Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinkil tuul purjedes
Tallinkil kasvas puhaskasum.Foto: Andras Kralla
Tallink Grupi üheksa kuu auditeerimata vahearuande kohaselt teenis kontsern aasta esimese üheksa kuuga 45,4 miljonit eurot puhaskasumit, mis on 4,8 miljoni euro (11,9%) võrra rohkem kui eelmisel aastal samal ajal.
Kontserni auditeerimata müügitulu kasvas esimese üheksa kuu jooksul võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 3,2% võrra 734,1 miljoni euroni ning auditeerimata kulumieelne ärikasum (EBITDA) ligi 10 miljoni euro võrra ning oli 129,5 miljonit eurot.
Positiivseid tulemusi on mõjutanud näiteks uue veeldatud maagaasil töötava laeva Megastar liinile tulek Tallinna-Helsingi liinil, viie reisilaeva korraline hooldus esimeses kvartalis, veomahu võimekuse kasv mitmel liinil ning konkurentsi tihenemine Tallinna-Helsingi liinil, mis on avaldanud mõju piletihindadele, loetles Tallink Grupi finantsdirektor Veiko Haavapuu.
„Tihedast konkurentsist hoolimata kasvab Tallink Grupi reisijate koguarv pidevalt ning eriti jõudsalt on kasvanud kaubavedu kõigis geograafilistes segmentides,“ nentis Haavapuu. Tema sõnul teeniti ootuspäraselt aasta suurimad käibe- ja kasuminumbrid kolmandas kvartalis, mis on suvine turismi kõrghooaeg.
Kolmandas kvartalis kasvasid kõigi peamiste ärisegmentide müügitulud võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Näiteks kasvas kaupluste ja restoranide müügitulu kolmandas kvartalis 3 miljoni euro võrra ning piletimüügi müügitulu 1,2 miljoni euro võrra. Kasvu toetas 2% reisijate koguarvu kasv. Kolmanda kvartali kaubaveo müügitulu kasvas eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3,5 miljoni euro (13.9%) võrra. Kasvule aitas kaasa transporditud kaubaveoühikute arvu kasv kõigis geograafilistes segmentides.
„Kaubaveo mahud kasvasid kõigis meie geograafilistes segmentides, mitte ainult kolmandas kvartalis, vaid kogu üheksa kuu jooksul ja teenisime sellega 10,1 miljoni euro (13.1%) võrra suurema müügitulu võrreldes eelmise aasta esimese üheksa kuuga. Kasv näitab, et meie eesmärk pakkuda Läänemerel paindlikku ja taskukohast kaubaveoteenust annab tulemusi,” sõnas Haavapuu.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.