• OMX Baltic0,13%267,98
  • OMX Riga0,25%878
  • OMX Tallinn0,38%1 718,56
  • OMX Vilnius0,33%1 043,13
  • S&P 5000,05%6 049,88
  • DOW 30−0,17%44 705,53
  • Nasdaq 0,4%19 480,91
  • FTSE 1000,56%8 359,41
  • Nikkei 2250,25%39 347,75
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,44
  • OMX Baltic0,13%267,98
  • OMX Riga0,25%878
  • OMX Tallinn0,38%1 718,56
  • OMX Vilnius0,33%1 043,13
  • S&P 5000,05%6 049,88
  • DOW 30−0,17%44 705,53
  • Nasdaq 0,4%19 480,91
  • FTSE 1000,56%8 359,41
  • Nikkei 2250,25%39 347,75
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,44
  • 02.04.17, 13:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Apple ja Samsung võitlevad klientide pärast

Kuna inimesi, kes esimest korda nutitelefoni soetavad, jääb järjest vähemaks, on Apple’i ja Samsungi konkurents muutunud aina karmimaks.
Samsung S8
  • Samsung S8 Foto: epa
Tehnoloogiajakirjanikud ennustavad, et tänavu on oodata võimsat nutitelefoniaastat. Samsung tuli hiljuti välja oma Galaxy S8ga, mille kriitikud on heaks kiitnud. Umbes kuue kuu pärast peaks Apple aga välja tulema oma nutitelefoni 10. sünnipäevale pühendatud iPhone’iga, millelt oodatakse võimsat tehnoloogilist edasiminekut.
Turuosalised aga teavad, et nutitelefonide buum on läbi. Neid inimesi, kes ostavad oma esimese telefoni, jääb aina vähemaks ehk võitlus klientide lojaalsuse nimel on muutumas üha karmimaks. Lisaks konkurentsile tuleb nii Apple’il kui Samsungil klaarida varasemaid prohmakaid ning probleeme.
Jutt on usaldusest
Samsungi puhul peetakse viimase all silmas mõistagi Galaxy Note 7 fiaskot. Telefon teadupärast suitses ja susises ning mõnel puhul isegi plahvatas. Samsungi pressiesindaja on öelnud, et Galaxy S8 eesmärk on taastada klientide usaldus brändi vastu.
Apple’i puhul märgitakse pigem aga seda, et firma pole suutnud tulla välja piisavalt uuenduslike seadmetega. Nii tabas iPhone 7 kriitika, et seda pole eriti uuendatud ning seega ei suuda olla klientidele piisavalt atraktiivne. Samuti paneb see küsima, missugused on üldse iPhone’i arenguperspektiivid. Mis puudutab aga uut iPhone’i, siis ka siin on investorid veidi kahtlevad – Wall Street ootab küll ülisuuri uuendusi, ent samas paneb investoreid muretsema asjaolu, et uue iPhone’i hind tõotab jääda 1000 dollari juurde, mis võib paljudele üle jõu olla. Võrdluseks: S8 hind jääb Eestis 800 euro juurde.
Turu-uuringute firma IHS Markit analüütik Wayne Lam prognoosib, et sel aastal on oodata väga palju brändivahetamist, mis tähendab, et paljud muidu iPhone’i usku inimesed proovivad ära Samsungi nutitelefoni. Ja vastupidi. Lam tõi selle põhjuseks nii S8 uue ja ülimoodsa disaini kui ja asjaolu, et see tuli välja pool aastat enne uut iPhone’i.
Samas tahavad oma sõna mõistagi öelda ka teised tootjad. Näiteks avaldas Hiina ettevõte Huawei oma uue lipulaeva P10 möödunud kuul.
Võitlus ameeriklaste pärast
Uute telefonide puhul on üheks kesksemaks küsimuseks selle võimekuse kõrval mõistagi hind.
USA turu omapäraks on, et see on üsna selgelt kaheks jaotunud: on iPhone’i kasutajad ning Androidi kasutajad. Viimaste seas domineerib selgelt Samsung. Ühtlasi on ameeriklased uuringute põhjal ühele kindlale brändile üsna truud. Consumer Intelligence Research Partnersi uuringust selgub, et möödunud aastal soetas vaid 11% Androidi seadmete kasutajaist iPhone’i.
Tõsi, Wall Street Journal vahendab uuringut, millest selgus, et 35% Samsungi nutitelefoni omanikest väitis pärast Note 7 skandaali, et kaalub mõtet osta järgmisena muu brändi telefon. See omakorda võiks võimaluse pakkuda Apple’ile.
Lisaks on teada, et USA kliendid on telefone ostes kõige vähem hinnatundlikud ehk kaubaks lähevad ka väga kalli hinnaklassi nutitelefonid. See tähendab omakorda, et USA turg on tootjaile kõige magusam ning ka väike turuosa kasv on müügitulemusi silmas pidades juba märkimisväärse tähtsusega.
Vastupidi ameeriklastele on hinnatundlikud aga Hiina ja India kliendid, mis viitab sellele, et nemad on üsna varmad brändi vahetama. Kuigi tootjate vahel käib võimas võitlus ka Aasia turgudel, on seal väga raske müüa kalli hinnaklassi telefone, sest inimestel pole raha neid osta. Samuti on Aasia turgudel konkurents veidi tihedam, kuna Hiina tootjad pakuvad odava hinnaga nutitelefone, mille kvaliteet ning tehnilised näitajad on hinda arvestades väga head.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.12.24, 08:00
Motiveerimise kunst: boonusmeetmed tagavad tööandjale rahuloleva töötaja
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele