Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasvav lennuhirm nõuab avameelsust

    Juhtkiri.Foto: Anti Veermaa

    Estonian Airiga seotud inimesed peaksid avameelselt selgitama, mis juhtub edasi pärast Euroopa Komisjoni otsust riigiabi kohta, kirjutab Äripäev juhtkirjas.

    Eestis hoiab inimesi praegu ärevuses uut sorti lennuhirm – kas ma ikka saan lähinädalatel lennata Estonian Airiga sinna, kuhu plaanitud? Estonian Airi juhid ja ministrid on olnud võrdlemisi kidakeelsed, kommenteerimaks aina enam jõudu koguvaid spekulatsioone selle kohta, et lähipäevil tuleb otsus Euroopa Komisjonist, mis kuulutab Eesti riigi toetuse Estonian Airile ebaseaduslikuks. Sellisel juhul peab kodumaine lennufirma tegevuse päevapealt lõpetama.
    Äripäeva hinnangul peaksid asjaga seotud inimesed andma avalikkusele teada võimalikult avameelselt ja detailselt, mis täpselt juhtub siis, kui on laekunud negatiivne otsus. Kas kõik Estonian Airi lennud jätkuvad mõne teise operaatori alt hoolimata sellest, et firma ise lõpetab tegevuse? Kas klient ei tajugi midagi või valitseb lennujaamas ühel päeval kaos? Kas uus ettevõte Nordic Aviation Group võtab kõik Estonian Airi lennud sujuvalt üle või tekib mingiks ajaks lendudesse auk? Sedasorti küsimustega võib jätkata veel pikalt.
    Ministri napp vastus
    Tõsi, majandusminister Kristen Michal ütles, et valitsus on võtnud hoiaku, et negatiivse otsuse korral Estonian Airi riigiabi kohta kompenseeritakse klientide lennupiletid. Ta märkis, et läbi on mõeldud ka see, kuidas negatiivse otsuse korral informeerida ja teenindada inimesi, kes on juba reisil või kellel on reis kavas. Detailsemaks Michal ja ministeerium aga eile minna ei soovinud.
    Kahjuks ei piisa Estonian Airi kliendile ainult teadmisest, et riik on midagi läbi mõelnud. Mida tähendab läbimõeldus? Kui ühel päeval tuleb teade negatiivsest otsusest, siis kas ma sama päeva õhtul saan veel soovitud sihtkohta lennata? Aga järgmisel päeval või nädala pärast? Kas lennupiletite kompenseerimine tähendab, et saan raha tagasi, aga pean vaatama ise, kuidas jõuan sihtkohta? Jälle hakkab vastuste asemel tekkima hoopis pikk rida küsimusi.
    airBaltic piilub oma võimalust
    Tänases juhtkirjas juhtisime tähelepanu sellele, et pärast veerand sajandit taasiseseisvust on lennuühendus Tallinna ja muu maailma vahel sisuliselt likvideeritud. Paljudest Euroopa linnadest jõuab üle Atlandi ookeani New Yorki kiiremini kui sama maailmajao loodenurgas asuvasse Tallinnasse. Seetõttu on Tallinnast aasta lõikes 18 sihtkohta otselende tegeva Estonian Airi lõpp lennureisijate jaoks eriti valus, kui neile marsruutidele ei leita kohe asendajat. Oma suurt võimalust näeb siin kindlasti airBaltic, aga Riia lennuvälja kaudu Euroopasse lendamine on siiski midagi muud kui otseühendused.
    Võimalikult üksikasjalikud vastused pole vajalikud ainult olemasolevate klientide rahustamiseks, vaid ka tulevaste klientide leidmiseks. Kui praegu Estonian Airi pileti soetanud saavad neid rahuldavad vastused, tõstab see ka Estonian Airi järglase Nordic Aviation Groupi usaldusväärsust.
    Juriidiliselt võidakse nad ju vormistada täiesti eraldi ettevõteteks, kuid eestlaste jaoks on see üks ja sama seltskond. Kui see seltskond käitub klientidega halvasti kriitilises olukorras, siis võib ta seda teha ka edaspidi. Estonian Airi kenasti vormistatud lõpust oleneb see, kui tugevalt stardib Nordic Aviation Group.
  • Hetkel kuum
Mart Võrklaev: Eesti seisab Euroopas väikeettevõtete, mitte Bolti ärihuvide eest
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Nädala lõpetas punases vaid Vilniuse börs
Balti aktsiaturgudest lõpetas nädala punases vaid Vilniuse börs, mis taandus -0,13%. Balti koondindeks edenes +0,19%, Riia börs +0,35% ning Riia börs +0,77%.
Balti aktsiaturgudest lõpetas nädala punases vaid Vilniuse börs, mis taandus -0,13%. Balti koondindeks edenes +0,19%, Riia börs +0,35% ning Riia börs +0,77%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
ESG aruandmine nõuab partnerite nügimist. Utilitas: ka tarnijate vastuseis lahtub
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Soomlased ostavad Eestist üha rohkem soodsat märjukest
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Kuldne viisa tõmbab ligi: Emiraatide arendaja tahab Riiga 3 miljardit investeerida
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.