Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    "Tallinki teine kvartal oli mega"

    Reisilaev Tallink StarFoto: Andras Kralla

    Tallinki täna avaldatud teise kvartali majandustulemused pakkusid investoritele positiivse üllatuse, tugevaid numbreid oodanud analüütikud näevad helgena ka börsifirma tulevikku.

    „Kui esimene kvartal oli tagasihoidlik, siis teine kvartal mega,“ rõõmustas riigikogu majanduskomisjoni aseesimees, 28 400 Tallinki aktsiat omav väikeinvestor Toomas Kivimägi. Kõige rohkem meeldis Kivimäele Tallinki kasumimarginaalide kasv. „Puhaskasumi marginaal kasvas 4 protsendilt 6,9 protsendile. Ehk kui müügitulu kasv oli ootuspärane 6 protsenti, siis kulumieelne ärikasum (EBITDA) kasvas samal ajal 35,1 protsenti,“ selgitas ta.
    Positiivset üllatust jagas ka Kivimägi kolleeg, samuti riigikokku kuuluv ja 63 000 Tallinki aktsiat omav Aivar Sõerd. „Igal juhul on Tallinki tulemused üle ootuste, seda nii käibe kui kasumi kasvu poolest,“ märkis ta. Täpsemalt viitas Sõerd Tallinki teise kvartali 259,9 miljoni euro suurusele käibele, mis on võrreldes aasta varasemaga 6 protsendi võrra kerkinud. Samuti kasvas laevafirma puhaskasum aasta varasemaga võrreldes märkimisväärsed 83,2 protsenti, ulatudes 17,9 miljoni euroni.
    Tallinki aktsia reageeris tulemustele 2,7protsendilise tõusuga, makstes neljapäevae börsipäeva lõpuks 1,14 eurot.
    Kontrollitud kulud
    Ühe edu põhjusena näevad nii Kivimägi kui Sõerd väga hästi kontrollitud kulusid. „Tööga seoses õnnestus tutvuda Megastariga lähemalt: see on äärmiselt muljetavaldav, kuidas laevameeskond iga kokkuhoitud kütusekilogrammi nimel vaeva näeb ja panustab,“ rääkis Kivimägi. „Nii motiveeritud meeskonda ei kohta tihti.“
    Ka LHV vanemanalüütik Sander Danil tõi välja Tallinki suutlikkuse kasutada oma laevastiku efektiivselt optimaalsete kütusekulude juures. „Kindlasti aitab sellele kaasa uue LNG-laeva olemasolu,“ märkis ta.
    Tallinki tugev kasv väljendub ka aktsia hinnas.Foto: Äripäev
    „Plusspoolele tuleb arvestada ka intressikulude vähenemine,“ leidis Sõerd. Börsiteate järgi vähenesid Tallinki intressikulud teises kvartalis 1,7 miljoni euro võrra ning valuuta- ja intressi tuletisinstrumentide ümberhindlusest saadi 0,3 miljoni euro võrra väiksem finantskulu. Kokku vähenes teise kvartali finantskulu aga 1,4 miljoni euro võrra.
    Suurenenud veomahud
    Danili sõnul olid aga Tallinki tugevad tulemused ootuspärased. Kasvu oodati peamiselt seetõttu, et laevafirma korraldas detsembris ümber mitmeid liine, mis kajastusid nüüd ka börsiettevõtte käibes ja tegevuskasumis. „Kasvu veab suuresti reisijate hulga suurenemine 6,8 protsendi võrra, samas kui kaubaveomaht kerkis 8,8 protsendi võrra,“ selgitas Danil. „Seetõttu on ka üldine käibe kasv ilusti vastavuses meie ootustega,“ märkis ekspert ja lisas, et LHV ootas laevaettevõttelt 260,1 miljoni euro suurust teise kvartali käivet.
    Kõige kiirem veomahtude kasv tuli Tallinkile Rootsi ja Läti vaheliselt liinilt, kus käive kasvas võrreldes eelmise aasta teise kvartaliga 55,7 protsenti. Müügitulude suurenemine on seotud laevafirma otsusega panna Riia ja Stockholmi vahet sõitma ka reisiparvlaev Romantika. Aasta tagasi opereeris liinil vaid üks alus.
    Lisaks aitas laevafirmal veomahte suurendada Megastari liiniletulek jaanuari lõpus. „Eesti ja Soome vaheliselt liinilt saadav käive kasvas 3 protsenti, seda hoolimata faktist, et liinil opereerib varasemaga võrreldes üks kruiisilaev vähem,“ ütles Danil.
