Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasvav lennuhirm nõuab avameelsust

    Juhtkiri.Foto: Anti Veermaa

    Estonian Airiga seotud inimesed peaksid avameelselt selgitama, mis juhtub edasi pärast Euroopa Komisjoni otsust riigiabi kohta, kirjutab Äripäev juhtkirjas.

    Eestis hoiab inimesi praegu ärevuses uut sorti lennuhirm – kas ma ikka saan lähinädalatel lennata Estonian Airiga sinna, kuhu plaanitud? Estonian Airi juhid ja ministrid on olnud võrdlemisi kidakeelsed, kommenteerimaks aina enam jõudu koguvaid spekulatsioone selle kohta, et lähipäevil tuleb otsus Euroopa Komisjonist, mis kuulutab Eesti riigi toetuse Estonian Airile ebaseaduslikuks. Sellisel juhul peab kodumaine lennufirma tegevuse päevapealt lõpetama.
    Äripäeva hinnangul peaksid asjaga seotud inimesed andma avalikkusele teada võimalikult avameelselt ja detailselt, mis täpselt juhtub siis, kui on laekunud negatiivne otsus. Kas kõik Estonian Airi lennud jätkuvad mõne teise operaatori alt hoolimata sellest, et firma ise lõpetab tegevuse? Kas klient ei tajugi midagi või valitseb lennujaamas ühel päeval kaos? Kas uus ettevõte Nordic Aviation Group võtab kõik Estonian Airi lennud sujuvalt üle või tekib mingiks ajaks lendudesse auk? Sedasorti küsimustega võib jätkata veel pikalt.
    Ministri napp vastus
    Tõsi, majandusminister Kristen Michal ütles, et valitsus on võtnud hoiaku, et negatiivse otsuse korral Estonian Airi riigiabi kohta kompenseeritakse klientide lennupiletid. Ta märkis, et läbi on mõeldud ka see, kuidas negatiivse otsuse korral informeerida ja teenindada inimesi, kes on juba reisil või kellel on reis kavas. Detailsemaks Michal ja ministeerium aga eile minna ei soovinud.
    Kahjuks ei piisa Estonian Airi kliendile ainult teadmisest, et riik on midagi läbi mõelnud. Mida tähendab läbimõeldus? Kui ühel päeval tuleb teade negatiivsest otsusest, siis kas ma sama päeva õhtul saan veel soovitud sihtkohta lennata? Aga järgmisel päeval või nädala pärast? Kas lennupiletite kompenseerimine tähendab, et saan raha tagasi, aga pean vaatama ise, kuidas jõuan sihtkohta? Jälle hakkab vastuste asemel tekkima hoopis pikk rida küsimusi.
    airBaltic piilub oma võimalust
    Tänases juhtkirjas juhtisime tähelepanu sellele, et pärast veerand sajandit taasiseseisvust on lennuühendus Tallinna ja muu maailma vahel sisuliselt likvideeritud. Paljudest Euroopa linnadest jõuab üle Atlandi ookeani New Yorki kiiremini kui sama maailmajao loodenurgas asuvasse Tallinnasse. Seetõttu on Tallinnast aasta lõikes 18 sihtkohta otselende tegeva Estonian Airi lõpp lennureisijate jaoks eriti valus, kui neile marsruutidele ei leita kohe asendajat. Oma suurt võimalust näeb siin kindlasti airBaltic, aga Riia lennuvälja kaudu Euroopasse lendamine on siiski midagi muud kui otseühendused.
    Võimalikult üksikasjalikud vastused pole vajalikud ainult olemasolevate klientide rahustamiseks, vaid ka tulevaste klientide leidmiseks. Kui praegu Estonian Airi pileti soetanud saavad neid rahuldavad vastused, tõstab see ka Estonian Airi järglase Nordic Aviation Groupi usaldusväärsust.
    Juriidiliselt võidakse nad ju vormistada täiesti eraldi ettevõteteks, kuid eestlaste jaoks on see üks ja sama seltskond. Kui see seltskond käitub klientidega halvasti kriitilises olukorras, siis võib ta seda teha ka edaspidi. Estonian Airi kenasti vormistatud lõpust oleneb see, kui tugevalt stardib Nordic Aviation Group.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.