• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ÄP: Parem allhange peos kui seisev liin tootmises

    Äripäev ennustab, et kaupluste omatoodete osakaal suureneb ning sellega tasub võitlemise asemel üha enam arvestada ja trend enda kasuks keerata.

    Äripäev ennustab, et soodsamate kaupluste omakaubamärkide osakaal suureneb poodides veelgi ning sellega tasub võitlemise asemel üha enam arvestada ning see trend enda kasuks keerata. Kuidas? Pakume mõned variandid.
    Eesti tarbija on hinnatundlik – toiduliidu andmeil on klient valmis mitmes poes käima, et leida soodsam kaup, seejuures saab keskmiselt vaid iga kümnes maitset hinnale eelistada. Samuti näevad hinnasildi hoolikamat lugemist siinsed toidutootjad, kes eurode endale meelitamiseks samuti odavamaid tooteid, ka oma kaubamärgi all, toodavad. Ehk soodsam omakaubamärkikaup jõuab kiiremini kliendi korvi.
    Siin saab siinne tootja aga enda toodetu korvi jõudmisele ning konkurentidest, ka välismaal toodetust, erisutumisele kaasa aidata. Ehkki masu kärpis eestlase kodumaise eelistamist, annab eestlane meelsasti raha kodumaal kasvatatu-toodetu eest välja. Miks mitte siis anonüümsete toodete müümise asemel Eestis ja Eesti toorainest toodetega välja meelitada ning pakendil päritolu jõuliselt ja julgelt välja mängida. Eriti hästi, kui kaubale saab veelgi konkreetsema loo juurde pookida. Näiteks jook nimega Mulgimaa siider võiks tähendada, et seda valmistatakse juba aastasadu ühe retsepti järgi ning tegemist vaid konkreetse piirkonna eripärase keelekastega. Aga sellist, tarbija küsimusele “miks ma peaksin just selle pudeli korvi panema” vastavat lugu täna pakendilt ei leia.
    Päritolu ja loo pakendil ja müügil välja toomine on koostöö- arutelukoht poeketiga. Samas tasub kodumaist päritolu rõhutada. Lisaks kliendile on rahulolevam ka tootja. Mäletame ju mäsu, mis kaasnes kaubaketile, mis teatas kodumaise liha müümisest loobumisest.
    Private labeli kaup ei saa samas olla odav rämps, ehkki sellist kuulsust kohati võib sellega tajuda. Seda ei saa lubada ei tootja, mängus on ka poe käive-maine. Kui soodne ei olegi hingelähedane, saab näiteks kasutada ära populaarse säästliku ja ökoloogilise maailmavaate juurdumist. Selles paistab silma näiteks Rimi, mille emafirma ICA müüb ka Eestis oma-ökotoodete sarja, kallima tootevaliku leiab  soodsama kõrval ka Selverist.
    Võimalik on ka vaid private labelite tootmisele keskenduda, ehk sisuliselt allhanget teha, milles Eesti tootjail pikaajaline hea kogemus, ning seeläbi välisturult raha koju tuua. Näiteks Eesti edukamaid eksportööre Krimelte sõi end võõrale Brasiiliasse just kohaliku kaubaketile tootes, mis lubas mullu enda kaubamärki seal turundama hakata. Eesti tootja lööb Hiina suurkonkurente suhtlemise ja tarnaeagadest kinnipidamisega.
    Allhange on osa ettevõtlusest. Kui siinne tootja selleks kohanduda ning seeläbi teenida ei soovi, tuleb keegi välismaalt. Küll saab müüja ja tootja koos kunde eurodest vabastada.
    Autor: 1185-aripaev
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Dow ja S&P 500 tõusid uute rekorditeni
Dow Jonesi ja S&P 500 indeksid tõusid täna uute rekorditeni, tulemuste hooajal saab see nädal olema hooaja üks aktiivsemaid, vahendab Reuters.
Dow Jonesi ja S&P 500 indeksid tõusid täna uute rekorditeni, tulemuste hooajal saab see nädal olema hooaja üks aktiivsemaid, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Majutusasutuste kogemused hullude klientidega: poissmehed leiavad alati vahukustuti üles
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.