    Tallinki käibed ja kasumid rühivad üles.Foto: Äripäev
    Segmentide lõikes kasvas nii pardamüügilt, kaubaveost kui piletitulust saadav käive. Seda vastavalt 5,8; 11,3 ja 6,9 protsenti. „Absoluutarvudes oli käibe vedajaks siiski pardamüük,“ nentis Danil.
    Tilk tõrva
    Kivimägi tõi positiivsete tulemuste ning optimismi taustal välja ka selle, et teise kvartali tulemused ei kajasta veel Tallinki konkurendi Viking Line'i jõulise laienemise mõjusid Tallinna–Helsingi liinil. „See mõju on kahtlemata olemas ning seda kinnitab ka juuli reisijate hulk,“ selgitas ta.
    Ka Danili sõnul peab Tallink Viking Line’i tegevusega arvestama. „Tihenenud konkurents on kindlasti üks negatiivsetest faktoritest, millel Tallinkist rääkides silma peal hoiame,“ märkis ta. „Vikingi lisalaev FSTR võib mõjutada Tallinna–Helsingi liinilt saadud pardamüügi tulusid,“ arvas Danil.
    Danili arvates võib laevaettevõtet ning selle piletitulusid ja pardamüüki negatiivselt mõjutada ka üha tõusev alkoholiaktsiis Eestis.
    Kasv jätkub
    Hoolimata Tallinkit negatiivselt mõjutada võivatest teguritest on LHV ootused laevaettevõtte suhtes jätkuvalt kõrged. „Me ei plaani oma ennustustes märkimisväärseid muudatusi,“ sõnas Danil. „Praeguses olukorras hindame ettevõtte õiglase väärtuse vahemikuks 1-1,1 eurot,“ lõpetas ekspert.
    Kivimägi on aga Tallinki tuleviku suhtes veelgi optimistlikum, lootes, et Tallinki meeskonna tegevus kompenseerib negatiivsest tuleneva võimaliku miinuse kuhjaga. „Tallink on tugev, ent muutub veelgi tugevamaks, Megastar on „jackpot“,“ oli ta veendunud. „Ma ei üllatuks kui nelja kuu pärast kaupleb Tallink hinnavahemikus 1,2-1,3 eurot – kui viimaste nädalate pea 20protsendiline hinnatõus tugines suuresti kuulujuttudele, siis teise kvartali tulemused õigustavad tänast hinda igati.“
    „Positiivsed arengud jätkuvad,“ oli ka Sõerd lootusrikas.
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Iraani-Iisraeli konflikt lennutab nafta hinda Lootus intresside langetamiseks kahaneb
Hiljutine Iraani rünnak Iisraelile tähendab analüütikute hinnangul tõusu nafta ja kulla hinnale, reaktsioon aktsiabörsidel jääb hoolimata üksikutest suurematest kõikumistest pigem tagasihoidlikuks.
Hiljutine Iraani rünnak Iisraelile tähendab analüütikute hinnangul tõusu nafta ja kulla hinnale, reaktsioon aktsiabörsidel jääb hoolimata üksikutest suurematest kõikumistest pigem tagasihoidlikuks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht „Kuumal toolil“: kes loodavad kiiret taastumist, peavad pettuma
Ehitus- ja kinnisvarasektoris on seis kehv ja pankrottide kasv on paratamatu, kuid arvestades pingelist julgeolekuolukorda ja madalat kindlustunnet, pole kiiret taastumist oodata, rääkis Merko Ehituse endine juht Andres Trink.
Ehitus- ja kinnisvarasektoris on seis kehv ja pankrottide kasv on paratamatu, kuid arvestades pingelist julgeolekuolukorda ja madalat kindlustunnet, pole kiiret taastumist oodata, rääkis Merko Ehituse endine juht Andres Trink.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Palgastatistika: pakkumised kasvasid 13%
Töökuulutustes pakutav keskmine brutopalga vahemik oli esimeses kvartalis 1660–2244 eurot. See on 13% rohkem kui 2023. aastal samal ajal, näitab tööportaali CVKeskus.ee statistika.
Töökuulutustes pakutav keskmine brutopalga vahemik oli esimeses kvartalis 1660–2244 eurot. See on 13% rohkem kui 2023. aastal samal ajal, näitab tööportaali CVKeskus.ee statistika.
Eesti 200 saab Tallinnas kaks abilinnapea kohta
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.