Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kui nali hakkab elamist takistama

    Tänane kaanelugu on kui parimat sorti anekdoot: riigihanke võitnu vaidlustab võidu! Võitja ei loobu lepingust, vaid vaidlustab selle. 

    Ette rutates, Äripäev on seisukohal, et ükspuha, mis põhjus ka riigihanke vaidlustamisel poleks, kannatab sellest kogu me riik. Iga vaieldud päev kulutab asjatult maksumaksja raha ja närve.
    Kuid tuleme algusesse tagasi. Anekdoot on järgmine: Ehitusfirma Koger & Partnerid teatab, et ei saa enam sellise raha (võitis hanke, kuna lubas töö ära teha 64 miljoni krooni eest) eest Koidula piiripunkti ehitamist jätkata, leping lõpetatakse. Oktoobri alul lõpetabki Riigi Kinnisvara AS (RKAS) lepingu ning kuulutab välja uue hanke. Hanke võidab YIT Ehitus, küsides 69,5 miljonit krooni.
    Ja nüüd tuleb puänt: kui RKAS soovib hakata lepingut allkirjastama, YIT keeldub. Vähe sellest, ta vaidlustab oma võidu rahandusministeeriumi juures tegutsevas vaidlustuskomisjonis, sest, kujutage ette, ta avastas ühtäkki, et tema pakkumus ei vasta hankedokumentidele!
    Esmapilgul ju hüsteeriliselt humoorikas lugu. Eks tegelikult olegi nii, et päris elu on oluliselt naljakam, kui kõik Baskini anekdoodid ja komöödiaseriaalid kokku. Kas kujutaksime ette, et Andrus Veerpalu ütleks peale kuldset sõitu: „Ma ei ole seda võitu väärt, mul olid suusad liiga libedad.“ Või kas oleme Nobeli kirjanduspreemia saajat kuulnud kurtmas, et üks või lausa kaks koma olid täiesti kohatud?
    Veelgi humoorikam oleks muidugi, kui YIT nüüd enda peale nii vihaseks saaks, et koguni kohtusse pöörduks, või pankrotiavaldustega vehkima hakkaks.
    Kuid nali naljaks. Mis selle naljaka sammu taga võib olla? YIT ise keeldus eile probleemi olemust lähemalt kommenteerima – las vaidlustuskomisjon otsustab, kõlas nende napp vastus. Äripäevani on jõudnud kuuldused, et üks YIT tegi küll odavama pakkumise, kuid lubas teisele kohale tulnud Nordeconile (kes pakkus tööde hinnaks 73 miljonit krooni) kasuks loobuda, kui viimane omakorda mõnest tööst YIT kasuks loobuks. Kuid see oleks liiga lihtne, isegi liiga reaalne skeem, et see päris elus naljakas tunduks. Või proovivad YITi advokaadid mingit uut, senitundmata nippi, kuidas riigilt raha juurde küsida? Või tahavad nad oma tegevusega poliitikuile puust ja punaselt ette näidata, kui rappa me riigihangete seadustega on võimalik jõuda?
    Sest tegelikult on riigihangetega asi me riigis naljast kaugel. Kui veel mõne aasta eest olime Eesti riigis olukorras, kus ehitamist nõudvaid objekte oli sadu ja sadu, kuid raha polnud, siis nüüd on lõputud hangete vaidlustamised viinud riigi nii kaugele, et raha küll on, kuid see lihtsalt seisab. Meenutagem või Tallinn-Tartu maantee ehitamist. Ka Koidula piiripunkti puhul hakkab aina enam tunduma, et selle miljardikroonise suurobjekti valmimine võib määramatusse tulevikku edasi lükkuda.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.