Äripäev • 19. oktoober 2018
Jaga lugu:
Baltika Kvartalis asuv kontor ning kauplus.  Foto: Andras Kralla

Baltika kahjum süvenes

Baltika kolmanda kvartali kahjumiks kujunes 814 000 eurot, mis on mulluse sama kvartaliga võrreldes üle 70 protsendi suurem.

Kolmanda kvartali käive langes mullusega võrreldes 8 protsenti, 11,02 miljoni euroni. Müügi languse põhjuseks oli ettevõtte sõnul hulgi- ja frantsiisimüügi vähenemine ligi miljoni euro võrra.

Hulgi- ja frantsiisimüük kahanes mullusega võrreldes 45 protsenti, 1,2 miljoni euroni. Müügi languse peamised põhjused on keeruline majanduslik olukord Ukrainas ja sealse kohaliku elanikkonna vähenenud ostujõud ning ettevõtte senise hulgikaubandusmudeli, mis tänases moesektoris enam ei toimi, ümberkujundamine vastavalt grupi 2022 strateegiale, seisab börsiteates. Müügimahu vähenemine on ettevõtte sõnul ootuspärane, kuid langus on olnud prognoositust kiirema tempoga.

Suurima languse müügimahus tõi kaasa koostöötingimuste muudatus Saksamaa ja Kesk-Euroopa ühe juhtiva kaubamajade ketiga Peek&Cloppenburg, millega lõpetati Montoni kollektsiooni müük enamikus Saksamaa kaubamajades.

Kolmandas kvartalis avati kolm uut müügikohta partnerile Montecristo SL kuuluvatel kaubanduspindadel Sloveenias ja Horvaatias. Ettevalmistused käivad veel kahe poe avamiseks neljandas kvartalis Novi-Sadis Serbias.

Kolmanda kvartali lõpu seisuga oli Baltika brände esindavate frantsiisipoodide arv 27, mis on 22% kogu poodide portfellist. Üheksa kuu kokkuvõttes vähenes hulgi- ja frantsiisimüük 31% ja oli 3 748 000 eurot.

Baltika Grupi e-poe Andmorefashion.com kolmanda kvartali müügitulu kasvas võrreldes eelmise aasta sama ajaga 20% ja oli 386 000 eurot.

Kolmanda kvartali brutokasumi marginaal paranes 3,8 protsendipunkti võrra ning brutokasum suurenes 34%. Brutokasumi kasvu tõi kaasa vähenenud eelmiste hooaegade toodete maht ning sellest tulenevalt allahinnatud toodete väiksem pakkumine. Kvartali müügist 35% moodustasid Montoni brändi tooted, talle järgnes Mosaic 28%ga. Võrreldes eelmise aasta kolmanda kvartaliga kasvas müük Eestis 26%, Lätis 19%, Leedus 18%. Üheksa kuu kokkuvõttes oli e-poe kasv 19% ning müük ulatus 1 235 tuhande euroni.

Üheksa kuu kokkuvõttes vähenes Baltika müügitulu 6% võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Müügitulu kasvu näitas e-pood 19%ga, jaemüük vähenes 2% ning hulgi- ja frantsiisimüük vähenes 31%.

Ettevõtte üheksa kuu tulemuseks kujunes kahjum 1 669 000 eurot, eelmise aasta võrreldava perioodi tulemus oli kahjum 862 000 eurot. Nõrga tulemuse peamised põhjused olid eelkõige hulgi- ja frantsiisimüügi langus teises ja kolmandas kvartalis ning suurenenud turustuskulud seoses Soome jaeturule sisenemisega.

Vaata seoseid nende isikute ja firmadega:
Jaga lugu:
Hetkel kuum