Kaspar Allik • 22. veebruar 2019 kell 14:19

Kraft Heinzi aktsia kukkus sügavikku

Kraft Heinz seisab silmitsi muutuva tarbijamaitsega.  

Toidutootja Kraft Heinz teatas neljanda kvartali tulemustes ootamatust kahjumist, ettevõtte vastu algatatud uurimisest ning dividendi vähendamisest, kirjutab Wall Street Journal.

Uudis on aktsiat ligi 27 protsenti langetanud.

Ameerika ettevõte vähendas ühtlasi bilansis olevate Krafti ja Oscar Mayeri brändide väärtust 15,4 miljardi dollari võrra. Samas suurusjärgus, ehk ligi 14,6 miljardi dollari võrra on järelturul kukkunud ka ettevõtte turuväärtus.

Kraft Heinz teatas, et 2018. aastal oli ettevõte silmitsi ootamatult suurte kulutustega ning brändide väärtus on olnud surve all alates 49 miljardi suurusest ühinemisest 2015. aastal. Ümberkirjutus viis ettevõtte neljandas kvartalis kahjumisse. „Me näitasime liialt optimistlikult säästu, mis lõpuks teoks ei saanud,“ ütles ettevõtte juht Bernardo Hees konverentskõnes investoritega.

Samuti kaalub ettevõte mitme brändi müüki, millel pole selget teed konkurentsivõimelise turupositsioonini või mille marginaal on liiga madal.

Eile teatas ettevõtte ka, et väärtpaberi- ja börsikomisjon alustas nende raamatupidamispraktika uurimist. Uurimisest tõukunud sisejuurdluse tulemusel kirjutati neljandas kvartalis korstnasse veel 25 miljonit dollarit. Nimelt polnud varem kulutused õigesti aruannetes kajastatud.

Investoritele pole tegu kindlasti hea uudisega, sest enne eilset uudist oli ettevõtte aktsia kaotanud viimase aastaga 30% väärtusest. Tänane pea 25protsendine langus toob veel lisa. Järelturul on aktsia langenud 36 dollarini. 2017. aasta veebruaris maksis aktsia 96 dollarit.

Hetkel kuum