Artikkel
  • Elektriautode akude arendamisel on esirinnas praegu Hiinlased.Foto: Reuters
    Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elektriautode turg plahvatab 2-3 aasta pärast

    Elektriautode müük peaks järgmise 2-3 aasta jooksul järsult kasvama, sest hinnad langevad ning valik suureneb, teatas BlackRocki sektoriinvesteeringute juht Evy Hambro.

    Klientidel tekib järjest rohkem võimalusi sisepõlemismootoriga autost loobumiseks ning elektriautode ostmiseks. Nende valikud ei ole edaspidi piiratud vaid mõne autotootjaga, ütles Hambro selle nädala neljapäeval CNBC-le.
    „Ma arvan, et me oleme suurte muutuste lävel,“ nentis ta. „Järgmise 2-3 aasta jooksul näeme turul massiliselt palju uusi mudeleid. Lisaks sellele langeb ka madalaim hind, millega elektriautot soetada saab. Usume, et selle 2-3 aasta jooksul kasvab elektriautode müük väga järsult.“
    Tohutu kasv
    Selle aasta mais avaldas Rahvusvaheline Energiaagentuur prognoosi, mille kohaselt tõuseb elektriautot omavate inimeste arv 2030. aastaks 125 miljonini. Sellele aitavad kaasa erinevad poliitikad, mis moodustavad keskkonnasäästlike autode ostmist. Võrreldes 2017. aastaga oleks kasv tohutu – eelmisel aastal oli maailmas kasutusel vaid 3,1 miljonit elektriautot.
    Elektriautode globaalne müük ületas selle aasta teises kvartalis 400 000 auto piiri. Võrreldes eelmise aasta sama ajaga kasvas müük 77 protsenti, 411 000 autoni, selgub Bloomberg NEFi augustis avaldatud raportist.
    Kõige enam müüakse elektriautosid Hiinas – kvartaliga kokku 225 000 autot. Riigis müüdi rohkem elektriautosid kui ülejäänud maailmas kokku. Euroopa moodustas elektriautode müügist 22 protsenti ja Põhja-Ameerika 19 protsenti.
    Tohutu kasvu põhjuseks on see, et traditsioonilised autotootjad teevad suuri investeeringuid elektriautode arendamiseks. Näiteks hiljuti teatas Volkswagen, et investeerib uutesse tehastesse, elektriautodesse, isesõitvate autode tehnoloogiasse ja mobiilsusega seotud teenustesse 50 miljardit dollarit. Ettevõtte eesmärk on olla kõige kasumlikum elektriautode tootja.
    Hiina juhib arengut mitmes valdkonnas
    See, kui kiiresti elektriautod omaks võetakse, on riigiti erinev. See sõltub suuresti keskkonnaga seotud regulatsioonidest ning tarbijate eelistustest, rääkis Hambro. Hiina on mitmetes automatiseerimisega seotud valdkondades praegu turuliider. Näitena tõi Hambro välja akude tehnoloogia arendamise.
    Selleks, et õhusaastet vähendada, on Peking hakanud agressiivselt toetama alternatiivseid energiaallikaid kasutavate sõidukite müüki. Eriti toetatakse hübriid- ja elektriautode müüki. Selleks on paika pandud mitmed müüki soodustavad poliitikad, olgu selleks ostude subsideerimine või tootmise toetamine. Lisaks sellele on riik küllaltki kaugele jõudnud ka isesõitvate autode tehnoloogia arendamises.
    Kolmapäeval sõlmis Ühendriikide kiibitootja Nvidia mitme erineva Hiina elektriautode idufirmaga koostöölepped. Nende hulka kuulusid näiteks Xpeng Motors, Singulato Motors ja SF Motors. Koostöö eesmärk on arendada isesõitvate autode tehnoloogiat, vaatamata sellele, et USA ja Hiina vahel on käimas kaubandussõda.
    Hiina turg avanemas
    „Me näeme, et Hiina on avamas oma piire rahvusvahelistele äridele,“ ütles Hambro. „Me näeme, kuidas lääne ettevõtetel lubatakse osta suuremaid osalusi Hiina firmades. Mõned ettevõtted on isegi enamusosalusega välismaalaste käes. Teatud gruppidele antakse ka litsentse äritegevuseks. Me arvan, et me näeme praegu selles osas muutust. Ehk on kaubanduspinged laabumas.“
    Ka BMW teatas kolmapäeval, et on saanud litsentsi sõiduteenuste pakkumiseks Hiinas asuvas Chengdu linnas. BMW on esimene välismaine autotootja, kes on taolise litsentsi Hiinas saanud. Samas peab ettevõte rinda pistma tiheda konkurentsiga – Hiinas domineerivad sõidujagamisturgu sellised firmad nagu Meituan Dache ja Didi Chuxing.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.