Üleüldises digitaliseerimise tuhinas on kiibitootjatel käed-jalad tööd täis. Pooljuhid on ennast aukohale seadnud nii koduelektroonikas alates nutitelefonidest kuni külmkappideni kui ka autotööstuses.
Kiibid on käimas oleva tööstusrevolutsiooni nurgakivid.
Foto: Shutterstock
Et vajalike kiipide puudus võib tuua kaasa tootmise katkestamise, oleme hiljuti kogenud. Näiteks langes kiibipuuduse tipphetkel ülemaailmne autode tootmine 26% ajavahemikus jaanuar kuni september 2021. aastal. Kuigi kiibitarned hakkasid paranema 2022. aastal, ei ole koroona ajal alguse saanud ja kiibipuuduse tekitanud pudelikaelad tarneahelas tänaseni veel täielikult lahenenud.
Kui seni on harjumuspäraselt kaubavedudeks kasutatud maanteeveokeid ning maismaad, vaatab üha rohkem ettevõtteid mere suunas. Üheks suurimaks mõjutajaks selles vallas on Mediterranean Shipping Company (MSC), maailma suurim konteinerveoettevõte, kelle mereteenused maanteetranspordile usaldusväärset ning jätkusuutlikku alternatiivi pakuvad.