Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallink lõpuks kasumis!
Tallink on Äripäeva arvates ohtlikest vetest välja saanud ning kasumi poole seilamas, kirjutasime siinsamas juhtkirjas 21. jaanuaril laevandushiiu kvartalitulemusi kommenteerides.
Täna saame raporteerida – kasum ongi käes! Eile avaldatud lõppenud majandusaasta esialgsete auditeerimata majandustulemuste kohaselt teenis me laevafirma 12,7 miljardi kroon suuruse käibe juures 342 miljonit krooni puhaskasumit. Võrdluseks, eelmisel (2008/2009) majandusaastal kasvas Tallinki käive vaid 0,8% võrra, ulatudes 12,4 miljardi kroonini, kuid amortisatsioonikulude ja finantskulude tõttu jäi firma 128 miljoni krooniga kahjumisse.
Äripäevale on eriti meelt mööda, et kasumit ei toonud keerukad finantsskeemid (vara üles hindamised jms), vaid ettevõtte põhitegevusala – kasumi tõid püstitatud rekordid reisijate- ja kaubaveos. Reisijate arv kasvas kokku 4%, suurim kasv tuli Läti-Rootsi liinilt (16%) ja Eesti-Soome liinilt (9%). Veetud sõidukite arv kasvas aastaga 12% ja kaubaveod näitasid aasta lõikes kolmeprotsendist kasvu.
Jah, tänavu on Tallinkil ette näidata aga kuhjaga häid uudiseid, kaasa arvatud äsjanopitud võit Eesti Tööstus- ja Kaubanduskoja ning EASi koostatud Eesti Konkurentsivõimeliste Ettevõtete edetabelis.
Kuid kas vahepeal juba lootust kaotama hakanud aktsionärid, eriti väikeaktsionärid võivad end lõpuks ometi väärt investeeringu tegemise eest tänada.
Aktsia kasvas Tallinna börsil eile, enne kasumist teatamist 3,2miljoni kroonise käibe juures 2,8%. Tõsi, aktsia hind on veel allpool viie aasta tagust avaliku emissioonihinda, millega 17 000 eestimaalast rahvusliku laevafirma osanikeks tormas.
Dividende veel ei jagata, kuigi laevandushiiu juhid on öelnud, et on sinnapoole teel. „See on üks suur unistus meil kõigil ja ma arvan, et kolme-nelja aasta pärast hakkame kindlasti maksma,“ lootis Tallinki üks omanikke ja pikaajaline nõukogu esimees Toivo Ninnas tänavu jaanuaris. Seega, varugem veel kannatust. Eilsed head uudised aitavad muidugi tulevikku helgemana vaadata, head uudised annavad ootustele uue sisu.
„Kui Tallinki juhtide valitud kursile karisid ja jäämägesid ei juhtu, võime laevafirma tuhandete aktsionäride seast juba õige pea rõõmuhõiskeid kuulda,“ kirjutasime jaanuaris ja sõname tänagi. Kuid mis saab edasi?
Konkurent, Viking Line teatas eile, et suvi oli kõigi laevafirmade käibele väga hea, kuid kasumit võivad alandada kallinenud kütus ja Rootsi krooni tugevnemine. Ei kõla meelakkumisena.
Pealegi teatas Enn Pant jaanuari lõpul toimunud aktsionäride koosolekul soovist lahkuda järgmisel majandusaastal Tallinki juhatuse esimehe kohalt nõukokku tingimusel, et ettevõte jõuab enne kasumisse. Uue juhi kohal lootis Pant näha senist juhatuse liiget Andres Hunti.
Kasum on nüüd käes, kas Pant astubki peale 14 aastast Läänemere juhtiva laevafirma ülesehitamise rasket tööd edasi? Ja kas Hunt veab välja?
Autor: 1185-aripaev