Kuigi pärast presidendivalimisi uskusid Goldman Sachsi ökonomistid, et Donald Trump toob endaga kaasa suure börsiralli, hakkavad need prognoosid tasapisi süngemate vastu välja vahetuma.
- USA president Donald Trump Foto: epa
Goldmani analüütikud märgivad, et Trump on asunud oma valimislubadusi teoks tegema ning on seni keskendunud üksnes immigratsioonile ning kaubandusküsimustele. Seetõttu hinnatakse uue presidendi mõju pigem negatiivseks ning üha enam arvatakse, et Trumpi ajal on USA majandus ennustamatu ning see mõjub negatiivselt ka turgudele.
“Pärast valimisi oli nii investorite, ettevõtete kui ka tarbijate seas pigem positiivne suhtumine, kuna maksukärbete ja regulatsioonide leevendamise tõenäosus näis olevat suurem kui immigratsiooni ning kaubanduse karmistamine,” kirjutavad Goldman Sachsi ökonomistid raportis, mida vahendab Bloomberg.
Majandusekspertide gruppi juhtinud Alec Phillips märkis, et Trumpi idee keelata ära immigratsioon seitsmest moslemienamusega riigist on veelgi suurendanud lõhet demokraatide ja vabariiklaste vahel. “Kui kahepoolne koostöö näis pärast valimisi mõningates valdkondades võimalik, siis nüüd tundub, et poliitiline keskkond on polariseeritum kui eales varem,” ütles ta.
Trumpi keskendumine immigratsioonile ja kaubandusele näib valmistavat Wall Streetile üha suuremat pettumust. “Mõned hiljutised Trumpi administratsiooni otsused mõjuvad meeldetuletusena, et president suure tõenäosusega tahab täita oma valimislubadusi, mis puudutavad immigratsiooni ja kaubandust. Mõned neist lubadustest võivad olla finantsturgudele ja reaalmajandusele kahjulikud,” märkis Phillips.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?