• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 19.10.18, 09:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Baltika kahjum süvenes

Baltika kolmanda kvartali kahjumiks kujunes 814 000 eurot, mis on mulluse sama kvartaliga võrreldes üle 70 protsendi suurem.
Baltika Kvartalis asuv kontor ning kauplus.
  • Baltika Kvartalis asuv kontor ning kauplus.
  • Foto: Andras Kralla
Kolmanda kvartali käive langes mullusega võrreldes 8 protsenti, 11,02 miljoni euroni. Müügi languse põhjuseks oli ettevõtte sõnul hulgi- ja frantsiisimüügi vähenemine ligi miljoni euro võrra.
Hulgi- ja frantsiisimüük kahanes mullusega võrreldes 45 protsenti, 1,2 miljoni euroni. Müügi languse peamised põhjused on keeruline majanduslik olukord Ukrainas ja sealse kohaliku elanikkonna vähenenud ostujõud ning ettevõtte senise hulgikaubandusmudeli, mis tänases moesektoris enam ei toimi, ümberkujundamine vastavalt grupi 2022 strateegiale, seisab börsiteates. Müügimahu vähenemine on ettevõtte sõnul ootuspärane, kuid langus on olnud prognoositust kiirema tempoga.
Suurima languse müügimahus tõi kaasa koostöötingimuste muudatus Saksamaa ja Kesk-Euroopa ühe juhtiva kaubamajade ketiga Peek&Cloppenburg, millega lõpetati Montoni kollektsiooni müük enamikus Saksamaa kaubamajades.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kolmandas kvartalis avati kolm uut müügikohta partnerile Montecristo SL kuuluvatel kaubanduspindadel Sloveenias ja Horvaatias. Ettevalmistused käivad veel kahe poe avamiseks neljandas kvartalis Novi-Sadis Serbias.
Kolmanda kvartali lõpu seisuga oli Baltika brände esindavate frantsiisipoodide arv 27, mis on 22% kogu poodide portfellist. Üheksa kuu kokkuvõttes vähenes hulgi- ja frantsiisimüük 31% ja oli 3 748 000 eurot.
Baltika Grupi e-poe Andmorefashion.com kolmanda kvartali müügitulu kasvas võrreldes eelmise aasta sama ajaga 20% ja oli 386 000 eurot.
Kolmanda kvartali brutokasumi marginaal paranes 3,8 protsendipunkti võrra ning brutokasum suurenes 34%. Brutokasumi kasvu tõi kaasa vähenenud eelmiste hooaegade toodete maht ning sellest tulenevalt allahinnatud toodete väiksem pakkumine. Kvartali müügist 35% moodustasid Montoni brändi tooted, talle järgnes Mosaic 28%ga. Võrreldes eelmise aasta kolmanda kvartaliga kasvas müük Eestis 26%, Lätis 19%, Leedus 18%. Üheksa kuu kokkuvõttes oli e-poe kasv 19% ning müük ulatus 1 235 tuhande euroni.
Üheksa kuu kokkuvõttes vähenes Baltika müügitulu 6% võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Müügitulu kasvu näitas e-pood 19%ga, jaemüük vähenes 2% ning hulgi- ja frantsiisimüük vähenes 31%.
Ettevõtte üheksa kuu tulemuseks kujunes kahjum 1 669 000 eurot, eelmise aasta võrreldava perioodi tulemus oli kahjum 862 000 eurot. Nõrga tulemuse peamised põhjused olid eelkõige hulgi- ja frantsiisimüügi langus teises ja kolmandas kvartalis ning suurenenud turustuskulud seoses Soome jaeturule sisenemisega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele