10 lihtsat nippi paremaks teeninduseks

Tauri Tallermaa, mälutreener 12. oktoober 2016, 12:00
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20161012/USEFUL/161019927/AR/0/teenindaja-müük.jpg
Ainult tellijale

Selleks, et kliente paremini teeninda, on oluline teada mõningaid lihtsaid ajutegevusega seotud näpunäiteid.

Kui mõelda nii, et kõik siin meie elus on kellelegi teisele millegi müümine, siis võib ka mõelda nii, et kõik siin elus on millegi meeldejätmine ja enda meeldejäävaks tegemine.

Siin on minu mõningad mälutehnilised soovitused müügitööks.

1. Naerata

Inimese aju kipub mäletama paremini negatiivseid emotsioone, sest sellest, mis on valesti läinud, püüab aju õppida. Positiivsed sündmused elus on pigem kinnitus, et tegime õigesti. Naeratamine mõjub automaatselt meie sisemisele hoiakule positiivsemalt, annab parema enesetunde ja mõjub ka teistele inimestele meeldivalt. Naeratava inimesega on lihtsam suhelda.

2. Jälgi inimest

Enne, kui potentsiaalne klient sinuni jõuab, jälgi tema käitumist, olemist, liikumist, hoiakut. Meie aju kõige esmasemaid ülesandeid inimkonna algusest saadik on hoida meid elus. Mis tähendab, et me alateadlikult püüame märgata ohtusid ja kaitsta end nende eest. Mida varem märkan ohtu ja olen selleks valmis, seda parem. Kogenud silm oskab juba varakult näha ja aimata, mis meid ees võib oodata ja seada oma vaim selleks valmis.

3. Jää rahulikuks

Kõige tugevam aju mõtlemisvõime rikkuja on emotsioon. Kui miski meid hirmutab, erutab, kurvastab või vihastab, siis ei suuda aju normaalselt mõelda. Üldiselt on emotsioonid nakkavad. Kui tuleb vihane klient, siis see ajab ka meid n-ö keema. Et müük edukalt lõpetada, peame suutma säilitada argumenteerimisvõime. Seda aga suudab ainult rahulik aju.

4. Vähem on parem

Aju ei ole suuteline korraga palju uut infot vastu võtma. Kuna lühiajaline mälu tegeleb arusaamisega (uue info võrdlemisega mälus oleva varasema infoga) ja on piiratud ressursiga (20-30 sekundi jooksul u 7 ühikut infot), siis kliendile millegi seletamine võiks toimuda lühikeste n-ö portsude kaupa. Kui aju ei suuda enam uut infot vastu võtta, siis pole edasisel jutul enam mõtet.

5. Küsi rohkem

Me kõik mõtleme erinevalt. Ajus on aastate jooksul (lapsepõlvest kuni teismeeani) välja kujunenud peamised mõtlemismustrid, mida kasutame hiljem uue info omandamiseks. Me ei tea kunagi, mis on teise inimese elus sellel perioodil juhtunud, mis tähendab, et me ei saa kunagi teada, kas ja kuidas teine inimene mõtleb. Et olla kindel, kas me teineteist õigesti mõistame, tuleb küsida üle, kas meie jutt oli mõistetav. Täpselt sama kehtib ka enda kohta. Küsima peab ka juba selle pärast, et olla kindel, et me ise teise inimese ootustest, muredest või seletustest võimalikult õigesti aru saime.

Ülejäänud 5 nippi leiad Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
12. October 2016, 12:00

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing