub. Tagasiostud näitavad ettevõtte kvartalitulemusi paremas valguses, sest aktsiate arv väheneb ja selle tõttu tuleb ettevõtte kasum aktsia kohta suurem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimastel aastatel on suuri aktsiate tagasiostuprogramme käivitanud ka Apple, Google ja Microsoft.
Reklaamitulu kasv aeglustub
Facebook on nendest ettevõtetest noorem, aga võib juhtuda, et firma kiirem kasvuaeg on juba seljataga.
Facebooki finantsjuht teatas oktoobris, et ettevõtte reklaamikäibe kasv peaks järgmisel aastal „märkimisväärselt“ aeglustuma.
Facebookil on reklaamiturul väga hästi läinud, sest ettevõte on suutnud mobiilidele ja tahvelarvutitele suunatud reklaamimüüki edukalt suurendada. Praeguseks annavad mobiilireklaamid 84 protsenti Facebooki reklaamitulust. Veel 2012. aasta keskel oli see sisuliselt olematu suurus.
Reklaamitulu kasvu tagas aga see, et Facebook suurendas reklaamide arvu ning tegi neid järjest kallimaks. Nüüd usub ettevõte, et piirid on hakanud viimasega ette tulema.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele